Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ziua Bunicilor - Punte între generaţii

Zumzăreii clasei a II-a A, de la ,,Oltea Doamna”, au sărbătorit

Ziua Bunicilor - Punte între generaţii

Din 2012, data de 1 Octombrie este decretată ca fiind Ziua Internaţională a Persoanelor Vârstnice, iar în traducere pentru şcolari ... Ziua Bunicilor.

În calitate de dascăl la clasa a II-a A, la Şcoala Gimnazială „Oltea Doamna" din Oradea, am observat, de mai de bine de doi ani, că mulţi din zumzăreii clasei mele sunt aşteptaţi la prânz sau aduşi de dimineaţă de bunici senini, cu dragostea pentru nepoţei în priviri, plini de bune intenţii, dornici de a afla cât mai multe despre şcoală şi activităţile preferaţilor lor. Pe de altă parte, elevii mei povestesc mândri ce rol important ocupă bunica sau bunicul în viaţa lor, cât de răsfăţaţi sunt de aceştia cu prăjiturile preferate şi de timpul liber petrecut sub supravegherea atentă a bunicilor.
Aşadar, ideea de a le acorda o săptămână numai bunicilor, numită sugestiv Săptămâna Bunicilor a venit ca o completare a ideii mele, că ar trebui să le şi arătăm cât de importanţi sunt pentru noi şi cât de apreciaţi pentru ceea ce fac. Şi uite aşa, printre orele de matematică şi limba română am inserat o felicitare, o poezie sugestivă, un cântec, ba chiar mici compuneri prin care îi încurajam să spună, cu cuvintele lor, de ce îşi iubesc bunicii.
Ziua mult aşteptată a venit vineri, când nu mică mi-a fost mirarea să văd bunici veniţi din toate părţile judeţului, la invitaţia lansată de harnicii nepoţei. I-am poftit în băncuţe, alături de cei dragi lor, şi am făcut prezenţa. După câteva minute de discuţie între cele două generaţii, fiecare zumzărel şi-a prezentat mândru invitatul, iar alături de nume ne-a destăinuit culoarea sau anotimpul preferat, meseria avută sau hobby-ul acestuia. Aşa am aflat numele sau porecla fiecăruia, am observat că predomină prenumele Maria, Lenuţa, Ana şi Florica, dar şi că avem în clasă bunicuţe cu nume mai deosebite precum Dina sau Tanţa. Am selectat, împreună cu copiii calităţile lor, pornind de la iniţialele cuvântului BUNIC/A.... şi am găsit însuşiri precum: bunătate, unicitate, calm, căldură sufletească, înţelepciune etc. Apoi, fiecare echipă a avut de realizat o floare. S-au consultat în privinţa alegerii culorii, a modului de îndoire, tăiere şi lipire a hârtiei, iar obiectivul a fost îndeplinit. La final fiecare ne-a prezentat lucrarea realizată, demonstrând eficienţa muncii în echipă.
În semn de aleasă preţuire, bunicii au ţinut să îşi răsplătească favoriţii cum ştiu ei mai bine, adică aducându-le mâncarea preferată: clătite, plăcinte, gogoşi, rulade şi prăjituri de tot felul, biscuiţi, cozonaci, cornuleţe - toate arătau ca şi când ar fi întins o masă împărătească.
Subiectele sunt departe de a fi epuizate, iar succesul acestei activităţi ne duce cu gândul la posibile reiterări, unde vom putea aborda şi alte subiecte precum: modul de petrecere a timpului liber pe vremea lor, modalităţile de învăţare, jucăriile avute/ confecţionate ş.a. Un lucru este sigur: nepoţii îşi iubesc bunicii foarte mult, chiar dacă nu o spun zilnic, găsesc în aceştia partenerii de joacă ideali, confidenţii perfecţi care ştiu să păstreze secrete. Pentru bunci, copiii copiilor sunt lumina, soarele şi motivaţia de a merge mai departe zâmbind.
Vă mulţumim, dragii noştri, că sunteţi prezenţi în vieţile noastre şi vă asigurăm de toată preţuirea noastră!
Prof. Cristiana Vidican
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ziua Bunicilor - Punte între generaţii.

Trimite email
marți, 16 aprilie 2024, 14:02:40 Ora de vară a Europei de Est