Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Poți să fii fericit și informat și în ,,Școala altfel”

Dincolo de ,,granițele” școlii

Poți să fii fericit și informat și în ,,Școala altfel”

La Ș.G.I. Agora, în acest an școlar, săptămâna (16.10.2017 - 20.10.2017) ,,Școala altfel" desfășurată sub sloganul ,,Să știi mai multe, să fii mai bun", a fost una caldă, la propriu și la figurat.

Vremea extrem de frumoasă din această săptămână a contribuit la reușita activităților extracurriculare pe care școala le-a organizat pentru o mai bună cunoaștere de către elevi a abilităților de viață, a culturii, tradiției și obiceiurilor din zona județului nostru, prin vizitarea mai multor muzee, a unor obiective turistice, a unei fabrici de electronică, organizarea unor schimburi de experiență cu alte instituții școlare partenere și de promovare a școlii, finalizând cu o recompensă culinară pe gustul tuturor copiilor: ieșire la pizza și savurat desert.
Abordarea activităților a fost una deosebit de interesantă, de la activități de educație plastică, muzicală, jocuri de logică, perspicacitate, dans, teatru și mimă, în zilele de luni și marți, care s-au desfășurat în școală și continuând cu activități extra-școală în zilele următoare.
Miercuri, 18 oct., am fost extrem de încântați și onorați să facem un schimb de experiență cu Liceul Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, unde conducerea Liceului și colectivul cadrelor didactice ne-au fost gazdă primitoare pentru a asista la orele de curs din orar. Fiecare cadru didactic din școala noastră împreună cu clasa sa participând la procesul instructiv-educativ timp de 1 oră, scopul vizitei fiind socializarea și cunoașterea metodelor și mijloacelor didactice, abordate de viitoarele cadre didactice: elevii liceului pedagogic. Întrucât Beiușul este un oraș plin de istorie și folclor, am vizitat și Muzeul Municipal, care, prin intermediul celor 3.000 de articole expuse, povestește despre arta, etnografia, istoria și natura zonei ...
Joi, 19 oct., în premieră pentru elevii agoriști, școala a fost implicată în activități practice prezentate de către studenții din anul III ai Facultății de Științe Socio-Umane Oradea, specializarea Pedagogie, respectiv lucrul  manual (confecționare de șoricei din hârtie și carton), cântece acompaniate de instrumente alternative (pahare din plastic și tuburi), jocuri în aer liber și totodată dans folcloric. După momentul pedagogic, timp de două ore, copiii noștri au fost extrem de încântați să facă mișcare și jocuri pe echipe, întreceri specifice copiilor, în cea mai mare sală de sport ce aparține Universității din Oradea. După efortul fizic depus în mod plăcut, am servit masa la cantina Universității printre studenți și cadre didactice universitare, experiența fiind unică pentru toată lumea, datorită contrastului de vârstă, a inocenței cu care ai noștri copii stăteau la masă foarte mândri ca sunt alături de oameni mari. În cele din urmă am vizitat noua locație a Muzeului Țării Crișurilor, (deschisă parțial) care este în imediata vecinătate a Universitătii Oradea, unde mai multe expoziții ne-au captat atenția, în mod special ,,expoziția de arme", prezentată și printr-o proiecție video și picturi cu temă pline de culoare, ale unor studenți de la Facultatea de Arte Plastice.
Ziua de vineri, 20 oct., a fost dedicată explorării județului nostru, după următorul itinerar: vizitarea Cetății din Oradea, ca obiectiv turistic național, urmată de vizita de lucru în procesul de producție și ambalare componente electronice pentru echipamente (ecografe, detectoare de fum, contoare electrice) la Fabrica ,,Celestica" din Borș, unde copiii au fost de-a dreptul fascinați de tehnologia, calculatoarele și roboții folosiți, precum și de numărul impresionant de angajați, 1.900 , doar în  această locație și nu mai puțin de 35.000 de angajați la nivel global, funcționând în 20 de țări. Fiecare copil din școala noastră a intrat în hala de producție sub supravegherea specialiștilor, îmbrăcați în halate de serviciu, devenind pentru 30 de minute ,,angajați".
După ce am studiat potențialul turistic și economico-social al județului, am trecut la partea cea mai plăcută pentru toți copiii, cea culinară, savurând o  binemeritată pizza și un desert cu ciocolată și fructe.
Activitățile din ,,Școala altfel" s-au finalizat cu participarea noastră la Universitatea Agora din Oradea, la cea de-a III-a ediţie a Simpozionului Internaţional  „Brainstorming în Agora Cercurilor Studențești", BACStud2017,  unde Școala Gimnazială Internațională Agora a expus printr-un stand, alături de multe instituții publice partenere, lucrările practice de la orele de Curriculum Internațional, ( I.P.C) specificul acestei școlii internaționale. La acest eveniment copiii au fost fascinați de echipamentele din dotarea Poliției, Jandarmeriei care în calitate de participanți au expus în standuri o mică parte din dotări (mașini, chipiuri, scuturi de intervenție, binocluri, bastoane, porta voce, cască etc).
Galeria foto, extrem de generoasă, vorbește în limbajul specific al imaginilor, despre reușita acțiunilor noastre din această perioadă.
Ținem să mulțumim public, prin acest articol de presă, partenerilor noștri de la Școala altfel: Facultății de Științe Socio Umane Oradea,  Liceului Vocațional Pedagogic ,,Nicolae Bolcaș" Beiuș, Fabricii Celestica Borș, Universității Agora și d-nei director adjunct al S.G.I.Agora, Daniela Florescu.
Director,
prof. Pașca Laura
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Poți să fii fericit și informat și în ,,Școala altfel”.

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 12:23:05 Ora de vară a Europei de Est