Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Stonehenge la BACStud

Școala altfel, la Agora (doar o secvență specială)

Stonehenge la BACStud

În cadrul activităților din săptămâna ,,Școala altfel", elevii Școlii Gimnaziale Internaționale Agora au atras atenția vizitatorilor cu un minunat stand, unde și-au prezentat lucrările practice realizate în orele desfășurate în cadrul Curriculum-ului Internațional, care are deja rădăcini adânci în școala noastră.

Au fost prezentate exponate din diferite unități de învățare, dar poate cel mai interesant exponat a fost realizarea în miniatură a celebrului monument preistoric Stonehenge, de la ultima unitate IPC al cărei subiect a fost  Migrația și migranții. S-a discutat despre migrație în epoca de piatră, epoca fierului, epoca bronzului, Stonehenge fiind un monument ce datează din epoca de piatră.
Elevii au realizat un studiu referitor la ce a fost folosit  Stonehenge: ceas astronomic, ritualuri religioase, spânzurătoare. S-a discutat și despre proveniența pietrelor din care a fost construit Stonehenge-ul  și modul în care au fost transportate acestea din Țara Galilor. Miniatura realizată de elevi  a respectat toate caracteristicile monumentului inițial având o curte interioară, o curte exterioară, 10 piloni în formă de potcoavă și celebrele Aubrey holes.
De asemeni, participanții au putut observa unelte realizate din lut din fiecare epocă în parte, pictate în așa fel încât să reprezinte piatra, fierul și bronzul.
Au mai fost prezentate mulaje realizate în unitățile de învățare despre corpul uman, reprezentând creierul cu toți lobii (frontal, occipital), fiecare lob fiind reprezentat printr-o culoare, mulaje reprezentând secțiuni prin creierul uman.
Mini-vulcanul realizat de agoriști din lut și blocuri lego a ,,erupt", explozia sa lăsându-ne a înțelege ce a însemnat  distrugerea orașului Pompei în antichitate.
În concluzie, stand-ul a fost încă o reușită, încă un punct bine marcat de către echipa Agora.
Daniela Drugaș & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Stonehenge la BACStud.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:29 Ora standard a Europei de Est