Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou Exit-Point la Agora International School

Joi,

Un nou Exit-Point la Agora International School

Unicitatea Școlii Gimnaziale Internaționale Agora constă și în faptul că, pe lângă materiile predate în cadrul curriculum-ului național, elevii beneficiază și de valențele de neprețuit ale Curriculum-ului Internațional, care are deja tradiție în această școală.

,,Migrația și migranții"
În acest context, sub coordonarea riguroasă a doamnei profesor Crina Miere,  s-a desfășurat joi (26 octombrie 2017), în prezența elevilor și a părinților exit point-ul, ieșirea din unitatea de învățare ,,Migrația și migranții".
Douăzeci de baloane colorate conținând fiecare câte un bilețel cu câte o noțiune dintre cele însușite pe parcursul unității de învățare au fost puse la îndemâna elevilor, pentru cea dintâi examinare individuală. Primul a fost Raul But care ne-a explicat termenul de migrație ca reprezentând mutarea dintr-o regiune a Globului în alta și, deseori, înapoi. Ce reprezintă  factorii push and pull ne-au arătat Amalia Socaciu și Ștefan Țiplea prezentându-i ca fiind acei factori care țin de conflict, războaie, sărăcie și dezastre naturale sau - în cazul factorilor pull - un loc de muncă mai bun, o educație mai bună, servicii medicale mai bune, climă, costuri de viață  mai reduse. Daniel Plugar a atras atenția asupra faptului că în lume, în 2017, sunt peste 21 de milioane de refugiați. Iulia Popa a arătat ce reprezintă azilul politic și cum poate fi acesta dobândit. Alex Joldos  a făcut referiri la UNHCR - Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru refugiați și la atribuțiile acestuia. Quim Grau-Roșu a atras atenția asupra armelor nucleare și a potențialului nociv al acestora. Răzvan Suciu a arătat ce sunt armele biologice, iar Francesco Manolescu a enumerat efectele negative ale armelor chimice care distrug plante, recolte, animale și oameni. Artemiu Magui a prezentat dezastrele naturale cum ar fi tsunami, tornadele, cutremurele și vulcanii. Julian Kofler ne-a descris omul de  Neanderthal.
Cele trei etape ale Epocii de piatră -Paleoliticul, Mezoliticul si Neoliticul - au fost reliefate de către Angelo Flynn, iar Epoca de bronz a fost prezentată de către Sebastian Bulzan. Epoca de fier i-a ,,revenit" lui Alessandro Riccio, iar peșterile Altamira, Magura și Lascaux lui Vlad Bungău.
Un experiment interesant a urmat cursul prezentării la sfârșitul căruia elevii au înțeles care sunt lucrurile cele mai importante pe care trebuie să le ia asupra lor în situația în care trebuie să-și părăsească țara.
Prezentările în PowerPoint referitoare la casele și monumentele din Epoca de piatră - printre care și celebrul Stonehenge -  ale lui Alessandro si Francesco Riccio au relevat elemente inedite ale perioadei, la fel ca și prezentarea lui Alex Joldoș referitoare la Marea Britanie preistorică.
Părinții au fost implicați și ei în mod activ, trebuind să răspundă la întrebările formulate la sfârșitul prezentării de Ștefan Țiplea.
A fost o unitate de învățare atractivă care a abordat o temă atât de actuală a societății contemporane nouă - migrația - și care a reușit să lărgească universul cunoașterii copiilor cu o cantitate considerabilă de informații noi și utile.
Daniela Drugaș & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou Exit-Point la Agora International School.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 16:49:25 Ora de vară a Europei de Est