Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Un nou Exit-Point la Agora International School

Joi,

Un nou Exit-Point la Agora International School

Unicitatea Școlii Gimnaziale Internaționale Agora constă și în faptul că, pe lângă materiile predate în cadrul curriculum-ului național, elevii beneficiază și de valențele de neprețuit ale Curriculum-ului Internațional, care are deja tradiție în această școală.

,,Migrația și migranții"
În acest context, sub coordonarea riguroasă a doamnei profesor Crina Miere,  s-a desfășurat joi (26 octombrie 2017), în prezența elevilor și a părinților exit point-ul, ieșirea din unitatea de învățare ,,Migrația și migranții".
Douăzeci de baloane colorate conținând fiecare câte un bilețel cu câte o noțiune dintre cele însușite pe parcursul unității de învățare au fost puse la îndemâna elevilor, pentru cea dintâi examinare individuală. Primul a fost Raul But care ne-a explicat termenul de migrație ca reprezentând mutarea dintr-o regiune a Globului în alta și, deseori, înapoi. Ce reprezintă  factorii push and pull ne-au arătat Amalia Socaciu și Ștefan Țiplea prezentându-i ca fiind acei factori care țin de conflict, războaie, sărăcie și dezastre naturale sau - în cazul factorilor pull - un loc de muncă mai bun, o educație mai bună, servicii medicale mai bune, climă, costuri de viață  mai reduse. Daniel Plugar a atras atenția asupra faptului că în lume, în 2017, sunt peste 21 de milioane de refugiați. Iulia Popa a arătat ce reprezintă azilul politic și cum poate fi acesta dobândit. Alex Joldos  a făcut referiri la UNHCR - Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru refugiați și la atribuțiile acestuia. Quim Grau-Roșu a atras atenția asupra armelor nucleare și a potențialului nociv al acestora. Răzvan Suciu a arătat ce sunt armele biologice, iar Francesco Manolescu a enumerat efectele negative ale armelor chimice care distrug plante, recolte, animale și oameni. Artemiu Magui a prezentat dezastrele naturale cum ar fi tsunami, tornadele, cutremurele și vulcanii. Julian Kofler ne-a descris omul de  Neanderthal.
Cele trei etape ale Epocii de piatră -Paleoliticul, Mezoliticul si Neoliticul - au fost reliefate de către Angelo Flynn, iar Epoca de bronz a fost prezentată de către Sebastian Bulzan. Epoca de fier i-a ,,revenit" lui Alessandro Riccio, iar peșterile Altamira, Magura și Lascaux lui Vlad Bungău.
Un experiment interesant a urmat cursul prezentării la sfârșitul căruia elevii au înțeles care sunt lucrurile cele mai importante pe care trebuie să le ia asupra lor în situația în care trebuie să-și părăsească țara.
Prezentările în PowerPoint referitoare la casele și monumentele din Epoca de piatră - printre care și celebrul Stonehenge -  ale lui Alessandro si Francesco Riccio au relevat elemente inedite ale perioadei, la fel ca și prezentarea lui Alex Joldoș referitoare la Marea Britanie preistorică.
Părinții au fost implicați și ei în mod activ, trebuind să răspundă la întrebările formulate la sfârșitul prezentării de Ștefan Țiplea.
A fost o unitate de învățare atractivă care a abordat o temă atât de actuală a societății contemporane nouă - migrația - și care a reușit să lărgească universul cunoașterii copiilor cu o cantitate considerabilă de informații noi și utile.
Daniela Drugaș & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou Exit-Point la Agora International School.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:33:30 Ora standard a Europei de Est