Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Darius și Ferenc (elevi ai C.S.E.I nr.1 Oradea) au cucerit aurul și argintul

Vineri, la competiția de înot Special Olympics din Polonia

Darius și Ferenc (elevi ai C.S.E.I nr.1 Oradea) au cucerit aurul și argintul

Darius Maghiar și Kalmar Ferenc, elevi ai Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 Oradea, s-au întors victorioși (cu medaliile de aur și argint) de la competiția de înot Special Olympics care a avut loc, vineri, 28 noiembrie 2008, în Rybnic, Polonia.

 La cea de-a XVI-a ediție a competiției regionale de înot Special olympics desfășurate în localitatea Rybnic, din Polonia, cei doi elevi orădeni, Darius Maghiar (din clasa a VII-a B) și Kalmar Ferenc (din clasa a VIII-a C) au cucerit medaliile de aur și argint, după cum aveam să aflăm de la profesorul însoțitor, psihopedagog Teodora Pantazi.
Echipa „Nord-West Section” România (formată din doi elevi și un profesor) a fost invitata de onoare a acestei competiții.
„A fost foarte emoționant, când în cadrul ceremoniei de deschidere, am fost prima echipă care a intrat în scenă, trecând prin fața tuturor oficialilor prezenți, care ne aplaudau și ne zâmbeau încântați. Participarea noastră la competiție i-a conferit un plus de importanță, aducându-l pentru prima dată în acel mic oraș de provincie, însă un oraș cu o bogată tradiție Special Olympics, pe însuși președintele Special Olympics Polonia” , după cum ne-a declarat Teodora Pantazi.
„Cei de la școala din Polonia s-au purtat foarte frumos cu noi. Mă bucur că am avut ocazia să ne cunoaștem prietenii cu care am vorbit pe internet” - Kalmar Ferenc.
„Comunicarea prin internet”
„Relația cu școala din Polonia este una durabilă. Ei sunt nu doar partenerii noștri în acest proiect, ci am colaborat și cu alte ocazii: ei ar fi trebuit să fie partenerii noștri și în proiectul Comenius „O viață mai bună pentru copiii cu CES”. De asemenea, elevii noștri și elevii lor comunică în ultimii doi ani cu ajutorul profesorilor  în cadrul unui parteneriat bilateral „Comunicarea prin internet”, a mai adăugat profesorul însoțitor.
„Nu mi-a venit să cred că am câștigat. O fată de acolo a venit și m-a pupat pe obraji când m-am urcat pe podium să iau medalia. Și ceilați au fost buni, dar noi am fost mai buni ca ei”  - Darius Maghiar.
„Indiferent dacă am fi câștigat sau pierdut, deși am fost pe drum peste 15 ore, chiar dacă a trebuit să facem multe sacrificii și să ne descurcăm când PMO (Primăria municipiului Oradea) ne-a tăiat trei sferturi din fonduri, această experiență a fost una extraordinară pentru toți. Copiii au fost senzaționali și au meritat toate eforturile. Nu vă pot spune cât sunt de mândră de campionii mei” - Teodora Pantazi.
Participarea orădenilor la această competiție a fost posibilă în cadrul proiectului „Special Olympics 2008”, coordonat de Ioan Silaghi, profesorul de sport al C.S.E.I. nr.1 Oradea, proiect finanțat de Primăria municipiului Oradea, al cărui benficiar este fundația pentru integrare prin sport a persoanelor cu handicap (FISPH). (T. Dobrican)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 05:49:44 Ora de vară a Europei de Est