Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Copacul ,,COLECTIONAR” Urban

Împreună pentru mediul înconjurător

Copacul ,,COLECTIONAR” Urban

Asociația Piticot a dat startul proiectului extraordinar cu impact deosebit în mediul educațional din județul Bihor!

Asociația Piticot a dat startul proiectului extraordinar cu impact deosebit în mediul educațional din județul Bihor!
În parteneriat cu Facultatea de Protecția Mediului din Oradea, Asociația Piticot a desfășurat vineri, 3.11.2017 prima activitate din cadrul Proiectului - Concurs copacul ,,COLECTIONAR" Urban.
Elevi din clasele 9-12 din opt licee orădene (L.T. Aurel Lazăr, Liceul Don Orione, C.N. Mihai Eminescu, C.N. Emanuil Gojdu, C.N. Iosif Vulcan, C.Teh. Constantin Brâncuși, C.E. Partenie Cosma si L.T. Onisifor Ghibu) au plantat 400 de puieți de stejar roșu în localitatea bihoreană Ineu, la KingsLand. De asemenea, aceștia au susținut oral referatele realizate pe tematici de Ecologie și Protecție a mediul în fața comisiei formate din cadre universitare de la Facultatea de Protecția Mediului Oradea.
Mulțumim tuturor cadrelor didactice prezente la eveniment, oameni care s-au implicat în realizarea acestui proiect, precum și domnului decan al Facultății de Protecția Mediului și directorului Departamentului de Ingineria Mediului pentru cuvintele adresate elevilor.
Totodată, aducem mulțumiri domnului ing. Crainic Ghiță, șef lucrări în cadrul Departamentului de Silvicultură pentru donarea puieților și pentru participarea la acțiunea de plantare, alături de elevi.
Acest concurs este finanțat prin Proiectul Nr. 201 din 26.07.2017, finanțat prin Programul anual de finanțări nerambursabile județene al Direcției de Dezvoltare și Implementare Proiecte (DDIP), Bihor!
De asemenea,  acest proiect/concurs se derulează în baza protocolului semnat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor, cu nr. 12/22.09.2017!
De ce?
În primul rând:
-pentru a aduce informații valide în mediul educațional al orașului/județului nostru în vederea creșterii unor agenți de schimbare în bine a societății
-în vederea sprijinirii dezvoltării unui comportament responsabil față de natură
-pentru stimularea derulării unor activități extraordinare: demonstrații, experimente, care să construiască comportamente responsabile față de natură și societate, în general
În al doilea rând:
-pentru că societatea are nevoie de readucere aminte că suntem una cu natura
-datorită conștientizării faptului că doar împreună putem schimba mentalități
-din bun simț față de semeni
Creșterea interesului față de activitățile de voluntariat
Proiectul contribuie deopotrivă la creșterea interesului cadrelor didactice universitare și preuniversitare pentru activități de voluntariat privind protecția mediului realizând astfel, un model de conduită ecologică pentru elevi.
Sâmbătă, 11.11.2017, începând cu ora 12.00 va avea loc Festivitatea de premiere, în Piața Unirii din Oradea, unde elevii participanți vor realiza un copac ,,COLECTIONAR" Urban din deșeuri reciclabile.
Premiile oferite sunt:
-Locul 1 - Biciclete (pentru fiecare membru al echipei)
-Locul 2 - Trotinete (pentru fiecare membru al echipei)
-Locul 3 - Cort Camping (pentru fiecare membru al echipei)
-Diplome de participare pentru fiecare elev. (C.M.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 16:57:38 Ora de vară a Europei de Est