Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Proiectul ,,România prinde aripi”

Parcul Petofi găzduiește

Proiectul ,,România prinde aripi”

Societatea Ornitologică Română (S.O.R), în colaborare cu Primăria Oradea, a desfășurat marți, 7 noiembrie 2017, în prezența a zeci de elevi, o acțiune educativă, informală, dar și practică în Parcul Petofi din Oradea.

Acțiunea face parte din proiectul Societății Oritologice Române - ,,România prinde aripi" și a constat în montarea de către reprezentanții SOR a 15 cuiburi pentru păsări, a două hrănitoare pentru păsările din parc și a unui panou informativ cu păsările sălbatice existente aici.
Parcul Petofi a fost ales ca loc de desfășurare a proiectului în urma consultării specialiștilor Direcției Tehnice din Primăria Oradea. Acesta este un parc populat cu foarte multe păsări, iar ca locație este aproape de elevii voluntari de la Școala Szacsvay Imre, care pe timpul iernii se vor ocupa de umplerea  cu semințe a hrănitoarelor pentru păsări, dar și de igienizarea acestora.
Purtătorul de cuvânt al SOR, Ovidiu Bufnilă, a susținut în fața elevilor prezenți o foarte interesantă lecție deschisă, în care le-a vorbit despre varietatea de păsări prezente în Parcul Petofi din Oradea, despre rolul fiecărei specii în natură, despre importanța hrănirii acestor păsări în perioada de iarnă decembrie-februarie, dar și despre modul de montare a cuibului, care întotdeauna trebuie să fie îndreptat spre S-V.
Astfel, copii au aflat că cioara, de exemplu, este o pasăre sanitară, că aușelul cu cap galben este cea mai mică pasăre din România, dar și din Europa, este de dimensiunea unei monede de 50 de bani și poate fi văzută în Parcul Petofi, că pasărea cu cel mai puternic cioc raportat la dimensiunea corpului ei este botgrosul, care are un cioc atât de puternic încât sfarmă sâmburii de cireșe și care de asemenea poate fi văzut tot aici, în Parcul Petofi. Totodată, copiii au aflat că păsările nu trebuie niciodată hrănite cu pâine sau seminţe sărate sau prăjite.
Reprezentantul Societății Ornitologice Române, dl. Ovidiu Bufnilă, ne-a declarat: "Îi invităm să vină în Parcul Petofi pe părinți împreună cu copiii lor, pe bunici împreună cu nepoții, pe profesorii de biologie, de geografie, pe diriginți, și nu numai, împreună cu clasele pe care le coordonează, să vadă varietatea de păsări, să le urmărească comportamentul și să învețe despre rolul lor în natură. În acest sens, am instalat aici, în parc, un panou educativ care conține imagini și informații despre 18 păsări care trăiesc în acest parc, dar numărul lor este mult mai mare. Tot aici vor găsi informații despre modul de realizare a unui cuib sau a unei hrănitori pentru păsări. Doresc să transmit că stăm la dispoziție tuturor celor interesați, elevi, profesori, și nu numai, cu foarte multe informații și materiale, care pot fi descărcate de pe site-ul Societății Române de Ornitologie www.sor.ro".
La lecția deschisă au participat elevii Școlii Szacsvay Imre,  clasa a VIII-a C - coordonați de profesoara de biologie Kincs Grete și  clasa a VI-a B - coordonați de d-na Elisa Tăut - profesoara de geografie și în același timp directoare adjunctă a școlii. Școala Szacsvay Imre din Oradea este partener al proiectului ,,Școli și grădini prietenoase cu natura", în cadrul căruia elevii au sarcina de a umple hrănitoarelor pentru păsările din Parcul Petofi pe toată perioada rece, respectiv din decembrie și până în februarie 2018. (B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 03:25:26 Ora de vară a Europei de Est