Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, la C.T. ,,Alex. Roman” din Aleșd, a fost lansat proiectul Erasmus+

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, 9 noiembrie 2017, la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd, a avut loc lansarea proiectului cu finanțare europeană Erasmus + ,,Drum deschis către o formare profesională de succes" (OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!) - nr. proiect: 2017-1-RO01-KA102 - 036786.

La eveniment au onorat cu prezența reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul inspector școlar Florian Mieluț, ai Consiliului Județean Bihor, doamna ing. Stela Babău, ai Consiliului Local Aleșd, domnul Kajanto Paul, viceprimar al orașului Aleșd, domnul ec. Stelian Dem, contabil-șef al Primăriei Aleșd și dl Pantea Bogdan, din cadrul Departamentului implementare proiecte europene, consilieri locali. La festivitatea de lansare au mai participat directori de școli din zona Aleșd, părinți, elevi și cadre didactice.
Proiectul, a cărui valoare totală este de 109. 674 euro, va fi implementat pe o perioadă de 18 luni, între 1.10.2017-31.03.2019 şi se adresează unui număr de 48 de elevi din care 20 sunt din clasa a XI-a învățământ profesional, specializarea mecanic auto, nivel 3 de calificare, 14 elevi din a XI-a Tehnician electrotehnist nivel 4 de calificare și 14 elevi din a XI-a Tehnician mecanic întreținere și reparații, nivel 4 de calificare.
Mobilitățile se vor derula în două fluxuri: fluxul 1 care se va desfășura în perioada 9-24 martie 2018  la care vor participa 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto + 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician electrotehnist în orașul PAPHOS -CYPRU; fluxul 2  este programat a se desfășura în perioada 19.10.2018 - 2.11.2018, cu participarea a 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto - 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician mecanic întreținere și reparații, în Barcelos din Portugalia.
Obiectivele proiectului
Proiectul urmărește realizarea următoarelor obiective: îmbunătățirea pregătirii profesionale a participanților în conformitate cu standardele de pregătire profesională, specifice, prin acces la noile tehnologii și contact cu firme și specialiști din domeniu în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate; facilitarea adaptării elevilor la medii profesionale, sociale, culturale diverse, prin îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză, a celor culturale, dezvoltarea unor valori și atitudini europene, pentru o mai bună mobilitate a acestora; realizarea unui parteneriat durabil cu unități din spațiul european, în vederea asigurării unor stagii practice de înaltă calitate; dezvoltarea managementului instituțional prin folosirea instrumentelor pentru recunoașterea rezultatelor învățării în diverse contexte și dobândirea de abilități de implementare a proiectelor europene.
Parteneri din Portugalia și Cipru
Partenerii noștri de proiect sunt: Barceltecnica şi Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din orașul Barcelos, Portugalia și P. Kousios Electrical LTD  din orașul Nicosia, Cipru pentru modulul Circuite Electronice. Jomicarauto, LDA din Paphos -Reparações de Automoveis Barcelos-Portugalia Barceltecnica Barcelos-Portugalia pentru specializarea mecanic auto.
Organization for Promotion of European Issues din Cypru este o organizație specializată în managementul proiectelor europene, încurajând tinerii și  grupurile defavorizate să se implice în proiecte europene pentru rezolvarea nevoilor lor. Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din Portugalia  este o asociație non-profit, cu experiență în promovarea și susținerea unor programe internaționale de mobilitate pe teme de interes comun. Pentru elevii de liceu se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Circuite electronice", din stagiile de pregătire practică, modul care este studiat la clasa a XI-a de elevii de la cele două calificări: tehnician electrotehnist și tehnician mecanic pentru întreținere și reparații. Pentru elevii de școală profesională se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Întreținerea, diagnosticarea și repararea automobilelor" din stagiile de pregătire practică, calificarea mecanic - auto. Din cadrul acestui modul am ales doar unitatea de competență „Diagnosticarea funcționării automobilului". Validarea și recunoașterea stagiului se vor realiza pe  baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learnig Agreement cu unitățile de competență specificate de SPP pentru cele trei calificări.
,,Impactul acestui proiect asupra Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" îl reprezintă: creșterea calității și formării profesionale inițiale în școală, motivarea pentru învățare și reducerea absenteismului pentru ceilalți elevi ai școlii. Îndeplinirea țintei din Planul de acțiune al școlii, care vizează îmbunătățirea calității instruirii practice a elevilor, îmbunătățirea competențelor de predare a disciplinelor tehnice și îmbunătățirea managementului proiectului prin dezvoltarea competențelor de scriere a proiectelor", după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Valeria Vasile, coordonator de proiect.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Drum deschis către o formare profesională de succes”.
 Doamna profesor Valeria Vasile,
Evenimentul a fost semnalat și în pagina de Facebook OviDan

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 06:32:20 Ora de vară a Europei de Est