Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
22 decembrie 2025

SURSE: Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării / Marilen Pirtea – în pole position pentru a prelua portofoliul


Daniel David și-a dat demisia din funcția de ministru al Educației și Cercetării, potrivit surselor Edupedu.ro.
Rectorul Universității de Vest din Timișoara, Marilen Pirtea, este cotat cu cele mai mari șanse de a prelua portofoliul cel mai dur lovit de măsurile de austeritate aplicate deja prin Legea Bolojan și cu un dosar fierbinte pe masă, și anume controversata programă de limbă română ce readuce cronicarii spre a fi studiați de elevii de 14-15 ani, la clasa a IX-a.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, la C.T. ,,Alex. Roman” din Aleșd, a fost lansat proiectul Erasmus+

,,Drum deschis către o formare profesională de succes”

Joi, 9 noiembrie 2017, la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd, a avut loc lansarea proiectului cu finanțare europeană Erasmus + ,,Drum deschis către o formare profesională de succes" (OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!) - nr. proiect: 2017-1-RO01-KA102 - 036786.

La eveniment au onorat cu prezența reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, domnul inspector școlar Florian Mieluț, ai Consiliului Județean Bihor, doamna ing. Stela Babău, ai Consiliului Local Aleșd, domnul Kajanto Paul, viceprimar al orașului Aleșd, domnul ec. Stelian Dem, contabil-șef al Primăriei Aleșd și dl Pantea Bogdan, din cadrul Departamentului implementare proiecte europene, consilieri locali. La festivitatea de lansare au mai participat directori de școli din zona Aleșd, părinți, elevi și cadre didactice.
Proiectul, a cărui valoare totală este de 109. 674 euro, va fi implementat pe o perioadă de 18 luni, între 1.10.2017-31.03.2019 şi se adresează unui număr de 48 de elevi din care 20 sunt din clasa a XI-a învățământ profesional, specializarea mecanic auto, nivel 3 de calificare, 14 elevi din a XI-a Tehnician electrotehnist nivel 4 de calificare și 14 elevi din a XI-a Tehnician mecanic întreținere și reparații, nivel 4 de calificare.
Mobilitățile se vor derula în două fluxuri: fluxul 1 care se va desfășura în perioada 9-24 martie 2018  la care vor participa 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto + 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician electrotehnist în orașul PAPHOS -CYPRU; fluxul 2  este programat a se desfășura în perioada 19.10.2018 - 2.11.2018, cu participarea a 10 elevi de nivelul 3, calificarea mecanic auto - 14 elevi de nivelul 4, calificarea tehnician mecanic întreținere și reparații, în Barcelos din Portugalia.
Obiectivele proiectului
Proiectul urmărește realizarea următoarelor obiective: îmbunătățirea pregătirii profesionale a participanților în conformitate cu standardele de pregătire profesională, specifice, prin acces la noile tehnologii și contact cu firme și specialiști din domeniu în vederea unor șanse sporite în carieră și o mai bună angajabilitate; facilitarea adaptării elevilor la medii profesionale, sociale, culturale diverse, prin îmbunătățirea competențelor de comunicare în limba engleză, a celor culturale, dezvoltarea unor valori și atitudini europene, pentru o mai bună mobilitate a acestora; realizarea unui parteneriat durabil cu unități din spațiul european, în vederea asigurării unor stagii practice de înaltă calitate; dezvoltarea managementului instituțional prin folosirea instrumentelor pentru recunoașterea rezultatelor învățării în diverse contexte și dobândirea de abilități de implementare a proiectelor europene.
Parteneri din Portugalia și Cipru
Partenerii noștri de proiect sunt: Barceltecnica şi Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din orașul Barcelos, Portugalia și P. Kousios Electrical LTD  din orașul Nicosia, Cipru pentru modulul Circuite Electronice. Jomicarauto, LDA din Paphos -Reparações de Automoveis Barcelos-Portugalia Barceltecnica Barcelos-Portugalia pentru specializarea mecanic auto.
Organization for Promotion of European Issues din Cypru este o organizație specializată în managementul proiectelor europene, încurajând tinerii și  grupurile defavorizate să se implice în proiecte europene pentru rezolvarea nevoilor lor. Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din Portugalia  este o asociație non-profit, cu experiență în promovarea și susținerea unor programe internaționale de mobilitate pe teme de interes comun. Pentru elevii de liceu se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Circuite electronice", din stagiile de pregătire practică, modul care este studiat la clasa a XI-a de elevii de la cele două calificări: tehnician electrotehnist și tehnician mecanic pentru întreținere și reparații. Pentru elevii de școală profesională se vor desfășura activități practice corespunzătoare modulului ,,Întreținerea, diagnosticarea și repararea automobilelor" din stagiile de pregătire practică, calificarea mecanic - auto. Din cadrul acestui modul am ales doar unitatea de competență „Diagnosticarea funcționării automobilului". Validarea și recunoașterea stagiului se vor realiza pe  baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learnig Agreement cu unitățile de competență specificate de SPP pentru cele trei calificări.
,,Impactul acestui proiect asupra Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman" îl reprezintă: creșterea calității și formării profesionale inițiale în școală, motivarea pentru învățare și reducerea absenteismului pentru ceilalți elevi ai școlii. Îndeplinirea țintei din Planul de acțiune al școlii, care vizează îmbunătățirea calității instruirii practice a elevilor, îmbunătățirea competențelor de predare a disciplinelor tehnice și îmbunătățirea managementului proiectului prin dezvoltarea competențelor de scriere a proiectelor", după cum aveam să aflăm de la doamna profesor Valeria Vasile, coordonator de proiect.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Drum deschis către o formare profesională de succes”.
 Doamna profesor Valeria Vasile,
Evenimentul a fost semnalat și în pagina de Facebook OviDan

Trimite email
duminică, 28 decembrie 2025 la 10:38:59 Ora standard a Europei de Est