Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

735 de elevi vor studia gratuit educația rutieră la clasă

În al treilea an de proiect „Drum sigur – ABCdar rutier”

735 de elevi vor studia gratuit educația rutieră la clasă

Junior Achievement (JA) România și Holcim România continuă implementarea proiectului educațional „Drum sigur - ABCdar rutier" în școli din 15 localități preponderent rurale și mic urbane.

Astfel, 735 de elevi din clasele a III-a și a IV-a vor studia gratuit la clasă educația rutieră, pe baza unui kit educațional ce oferă acces la conținuturi de învățare practică și materiale care susțin formarea unui comportament preventiv în trafic.
Prin intermediul a șase teme, clasele participante parcurg exerciții de tip learning by doing, prin care descoperă și își însușesc importanța respectării regulilor de circulație pentru deplasarea sigură pe drumurile publice și în condiții speciale, identifică semnele rutiere și normele de conduită în mijloacele de transport public. Pe parcursul activităților, elevii descoperă specificul rutier al localității lor, analizează situații de risc și eventualele consecinţe ale neaplicării regulilor rutiere.
În cadrul edițiilor anterioare, peste 1.200 de elevi au participat la proiect, 70% dintre aceștia beneficiind de prima experiență complexă de educație rutieră, derulată pe parcursul unui an școlar.
„Mă bucur că am ales să implic copiii într-un astfel de proiect. A fost un element de noutate atât pentru mine, cât și pentru elevii mei. A fost acel «altceva» de care aveam nevoie pentru a ne pregăti pentru viață, prin formarea unor deprinderi de respectare a regulilor de circulație pe drumurile publice și de manifestare a unei conduite preventive. Activitățile cele mai interesante au fost cele în care, în mod practic și interactiv, elevii au avut acces la cunoștințe în ceea ce privește o viață mai sigură: activitatea desfășurată cu agentul de circulație din cadrul Poliției orașului Aleșd - Compartimentul Poliție Rutieră, precum și activitățile desfășurate sub îndrumarea voluntarilor Holcim." - Mădălina Ioniță, profesor pentru învățământul primar, Liceul Constantin Șerban, Aleșd
În dezvoltarea temelor prezentate la clasă, alături de profesori sunt implicați atât polițiști rutieri, cât și consultanţi voluntari ai companiei Holcim România, care împărtășesc elevilor sfaturi practice pentru a fi în siguranță pe drumurile publice sau la locul de joacă.
 „Mă bucur că, pentru al treilea an consecutiv, investim în educația rutieră timpurie, prin susținerea programului Drum Sigur - ABCdar Rutier. După mai multe activități la clasă, derulate în calitate de consultant voluntar, am observat cum elevii și-au dezvoltat, treptat, o atitudine preventivă în timpul deplasării pe drumurile publice din comunitatea lor. Pentru adoptarea unui comportament preventiv este important ca aceștia să cunoască regulile de circulație, să înțeleagă riscurile și să rămână în siguranță. Sunt sigură că, și la finalul acestei ediții, elevii din ciclul primar vor pleca acasă cu noi cunoștințe pe care le vor împărtăși cu membrii familiei, devenind astfel promotori ai siguranței rutiere.", a declarat Alina Cristea, manager Dezvoltare Durabilă Holcim România.
Drum sigur
Proiectul este dezvoltat pe baza programei de educație rutieră elaborată în 2015 de Ministerul Educației Naționale și susține Strategia Națională pentru Siguranța Rutieră adoptată în 2016, care prevede întărirea rolului educației și al campaniilor de sensibilizare și conștientizare.
 În acest an școlar, la programul Drum sigur - ABCdar rutier vor participa școli din următoarele 15 localități: Câmpulung, Cetățeni, Stâlpeni, Stoenești, Valea Mare-Pravăț (Argeș), Aleșd (Bihor), Brașov (Brașov), Cluj-Napoca, Turda (Cluj), Tărtășești, Voinești (Dâmbovița), Chitila (Ilfov), Horia, Roman (Neamț), Timișoara (Timiș).
Despre Junior Achievement România
Junior Achievement România este o organizație non-profit, având ca misiune dezvoltarea în România a programelor internaționale JA de educație antreprenorială, economică, financiară, orientare profesională, sănătate și viață activă și dezvoltarea abilităților pentru viață. 39 de țări din Europa și 123 de țări din toată lumea urmează programele JA. În România, acestea sunt urmate de peste 200.000 de elevi din 1.500 de școli publice, prin parteneriatul cu Ministerul Educației Naționale și cu susținerea financiară a comunității de afaceri.
Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.jaromania.org și pe pagina de facebook www.facebook.com/JuniorAchievementRO.
Despre Holcim România
Holcim (România) S.A., cu o prezență de peste 20 de ani în industria materialelor de construcții din România, deţine 2 fabrici de ciment în Câmpulung şi Aleșd, o staţie de măcinare şi un terminal de ciment la Turda, 14 staţii ecologice de betoane, 3 staţii de agregate, 2 staţii de lianţi speciali şi un terminal de ciment în Bucureşti. Holcim are aproximativ 800 de angajați în România. Pentru mai multe informaţii, vă rugăm să vizitaţi www.holcim.ro şi pagina oficială de Facebook: facebook.com/holcimromania. Holcim România este membră a grupului LafargeHolcim, care s-a născut în urma fuziunii între egali dintre Lafarge și Holcim, în 2015. Având peste 180 de ani de experiență combinată, Grupul rezultat în urma fuziunii își propune să intre într-o nouă eră de tehnologii și inovații de vârf în industria materialelor de construcții, pentru a face față provocărilor secolului 21.
Loredana Poenaru & Dana Ceaușu

 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 21:15:35 Ora de vară a Europei de Est