Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

,,Suntem ceea ce mâncăm - We are what we eat”

Vineri, la Școala Gimnazială Internațională Agora

,,Suntem ceea ce mâncăm - We are what we eat”

Vineri, 17.11.2017, la Școala Gimnazială Internațională Agora, o nouă activitate educativă din studiul curriculei internaționale a fost prezentată de d-na învățătoare Vancea Delia, alături de elevii săi din clasa a III-a.

Și părinții acestora au fost invitați să asiste la finalul activității (denumite Exit-point),  pentru a dovedi temeinicia și frumusețea procesului de predare-învățare, progresul obținut de copii în însușirea limbii engleze, dar și îmbogățirea vocabularului și a culturii generale. Pornind de la tema ,,We are what we eat", timp de șapte săptămâni cât a durat abordarea acestui conținut tematic, d-na învățătoare a furnizat elevilor informații utile despre hrană, ca factor fundamental pentru existența umană, subliniind importanța cunoașterii principalelor minerale, vitamine, carbohidrați, legume și fructe, proteine, dar mai ales a consumului zilnic de apă, ca element indispensabil vieții.
Pas cu pas, pe parcursul acestui modul, d-na învățătoare i-a învățat pe elevi să cultive semințe, să distingă gustul, mirosul și consistența fructelor și legumelor uzuale pe care le consumăm zilnic sau săptămânal, prin demonstrații practice la clasă, decojind fructe, tăindu-le, mixându-le pentru a face salată de fructe pentru ca mai apoi să le savureze. Au mai fost învățați cum să îmbine sănătos, proteinele cu carbohidrații și legumele, ajungând la cel mai îndrăgit meniu din această combinație - pizza, preferata tuturor copiilor.
În cadrul prezentării verbale și video, elevii au răspuns la întrebările adresate și au simulat o vizită la restaurant, unde, cu ajutorul recuzitei, cinci dintre ei au primit diferite roluri, de clienți, ospătari și bucătari, regizând o situație reală.
În săptămâna alimentației sănătoase, fiecare elev a confecționat pentru părintele său, o cutie specială de pizza cu dedicație, pe care i-a înmânat-o cu această ocazie. Finalul a fost unul delicios! Mici și mari, cu toții s-au înfruptat din bunătățile puse pe mesele de serviciu: frigărui din fructe, ciocolată caldă, pizza și sucuri naturale.
Responsabil proiect, înv. Delia Vancea
Director, prof. Pașca Laura
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Suntem ceea ce mâncăm - We are what we eat”.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:33:30 Ora standard a Europei de Est