Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Primul obiectiv: Cercul pedagogic de la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Vineri, s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice,

Primul obiectiv: Cercul pedagogic de la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Vineri (17.11.2017), s-au desfășurat cercurile pedagogice ale cadrelor didactice în mai multe unități de învățământ din Oradea și județul Bihor.

Noi am reușit să poposim la Școala Gimnazială ,,Dacia" și la trei grădinițe: Grădi. Nr. 53, 24 și 49.
La Școala Gimnazială ,,Dacia", cartea de vizită se poate citi încă din hol, unde pornesc primele informații și imagini referitoare la proiecte didactice importante, activități educative și culturale, concursuri școlare, iar cel dintâi salut de Bun venit a fost rostit de către gazda mare, dl director, prof. dr. Florian Hava.
Doamna profesor Teodora Sîncelean ne-a făcut cunoscut programul cercului învățătorilor de la ,,Dacia": ,,La clasa pregătitoare, cercul va fi condus de doamna profesor Florica Hava, responsabil de cerc, iar lecția va fi susținută de doamna profesor Amalia Ciorba; la clasa I, responsabil de cerc este doamna profesor Valeria Bunica, lecția fiind susținută de mine (Teodora Sîncelean - n.n.); la clasa a II-a responsabil de cerc este doamna profesor Corina Gârba, iar lecția va fi susținută de Felicia Cheregi; la clasa a III-a, responsabil de cerc este doamna profesor dr. Maria Donca, iar lecția va fi susținută de colega noastră Simona Cobe; la clasa a IV-a lecția va fi prezentată de doamna prof. Diana Zlibuț, conducătorul de cerc fiind doamna profesor Dorina Brânzaș..." Interlocutorul nostru ne-a prezentat apoi tema cercului: Abordarea diferențiată în procesul de învățământ. Tratarea diferențiată prin Teoria inteligențelor multiple a lui Haward Gardner, exemplificând cu cele opt tipuri de activități pregătite, câte una pentru fiecare din cele opt tipuri de inteligență: inteligența verbală-lingvistică, inteligența logico-matematică, inteligența spațială, inteligența naturalistă, inteligența kinetică corporală, inteligența muzicală, inteligența înțelegerii unic-interpersonală, respectiv inteligența cunoașterii sinelui unic-intrapersonală. Am trecut prin cele cinci săli în care s-au desfășurat activitățile. Pe un ecran erau prezentate în paralel predarea diferențiată și predarea tradițională; pe un alt ecran am surprins: conținutul învățării, urmat de Teoria inteligențelor multiple; pe o tablă, scria mare: Cartea Doamnei. Ulterior, aveam să primim lămuriri în legătură cu Cartea Toamnei și Cartea Doamnei, de la doamna profesor Diana Zlibuț, și cu conținutul portofoliului pe care fiecare cadru didactic l-a primit de la susținătorii lecțiilor.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (79 de poze), accesați Galeria foto: Primul obiectiv: Cercul pedagogic de la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea.  

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 14:28:18 Ora standard a Europei de Est