Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Vineri, la Grădi. Nr. 49, Cerc pedagogic

Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Când am ajuns, vineri (17.11.2017), la Grădinița Nr. 49, structură a Grădiniței Nr. 30 - ,,Mugurel", educatoarele participante la Cercul pedagogic, coordonat de responsabilii de cerc, prof. Georgeta Bara și Anuța Boroș, erau în al nouălea cer(c), cum se spune.

Adică... dansau de mama focului, în cerc, câte una, câte două, care cum... O atmosferă incendiară, pusă la cale cu concursul celor doi responsabili...
O să vi se pară neverosimil sau nepotrivit, dar nu exagerăm deloc (imaginile vorbesc), iar atmosfera și manifestările se încadrau perfect în programul cercului. O să înțelegeți exact cum stau lucrurile dacă vă vom spune la ce se referă temele 3-4: Frumosul, armonia, sunetul și ritmul, ca valori ale artelor, respectiv Educația copilului în spiritual valorilor naționale.
Prezentarea teoretică (făcută de Lucia Negrău și Gabriela Dume) a fost urmată de aplicații practice, tocmai ceea ce vă spuneam noi că am găsit la intrare: se făceau aplicații în și pe ringul de dans. Tot la acest punct, invitații din cadrul Filarmonicii (patru instrumentiști) au fost protagoniștii jocului de euritmie. În deschidere, la prezentarea teoretică și practică a primelor două teme și-au dat concursul Lenuța Ruje - Anca Pătcaș; activitățile filmate au fost ,,traduse" de Daniela Bar, iar despre stilurile senzoriale și implicarea lor în învățare, a vorbit și exemplificat Loredana Cionca.
,,Ne-ați găsit jubilând, exersând, dansând. Înainte am avut și patru instrumentiști de la Filarmonică, ne explică doamna director Georgeta Bara (directorul Grădiniței Nr. 30). Cercul pedagogic de azi presupune interacțiuni variate între cadrele didactice din grădinițele situate pe malul stâng al Crișului Repede, iar temele cercului pedagogic din acest semestru (cinci la număr) sunt generoase și presupun o altă abordare decât cea cu care am fost obișnuite până acum. În noua viziune și strategie se spune că preșcolarii pot fi încurajați să efectueze experimente simple, să utilizeze în condiții de securitate maximă diferite instrumente sau echipamente, bineînțeles toate adaptate la nivelul lor de înțelegere, potrivit vârstei. Specialiștii în educație au căzut de acord asupra faptului că stilul de învățare diferă de la o persoană la alta, iar prin proiectul ,,Românii mici cu inimi mari", am încercat să valorificăm zestrea folclorică a neamului românesc, să educăm copiii în spiritul dragostei și respectului față de valorile tradiționale și să ducem mai departe tradițiile. După pauză o să ne vedeți și lucrând pe ateliere".
Cei circa 70 de participanți la cercul pedagogic (după aprecierea doamnei director) păreau a forma o singură echipă, un singur colectiv, socializau perfect și dialogau firesc, fără granițe!
Sperăm ca imaginile să ne ajute, să confirme aprecierea noastră.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (81 de poze), accesați Galeria foto: Copilul în lumea științelor, iar educatoarele... în al nouălea cer(c)!

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 04:19:26 Ora de vară a Europei de Est