Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia

În perioada 19 octombrie - 3 noiembrie

Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia

Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" Oradea a participat în perioada 19 octombrie - 3 noiembrie 2017, la cea de-a doua mobilitate, cuprinzând fluxurile III și IV, în cadrul Proiectului Erasmus+ , Acțiunea cheie 1-VET, cu titlul „Plasament transnaţional pentru eurocompetențe profesionale în domeniul circuitelor electronice" - coordonator proiect dna prof. ing. Săcăcian Dorina.

Proiectul se derulează în perioada 2016-2018 cu sprijinul financiar al Comisiei Europene, prin  programul Erasmus+.
La această mobilitate au participat elevi din clasele a XI-a A (specializare Tehnician de telecomunicații), elevi din clasa a XI-a B (specializare Tehnician în instalații electrice) și elevi din clasa a XI-a D (specializare Tehnician mecatronist)  care au efectuat un stagiu de practică de 66 de ore corespunzător pregătirii practicii comasate din  modulul IX  „Circuite electronice". Elevii care au participat la această mobilitate au fost din clasa a XI-a A (Cigan Robert, Dan Raul, Glavan Mădălin, Istudor Cosmin, Killermann Steven, Rusu Andreea), din clasa a XI-a B (Bara Ionuț, Bradea Claudiu, Catona Daniel, Ciuciu Otniel, Demjen Attila, Kiss Dennis, Mârza Rareș, Popuțe Marcel, Sărăcuț Cristian, Ursu Dacian), din clasa a XI-a D (Bei Beniamin, Butiri Mihai, Dăian Florin, Filip Paul, Kozma George, Kozma Pavel, Mermeze George, Molnar Teodor, Murany Erno, Petruțiu David, Popa Marian, Popa Alexandru, Șipoș Onisim, Știube Nicolae, Turcuț Cosmin).
În această ultimă mobilitate, în cadrul fluxului III, elevi din clasa a XI-a D, însoțiți de prof. ing. Săcăcian Dorina (coordonator proiect), prof. Neag Alunița și prof. Ciugudean Luminița, au realizat un stagiu de practică în orașul Paphos din Cipru, iar participanții la fluxul IV, elevi din clasele a XI-a A și a XI-a B, însoțiți de prof. ing. Roiti Silviu și prof. Urs Marcela, au realizat stagiul de practică în localitatea Barcelos, din Portugalia. Cele două fluxuri au fost organizate în colaborare cu organizațiile partenere și anume P. Kousios Electrical Ltd. și Rivensco Consulting Ltd. din Cipru și Barceltecnica și Associacao Intercultural Amigos da Mobilidade din Portugalia.
Pe durata celor două săptămâni de practică desfășurate în Cipru și Portugalia elevii participanți au avut oportunitatea de a acumula cunoștințe, aptitudini și competențe de lucru în domeniul circuitelor electronice, în conformitate cu standardele de pregătire profesională corespunzătoare calificării pentru care se pregătesc. Deprinderile autentice dobândite îi va ajuta pe elevi să practice meseria pentru care se pregătesc și să se adapteze cerințelor pieței din România, dar și din Europa. Prin contactul direct cu specialiști din domeniul pregătirii lor profesionale, elevii au acumulat cunoștințe de ultimă generație, au stabilit contacte și legături cu oameni și firme care activează în spațiul european al profesiei lor și astfel vor putea rămâne în permanență conectați la realitățile pieței muncii europene și acest lucru le va crește șansele de găsire a unui loc de muncă în țară sau în Uniunea Europeană. Achizițiile obținute îi vor motiva pe elevi spre performanțe viitoare care le vor stimula pregătirea profesională de calitate, îi vor ajuta să se integreze mai ușor în domeniul pregătirii lor profesionale și să se adapteze mai ușor la cerințele mereu în schimbare în domeniul electronicii. Certificatele de Mobilitate Europass și Certificatele de atestare a participării la stagiul de practică obținute de toți elevii vor fi cu siguranță un atu în perspectiva traseului lor profesional. Experiența la locurile de efectuare a stagiului de practică a fost una deosebit de pozitivă și benefică pentru toți elevii. Cu toții au apreciat disponibilitatea, atitudinea deschisă și prietenoasă a tutorilor de practică și a celorlalți lucrători cu care au intrat în contact. Aceștia au avut o deosebită răbdare în a le explica tot ce au de făcut și sub directa lor coordonare au realizat activități diverse care le-au sporit încrederea în forțele proprii și în capacitățile lor de a se adapta la medii culturale noi.
În cadrul programului stabilit pentru cele două fluxuri, elevii au avut șansa de a realiza și vizite culturale care să le înlesnească posibilitatea de a cunoaște din punct de vedere geografic, istoric și cultural Cipru și Portugalia. În Cipru elevii au avut prilejul să viziteze pentru prima dată, locuri din ținutul legendar al nașterii zeiței Afrodita, o insulă în care se întâlnește un amestec rafinat de influențe otomane, grecești, persane și britanice. S-au efectuat vizite la sit-urile arheologice aflate în patrimoniul UNESCO din zona portului din Paphos, la Mănăstirea Neofytos și la casa memorială a lui Evagoras Pallikarides, un tânăr student, poet care a declanșat revolta împotriva stăpânirii coloniale britanice, între anii 1955-1959. La aceste vizite s-au adăugat și cele în satul Steni unde s-a vizitat un muzeu al vieții tradiționale cipriote sau la Băile Afroditei, zeița frumuseții și a iubirii, în zona Polis. În Portugalia, țara clopotelor care cântă și a pădurilor întinse de eucalipt, elevii care au participat la fluxul IV au avut posibilitatea să cunoască puțin din tărâmul marilor exploratori, care au efectuat călătorii maritime de pionierat în Epoca Marilor Descoperiri (secolele XV-XVI). Au fost vizitate orașele Guimarães (considerat locul de naștere al națiunii portugheze), Braga (orașul sanctuarului Bom Jesus do Monte - un exemplu notabil de loc de pelerinaj), Porto (al doilea oraș ca mărime după Lisabona), Ponte de Lima (orașul celebrului pod care datează din epoca medievală) sau orașul Viana do Castelo (orașul port care a fost principala poartă de intrare a exploratorilor portughezi întorși din faimoasele lor expediții). La acestea s-au mai adăugat și vizitele în orașele Valença și Tui (Spania), orașe despărțite de râul Minho, care formează granița de nord a Portugaliei cu Spania.
Participarea la cea de-a doua și ultima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ cu titlul Plasament transnaţional pentru eurocompetenţe profesionale în domeniul circuitelor electronice" a reprezentat pentru elevi și profesori, deopotrivă, o experiență bogată și cu adevărat unică, de neuitat. Elevii au apreciat mult oportunitatea de a integra formarea profesională teoretică cu cea practică, centrată pe rezultate, cunoștințe, abilități și competențe profesionale concrete. La toate acestea se adaugă și dezvoltarea competențelor lingvistice, interculturale și a competențelor sociale, prin consolidarea capacităților de lucru în echipă și de adaptare la situații noi și la noi medii socio-culturale. Astfel, fără doar și poate, proiectele europene în domeniul educației au un rol deosebit de însemnat în dezvoltarea abilităților profesionale, dar și a celor de viață a tinerei generații, care îi va ajuta să viseze și să realizeze parcursul dorit pentru viața lor.
Prof. Marcela Urs
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevi de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia”, Oradea în Cipru și Portugalia.

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 17:21:13 Ora standard a Europei de Est