Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Mâna mea în mâna ta”

Elevi de la Școala „Andrei Mureșanu” împărțeau, astăzi, mesaje pe Corso

„Mâna mea în mâna ta”

Pe Denisa Bițiș, Andreea Istrate, Orlando Ardelean, Anca Lezău și Cristian Șandra (elevi din clasele a III-a, a IV-a și a V-a, de la Școala cu clasele I – VIII „Andrei Mureșanu” din Oradea) i-am găsit, astăzi (miercuri, 3 decembrie 2008), pe strada Republicii, în zona pietonală, împărțind trecătorilor mesaje scrise pe „pliante” sub formă de mânuțe.

 „Acțiunea noastră se intitulează, sugestiv, „Mâna mea în mâna ta” și este organizată cu ocazia Zilei internaționale a persoanelor cu dizabilități. Prin aceste mesaje, dorim să combatem atitudinea de discriminare, să sensibilizăm  societatea vizavi de problematica persoanelor cu cerințe educative speciale, să contribuim  la discriminarea pozitivă (evidențierea diferențelor), existând preocuparea pentru progresul continuu al fiecăruia”, ne-a declarat Laura Hava, profesorul care îi însoțea pe cei cinci copii.
Pe mânuțele – „pliante” pe care le ofereau trecătorilor se putea citi: „Acceptă-mă lângă tine!” „Îi dau din bucata mea de pâine, tu ce îi dai?” „Nu râde de mine, fă-mă să râd cu tine!” „Sunt altfel, dar am aceleași drepturi ca și tine”, „Simt și eu ca tine!” „Sunt special, dar sunt EU. Fii TU, dar mereu altfel, fii BUN!”
„Persoanele cu dizabilități au o frumusețe și o bunătate specială; simt ca și noi, însă nu se bucură poate de aceleași lucruri ca și noi. Există și trebuie să existe alături de noi! Vom fi mai buni, acceptându-i și vom avea multe satisfacții interioare pentru fiecare faptă a noastră ce lor le va fi de folos”, a adăugat Laura.
De pe strada Republicii, copiii au luat-o agale spre parcul 1 Decembrie, unde urmau să lanseze baloane, împreună cu partenerii lor, elevi de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 1 din Oradea. (Ov. D.)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Mâna mea în mâna ta”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:06 Ora standard a Europei de Est