Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a

Programul educativ

,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a

În cadrul celei de-a II-a ediții a Programul educativ ,,Școli - ambasador ale Parlamentului European" (EPAS), Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" din Oradea luptă pentru cucerirea titlului de ,,Școală - ambasador a Parlamentului European".

,,Programul a fost implementat de Parlamentul European, începând din 2017, în toate statele Uniunii Europene, în vederea îmbunătățirii cunoștințelor despre Europa și democrația parlamentară europeană în rândul tinerilor. Astfel, elevii și profesorii sunt familiarizați cu posibilitățile pe care cetățenia europeană le oferă, precum și cu rolul pe care Parlamentul European îl joacă în procesul decizional european, după cum aveam să aflăm, ieri, de la doamna profesor Adriana Vașadi, coordonator EPAS la nivelul colegiului.
În cadrul primei ediții, 25 de școli din București și județele: Argeș, Buzău Călărași, Constanța, Călărași, Giurgiu, Ilfov și Prahova, au primit la sfârșitul anului școlar 2016/2017 titlul de ,,Școală - ambasador a Parlamentului European". Pentru cea de-a doua ediție, Biroul de Informare al Parlamentului European, în parteneriat cu Ministerul Educației Naționale, a selectat tot 25 de școli din București și județele: Arad, Bihor, Bistrița-Năsăud, Brașov, Caraș-Severin, Cluj, Harghita, Mehedinți, Olt, Suceava și Vaslui. La actuala ediție, programul a început în luna octombrie 2017 și se va încheia în iunie 2018.
Activitățile de promovare a valorilor europene și a rolului Parlamentului European în rândul elevilor, părinților și al comunității, sunt îndrumate de cinci ambasadori seniori, profesori ai Colegiului Tehnic ,,Mihai Viteazul": Runcanu Monica, Ardelean Simona (director adjunct), Filip Marinela (director adjunct), Tiutin Rodica și Vașadi Adriana, în calitate de coordonator EPAS la nivel de colegiu și încă 15 ambasadori junior, elevi din clasele IX-XI (pregătiți teoretic prin niște module pe teme europene).
Itinerar gastronomic în Uniunea Europeană
Prima activitate din acest program, cu specific culinar, a avut loc ieri (joi, 23 noiembrie 2017) la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", intitulată: ,,Itinerar gastronomic în Uniunea Europeană", adresat claselor de profil, dar și doritorilor de la alte specializări din cadrul a șapte licee din Oradea și județul Bihor: Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul", Colegiul Economic ,,Partenie Cozma", Liceul Tehnologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo", Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea, Liceul Tehnologic Nr. 1 din Salonta, Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman" din Aleșd și Liceul Tehnologic Nr. 1 din Cadea.
Câte un echipaj format din doi elevi, coordonați de un cadru didactic a reprezentat și a prezentat din punct de vedere gastronomic câte o țară din Uniunea Europeană, mai puțin Marea Britanie.
Fiecare echipaj a avut o muncă de cercetare în care să studieze caracteristicile bucătăriei din țara pe care au reprezentat-o. ,,Itinerarul acesta gastronomic l-am pornit de la două idei, unitate și diversitate, toți suntem la fel, dar ne păstrăm identitatea până la urmă; faptul că preparatele tradiționale până la urmă, prin gust, povestea din spatele lor, faptul că rețeta a trecut testul timpului, pot să constituie un foarte bun ambasador al țării respective. Am zis să cunoaștem tradiția țării, dar să avem și un punct comun, o unitate, cartoful. Toată lumea a trebuit să găsească un preparat pe bază de cartofi cu specificul țării respective", a precizat doamna profesor Monica Runcanu, cel de-al doilea ambasador al gazdelor cu care am stat de vorbă.
Concret, ieri, fiecare echipaj, a prezentat în PowerPoint specificul culinar al țării din UE pe care au reprezentat-o, plus o rețetă a unui produs culinar tradițional, iar pe platou, au pregătit o mâncare de cartofi specifică țării.
Următoarea activitate din cadrul Programului educativ ,,Școli - ambasador  ale Parlamentului European" (EPAS) se va desfășura în a doua jumătate a lunii decembrie, pe tema Crăciunul în fiecare din țările UE.
Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Școli – ambasador ale Parlamentului European”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 20:34:33 Ora de vară a Europei de Est