Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Creșterea impozitelor locale cu 20%

Singura soluție pentru păstrarea unui buget de investiții al orașului, în urma măsurilor fiscale guvernamentale

Creșterea impozitelor locale cu 20%

Primarul Ilie Bolojan a susținut joi, 23 noiembrie 2017, împreună cu directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, dl. Eduard Florea, o conferință de presă privind efectele măsurilor fiscale guvernamentale asupra bugetului local, precum și cu privire la modificările care trebuie aduse proiectului de impozite și taxe pentru anul 2018 în vederea compensării impactului prevederilor OUG nr. 79/10.11.2017 asupra bugetului local.

Primarul Ilie Bolojan a deschis conferința de presă, explicând consecințele reducerii impozitului pe venit de la 16% la 10%, care au generat și motivele majorării impozitelor locale pentru anul 2018:,,Suntem forțați să majorăm impozitele pe anul viitor cu 20%, datorită confiscării banilor orașului de către Guvernul României, pentru că, așa cum știți, impozitele pe care angajații le plăteau pe salariile pe care le încasau de la angajator și care se virau jumătate autorităților locale au fost practic confiscate de către Guvernul României".
Măsurile fiscale guvernamentale afectează grav bugetele autorităților locale
Primarul Ilie Bolojan a explicat cum, prin măsurile adoptate, guvernanții au făcut trei mișcări, dintre care ultima afectează foarte grav autoritățile locale. Prima mișcare a constat în mutarea contribuțiilor de la angajator la angajat. ,,S-a făcut acest lucru ca să îi păcălească pe bugetari, pentru că în Legea salarizării unitare era prevăzută o majorare de salariu cu 25% de la 1 ianuarie 2018, și pentru că guvernanții nu au putut onora această promisiune, au făcut această șmecherie: au dat cu o mână și au luat cu cealaltă", a spus primarul.
A doua mișcare a fost introducerea taxei suplimentare de 2,25%, scopul fiind încasarea de mai mulți bani la bugetul de stat, fie de la angajat, fie de la angajator. ,,Dacă angajatorul nu poate da angajatului acești bani, va scădea cu câteva procente salariile, iar dacă angajatorul nu vrea să scadă salariile, va trebui să plătească în plus la bugetul de stat", a explicat primarul.
A treia mișcare este cea care afectează foarte grav toate autoritățile locale din România care au înregistrat o dezvoltare economică pe teritoriul lor. Această a treia mișcare a  constat în scăderea ponderii contribuțiilor care veneau către autoritățile locale și creșterea ponderii celor care se virează integral la București.
Bugetul municipiului Oradea pierde 15, 5 milioane de euro, iar în cel mai fericit caz - 9 milioane de euro
,,În concluzie, toate aceste măsuri au efect azi asupra bugetului orașului Oradea, scăzând cota impozitului pe venit de la 16 la 10%. Dacă anul acesta estimam o colectare de 39 milioane de euro din această categorie de impozit, ea va scădea cu aproape 40% și prin urmare vom pierde cca 15,5 milioane de euro. Asta înseamnă că bugetul de investiții al municipiului Oradea, practic, nu va mai exista. După cum știți, circa 16 -17 milioane reprezintă bugetul de investiții al Primăriei Oradea din veniturile proprii generate de orădeni. Impactul devastator va fi în municipiile de județ. Practic a fost confiscat un miliard de euro de la autoritățile locale din România și banii au fost mutați la București", a spus primarul Ilie Bolojan.
Guvernul a promis că va compensa aceste sume până la nivelul de încasări din acest an, scăzând însă din această compensare jumătate din banii pe care primăriile îi aveau în cont la finalul anului 2016. Prin urmare,  aplicând această promisiune s-ar compensa cca 6 milioane de euro din pierderile pe care le are azi bugetul orașului.
Singura soluție pentru păstrarea unui buget de investiții: majorarea taxelor și impozitelor locale cu 20%
Primarul Ilie Bolojan a explicat situația actuală și a prezentat singura variantă pentru a menține un buget de investiții al orașului: ,,Vom rămâne, în cazul fericit, cu o pierdere la bugetul local de peste 9 milioane de euro. Ca sa avem totuși niște bugete de investiții în acest oraș, astăzi există doar o singură soluție: majorarea impozitelor și taxelor locale. Din ce am discutat cu alți colegi primari, această măsură va fi aplicată în aproape toate municipiile reședință de județ din țară. Noi avem investiții începute pe care nu le putem opri, pentru că nu poți lăsa o stradă pe jumătate terminată, avem proiecte europene câștigate la care avem nevoie de cofinanțare. Numai pe Axa de Mobilitate Urbană, municipiul Oradea are câștigați aproximativ 35 milioane de euro. Totodată, lucrăm pe partea de termoficare. Prin urmare suntem forțați să ne creăm un buget de investiții, pentru că altfel vom pierde acestă oportunitate de a aduce bani europeni pentru oraș. Suntem forțați să propunem această majorare de impozite. În cazul în care aceste propuneri guvernamentale nu se vor aplica sau se va găsi o formulă de compensare totală a acestor pierderi care le avem, vom reveni imediat la vechiul nivel de impozite, iar această prevedere va fi introdusă în hotărârea de consiliu".
Primăria Oradea va fi obligată să ia și alte măsuri
În continuare, directorul executiv al Direcției Economice din cadrul Primăriei Oradea, Eduard Florea, a prezentat majorările care se vor aplica de la 1 ianuarie 2018, pe categorii: clădiri, terenuri, autovehicule, exemplificând cu spețe concrete pentru fiecare categorie supusă impozitării.
,,Impactul bugetar estimat al modificărilor propuse a impozitelor și taxelor locale este de 21 milioane lei, respectiv 4,57 milioane euro, care vor compensa doar 50% din reducerea de resurse proprii", a spus directorul Eduard Florea.
Primarul Ilie Bolojan a mai precizat că Primăria Oradea va fi obligată să ia și altfel de măsuri: reduceri de personal, scăderea subvenției pe care municipalitatea o acordă pentru Termoficare, a subvenției acordate OTL, în plus investițiile mari pentru care nu există fonduri europene nu vor mai fi realizate. (B.P.)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 09:46:23 Ora de vară a Europei de Est