Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Școala mea ecologică!

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Elevii acestei şcoli, îndrumaţi de cadrele didactice, au desfăşurat în perioada 18 - 26 noiembrie 2017, o serie de activităţi pornind de la tema din acest an şi anume „Lumea mea depinde de noi".

Natura are nevoie de prieteni adevăraţi!
Cu toţii au încercat să ia atitudine faţă de problemele cu care se confruntă societatea actuală şi, pe cât posibil, să tragă un semnal de alarmă asupra principiilor de bază ce ar trebui să guverneze lumea: pace, toleranţă, non-violenţă, nediscriminare, protecţia mediului,  viaţă sănătoasă.
Natura are nevoie de prieteni adevăraţi! De ce?  Pentru că, din preaplinul inimii ei verzi, vrea să le dăruiască acestora sănătate, frumuseţe şi puritate. Orice copil poate deveni prietenul naturii, cu condiţia să o respecte: să nu-i murdărească apele, pădurile şi norii, să nu-i strivească florile, să nu-i ucidă păsările... Elevii Școlii Primare Nr. 3, Peștiș, au reuşit, prin fapte demne de laudă, să se împrietenească cu natura, s-o iubească şi s-o protejeze după puterile lor.
A fost o săptămână în care ne-am gândit mai mult, ca de obicei, la mediul nostru, în care noi trăim. Ne-am gândit cum să ne simţim bine; cum să facem învăţatul să fie distractiv. Săptămâna aceasta a fost una recreativă. Activitatea de astăzi, când trebuie să curăţăm mediul în care noi învățăm, în care noi venim în fiecare zi, în care ne recreăm, sperăm să ne iasă foarte bine, au spus elevii mei.
Elevii au mai afirmat că în urma acestei activităţi: şi-au format  o concepţie corectă  şi concretă de protecţie a mediului înconjurător; au luat atitudine în anumite situaţii negative şi îşi susțin cu hotărâre punctele de vedere; au devenit mai receptivi la normele de comportare în şi faţă de natură, vor face eforturi pentru ocrotirea naturii, pentru păstrarea unui mediu curat, salubru, care să ridice calitatea vieţii umane şi să protejeze viaţa pe Terra.
Prin acţiunile desfăşurate, proiectul a urmărit să mobilizeze energiile interioare ale elevilor, să câştige adeziunea afectivă a acestora faţă de imperativele moralei ecologice, astfel încât fiecare elev să se erijeze într-un agent ecologic care să impună un model comportamental în micro-grupul social din care face parte. Rezultatele au fost: o şcoală mai curată, mai frumoasă, cu un ambient mai plăcut, mai cunoscută, deschisă spre comunitate; responsabilizarea elevilor şi cultivarea unei conştiinţe ecologice şi a unei conduite pe măsură.
Prof. Mihaiela But
 
Mihaiela,
Școala mea ecologică... Ce frumos sună!!!
Cum v-a primit, cum a reacționat natura când v-a văzut și când a aflat ce vreți să faceți?
Dacă ați făcut ceea ce am citit în această însemnare, înseamnă că meritați să deveniți prietenii ei (adevărați), iar faptele voastre le cotăm, didactic vorbind, cu nota 10 cu steluțe și felicitări!
(Ovi)

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:17:50 Ora standard a Europei de Est