Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Școala mea ecologică!

Săptămâna educației globale a fost marcată şi de elevii Şcolii Primare Nr. 3, Peștiș

Elevii acestei şcoli, îndrumaţi de cadrele didactice, au desfăşurat în perioada 18 - 26 noiembrie 2017, o serie de activităţi pornind de la tema din acest an şi anume „Lumea mea depinde de noi".

Natura are nevoie de prieteni adevăraţi!
Cu toţii au încercat să ia atitudine faţă de problemele cu care se confruntă societatea actuală şi, pe cât posibil, să tragă un semnal de alarmă asupra principiilor de bază ce ar trebui să guverneze lumea: pace, toleranţă, non-violenţă, nediscriminare, protecţia mediului,  viaţă sănătoasă.
Natura are nevoie de prieteni adevăraţi! De ce?  Pentru că, din preaplinul inimii ei verzi, vrea să le dăruiască acestora sănătate, frumuseţe şi puritate. Orice copil poate deveni prietenul naturii, cu condiţia să o respecte: să nu-i murdărească apele, pădurile şi norii, să nu-i strivească florile, să nu-i ucidă păsările... Elevii Școlii Primare Nr. 3, Peștiș, au reuşit, prin fapte demne de laudă, să se împrietenească cu natura, s-o iubească şi s-o protejeze după puterile lor.
A fost o săptămână în care ne-am gândit mai mult, ca de obicei, la mediul nostru, în care noi trăim. Ne-am gândit cum să ne simţim bine; cum să facem învăţatul să fie distractiv. Săptămâna aceasta a fost una recreativă. Activitatea de astăzi, când trebuie să curăţăm mediul în care noi învățăm, în care noi venim în fiecare zi, în care ne recreăm, sperăm să ne iasă foarte bine, au spus elevii mei.
Elevii au mai afirmat că în urma acestei activităţi: şi-au format  o concepţie corectă  şi concretă de protecţie a mediului înconjurător; au luat atitudine în anumite situaţii negative şi îşi susțin cu hotărâre punctele de vedere; au devenit mai receptivi la normele de comportare în şi faţă de natură, vor face eforturi pentru ocrotirea naturii, pentru păstrarea unui mediu curat, salubru, care să ridice calitatea vieţii umane şi să protejeze viaţa pe Terra.
Prin acţiunile desfăşurate, proiectul a urmărit să mobilizeze energiile interioare ale elevilor, să câştige adeziunea afectivă a acestora faţă de imperativele moralei ecologice, astfel încât fiecare elev să se erijeze într-un agent ecologic care să impună un model comportamental în micro-grupul social din care face parte. Rezultatele au fost: o şcoală mai curată, mai frumoasă, cu un ambient mai plăcut, mai cunoscută, deschisă spre comunitate; responsabilizarea elevilor şi cultivarea unei conştiinţe ecologice şi a unei conduite pe măsură.
Prof. Mihaiela But
 
Mihaiela,
Școala mea ecologică... Ce frumos sună!!!
Cum v-a primit, cum a reacționat natura când v-a văzut și când a aflat ce vreți să faceți?
Dacă ați făcut ceea ce am citit în această însemnare, înseamnă că meritați să deveniți prietenii ei (adevărați), iar faptele voastre le cotăm, didactic vorbind, cu nota 10 cu steluțe și felicitări!
(Ovi)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 08:20:41 Ora de vară a Europei de Est