Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„În ochii lui Dumnezeu, toþi suntem egali”

Ieri, la Centrul ªcolar pentru Educaþie Incluzivã nr. 1 Oradea

„În ochii lui Dumnezeu, toþi suntem egali”

Ieri (miercuri, 3 decembrie 2008), în ºi de Ziua internaþionalã a persoanelor cu dizabilitãþi, la Centrul ªcolar pentru Educaþie Incluzivã nr. 1 Oradea, s-au desfãºurat activitãþi diverse pentru marcarea zilei, dar mai cu seamã pentru ca beneficiarii, copiii centrului, sã se simtã în centrul atenþiei, sãrbãtoriþii zilei, cei mai importanþi „actori” ai manifestãrilor.

Organizatorii ºi partenerii (studenþi ºi elevi voluntari) au pus astfel la cale o serie de acþiuni: ateliere de creaþie, expoziþie mobilã de desene, întreceri sportive, lansare de baloane ºi activitãþi de socializare.
Elevi din mai multe clase au realizat fluturaºi cu mesaje adresate semenilor pe care le-au ataºat unor baloane; partenerii lor de la ªcoala cu clasele I-VIII „Andrei Mureºanu” ºi Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”, însoþiþi de profesorii lor de sprijin, au pregãtit, în ateliere sugestiv intitulate „Mâna mea în mâna ta”, mesaje de suflet pe care le-au scris pe „pliante” în formã de mânã, oferindu-le trecãtorilor, ieri, pe strada Republicii, în zona pietonalã.
Pe terenul se sport al centrului, au avut loc întreceri sportive, tip ºtafetã, cu ajutorul fundaþiei „Special Olymphics”. Cei mai mici elevi au participat la un atelier de picturã pe figurine gãzduit de Orãºelul copiilor, ºi intitulat „Întinde mâna ta ºi ajutã-mã!”
La orele amiezii, mai multe clase de elevi au ieºit în parcul 1 Decembrie pentru a lansa baloane, însoþiþi de elevi voluntari (partenerii lor) de la Colegiul Naþional „Mihai Eminescu”.
“15 copii din clasele I A ºi a V-a A au fost duºi la McDonald's de studenþi (de la Facultatea de ªtiinþe Socio-Umane, catedra de ªtiinþe ale Educaþiei, specializarea psihopedagogie specialã, anii II ºi III), pe cheltuiala studenþilor; am participat la marºul din centru, dar am fost ºi la lansarea de baloane”, dupã cum aflãm de la asist. univ. drd. Karla Peter. (Ov. D.)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:25:35 Ora standard a Europei de Est