Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Delegația Şcolii Gimnaziale din Cîmpani a fost în vizită de lucru în Sicilia

În cadrul celui de-al doilea proiect european

Delegația Şcolii Gimnaziale din Cîmpani a fost în vizită de lucru în Sicilia

„Să vezi Italia fără să vezi Sicilia este ca şi cum nu ai fi văzut Italia deloc, pentru că Sicilia este cheia întregii ţări"- Johann Goethe

La doi ani de la finalizarea primului proiect european de parteneriat şcolar multilateral, iată că Şcoala Gimnazială „Georgiu Popa", Cîmpani derulează cel de-al doilea proiect european începând cu acest an prin efortul susţinut al echipei formate din Anca Boldor (coordonator proiect), Denisa Lucuţa, Andreea Ciotea, Corina Petruse şi Bogdan Baciu - membri.
Proiectul „Partageons nos sommets", finanţat de Comisia Europeană prin ANPCDEFP, se va întinde pe perioada 2017-2019 şi face parte din Acţiunea cheie 2, Parteneriate strategice în domeniul şcolar.
Şcoala noastră are ca partenere şcolile College Marcel Mariotte din Saint Simeon de Bressieux, Franţa, 9 Gymnasio Kalamarias din Tesalonic, Grecia şi Istituto Comprensivo Statale „Italo Calvino" din Catania, Sicilia, Italia.
Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 23-25 noiembrie 2017, în Catania, Sicilia, iar instituţia noastră a fost reprezentată de doamnele profesoare: director Anca Boldor, Andreea Ciotea, Viorica Ciocan şi Corina Petruse. Această întâlnire de proiect a avut ca scop cunoaşterea partenerilor, purtarea de discuţii despre implementarea proiectului şi programarea vizitelor de lucru din martie şi mai 2018.
Cei 16 profesori din România, Franţa şi Grecia au participat, totodată, la vizite culturale în Parcul Etna (vulcanul Etna, Doamna Etna - aşa cum numesc sicilienii cel mai înalt (3340 m) şi mai activ vulcan din Europa, ce poartă nume de femeie. Colegele noastre au aflat că acesta erupe la fiecare trei luni şi la aproape 150 de ani sunt distruse şi localităţi. Are 400 de cratere secundare. Cu toate acestea, sicilienii îl numesc „vulcanul bun'', pentru că cenuşa aruncată de erupţie a creat un sol fertil pentru culturile de viţă de vie, pomi fructiferi şi măslini), Taormina (Perla Mării Mediterane, cea mai frumoasă staţiune de pe coasta de Est a Siciliei, cu Marea Ionică la picioare şi cu Etna care domină orizontul), Catania (al doilea oraş ca mărime din Sicilia, după Palermo, la sud de Etna, pe care a acoperit-o de multe ori cu lavă. La ultima erupţie puternică din 1669 şi-au pierdut viaţa 12.000 de locuitori, dar a renăscut din propria-i cenuşă, fiind reconstruit în minunatul stil baroc.) şi Siracuza (despre care Cicero spunea: „Cel mai mare şi mai frumos dintre toate oraşele greceşti'').
Prof. Denisa Lucuţa,
consilier educativ

 

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:05:12 Ora de vară a Europei de Est