Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Dinamica activităților cultural-educative din învățământul preuniversitar

Casa Corpului Didactic a Județului Bihor

Dinamica activităților cultural-educative din învățământul preuniversitar

În consens cu propria viziune asupra educației, Casa Corpului Didactic a Județului Bihor își asumă cu consecvență rolul de inițiator al unor manifestări metodico-științifice relevante, dedicate cercetării și diseminării principiilor de bună practică educațională.

În acest cadru ideatic, în 28 noiembrie 2017, la sediul instituției, s-a desfășurat Sesiunea de comunicări științifice cu tema Managementul activităților cultural-educative, la care au fost invitate să participe cadrele didactice din învățământul preuniversitar bihorean. Propunerea tematică se impune datorită locului important al educației nonformale, o dimensiune esențială a sistemului educațional. Problematica activităților extracurriculare a provocat, în timp, dezbateri, analize metodologice, precum și elaborarea de cursuri universitare și strategii didactice complexe, prin care acestea să devină o realitate a școlii românești. Invitații de onoare ai evenimentului au fost doamna prof. univ. dr. Agneta Marcu și domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu, personalități academice recunoscute datorită contribuțiilor în domeniile pedagogiei generale și pedagogiei artei.
În cuvântul de deschidere, doamna prof. Carmen Bodiu, director al Casei Corpului Didactic a Județului Bihor, a reliefat importanța problematicii tratate în lucrările propuse pentru actuala ediție a Sesiunii de comunicări științifice. La eveniment și-au anunțat participarea 82 de autori și coautori de articole de specialitate, redactate pe marginea tematicii propuse. Cadrele  didactice participante au reprezentat toate nivelurile de studiu: învățământul preșcolar, primar, gimnazial și liceal. Titlurile înscrise pe agenda celor două sesiuni de dezbatere au marcat o distribuție echilibrată a diferitelor subteme vizate, precum: designul activităților cultural-educative, managementul proiectelor educative, educația permanentă, strategii de proiectare a activităților extracurriculare, repere metodologice, importanța acestor activități în dezvoltarea personalității elevilor, programul național ,,Școala Altfel", exemple de bune practici, forme de evaluare și diseminare a rezultatelor obținute.
Discursurile invitaților de onoare au evidențiat, într-un manieră captivantă, rolul pregnant al activităților cultural-artistice în viața școlii și importanța dascălului în organizarea și managementul acestora. Domnul prof. univ. dr. Vasile Marcu consideră că în perimetrul extracurricular se pot descoperi soluții autentice pentru învățământul actual, a cărui eficiență ar spori considerabil dacă s-ar centra asupra profesorului, principalul catalizator al energiilor și aptitudinilor celor pe care-i coordonează. Pentru că viitorul e o noțiune relativă, cadrul didactic trebuie să-și formeze anumite calități, precum dragostea pentru ceea ce face și capacitatea de a deveni un liant între dorințele și așteptările tuturor partenerilor educaționali, implicând famiile elevilor în viața școlii. Profesorul va trebui să convingă fiecare elev în parte că valoarea umană este în el, să-l ajute să se pună în valoare. Domnul profesor opinează că este eronat pentru un dascăl să vină în întâmpinarea elevilor cu răspunsuri gata formate, preluate de la alții. Este necesar să construim educația în jurul întrebărilor: ,,Eu cred că în învățământul de astăzi nu trebuie să sporim calitatea răspunsurilor sau numărul acestora, ci să sporim calitatea întrebărilor". Dascălul e provocat să caute, să aducă argumente. Funcția esențială a școlii este orientarea școlară și profesională, iar această finalitate dobândește concretețe atunci când dezvoltă aptitudini ori predispoziții aptitudinale. Acest lucru devine posibil doar dacă se mută accentul de pe învățământul formal pe învățământul nonformal, deoarece înmulțirea întrebărilor poate fi realizată mult mai bine în activitatea nonformală. În cadrul nonformal rezidă baza reală pentru o construcție temeinică a viitorului. La rândul său, doamna prof. univ. dr. Agneta Marcu evocă potențialul dimensiunii artistice a educației nonformale, acela de a conferi calitate vieții: ,,Fără artă, nu există viață de calitate."
Elevii de la Liceul de Arte, Oradea, Pașcalău Cristian și Balint Marian, cls. XII, muzică vioară, coordonați de d-na prof. Lupșe Anita și corepetitor d-na prof. Ferencz Mercedes au demonstrat validitatea aserțiunii rostite de doamna prof. dr. Agneta Marcu, oferind  un miniconcert pe muzică instrumentală de Antonio Vivaldi și Johann Sebastian Bach, o adevărată bijuterie de măiestrie artistică în formare.
Partea a doua a evenimentului a constat în prezentarea lucrărilor înscrise în programul sesiunii. Participanții și-au ilustrat cercetările prin mijloace moderne și interactive, precum imaginile, înregistrările unor activități revelatoare, broșurile de diseminare, produsele finale realizate în cadrul unor complexe activități extracurriculare.
Pentru început, doamnele Muscaș Ana și Berindan Camelia, profesori pentru învățământul primar la Liceul Teologic Ortodox ,,Episcop Roman Ciorogariu" din Oradea, au explorat Valorile europene în activitățile extracurriculare, punctând concluziile la care au ajuns după ani îndelungați de participare a școlii la proiectele internaționale înscrise în programul de acțiune Socrates: Comenius, Erasmus+, Leonardo, Lingua și Grundtvig.
Doamna Toader Monica Dorina, profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" Oradea, a prezentat lucrarea despre Tabăra din săptămâna ,,Școala Altfel": exemple de bune practici. Deosebit de concludente s-au dovedit a fi broșurile de feedback elaborate la finalul fiecărui stagiu al taberei de creație literară, cuprinzând lucrările elevilor participanți. Metodiștii Casei Corpului Didactic au recomandat ca aceste broșuri să fie publicate sub forma unei reviste școlare pentru diseminarea informațiilor despre proiect.
Doamna prof. Ojică Elena Olivia de la Colegiul Național ,,Samuil Vulcan" Beiuș a înscris pe coordonatele sesiunii nu mai puțin de cinci proiecte cultural-educative, reunite sub titulatura Eminescu în Vulcania, denumire ce evocă integrarea spiritului eminescian în viața școlii: Spectacol omagial La steaua..., Eminescu - spirit european, Să recitim Eminescu!, Poetul nepereche - perechea sufletească a gimnaziștilor din Vulcania, Eminescu în Vulcania. Desfășurate cronologic, de-a lungul mai multor ani școlari, activitățile dovedesc o continuă și constantă preocupare didactică de apropiere a tinerelor generații de creația lui Mihai Eminescu.
Profesor pentru învățământul primar la Școala Gimnazială Nr. 1 Chijic, doamna Drugaci Alina Bianca ne-a demonstrat că finalitățile educației nonformale pot fi atinse și în cadrul învățământului cu predare simultană. Lucrarea Eficiența raportului de complementaritate al educației nonformale cu educația formală în procesul instructiv-educativ pune în lumină strategii, metode și forme de concretizare a proiectelor educative transcurriculare.
O prezență activă a manifestărilor noastre științifice, doamna prof. Dvorzsik Mariana de la Colegiul Tehnic ,,Traian Vuia" din Oradea a conceput un material inedit, ce surprinde Valențele educative ale activităților extracurriculare. Valorificând resursele etice ale literaturii române înscrise în programa școlară, a deschis noi orizonturi spre interferența armonioasă cu educația pentru viața de familie, educația morală și educația civică.
Sesiunea de comunicări științifice a provocat interesul cadrelor didactice din învățământul preuniversitar, fapt dovedit prin atmosfera caldă creată de personalitățile celor doi invitați de onoare și prin ținuta materialelor atent elaborate și prezentate. Toți cei preocupați de propria dezvoltare profesională sunt invitați să participe la evenimentele metodico-științifice (dezbateri, mese rotunde, simpozioane), alături de profesorii metodiști și referenții de specialitate ai Casei Corpului Didactic a Județului Bihor. (C.C.D.)

Trimite email
joi, 18 aprilie 2024, 15:52:00 Ora de vară a Europei de Est