Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 septembrie
Sorin Cîmpeanu a demisionat din funcția de ministru al Educației, în plin scandal de plagiat. În urmă cu câteva minute, acesta a anunțat public: ,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației”. ,,Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator”, a afirmat Cîmpeanu.
........................................
UPDATE Surse: Ligia Deca, consilier prezidențial, în cărți pentru ministerul Educației după demisia lui Cîmpeanu
,,Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine”, a continuat Sorin Cîmpeanu.
Demisia lui Cîmpeanu vine la 4 zile de la publicarea în pressone.ro a anchetei semnate de Emilia Șercan care arată că Sorin Cîmpeanu și-a însușit prin plagiat – într-un curs de specialitate – 13 capitole publicate anterior în mod repetat sub semnătura altor doi profesori de la Universitatea de Științe Agricole și Medicină Veterinară din București (USAMV-B). Astăzi, jurnalista a arătat că acel curs plagiat de Sorin Cîmpeanu era vândut studenților. De precizat că luni sunt programate principalele festivități care marchează începerea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu iese prin demisie din al doilea mandat de ministru al Educației, pe care l-a început în decembrie 2020, în Guvernul Cîțu, ca membru PNL, și îl finalizează în Guvernul Ciucă, premierul fiind el însuși protagonistul unui scandal de plagiat. Cîmpeanu a mai deținut funcția de ministru al Educației în perioada decembrie 2014 – noiembrie 2015 în Guvernul Ponta, fără afiliere politică la acea vreme.
Anunțul făcut de Sorin Cîmpeanu pe pagina de Facebook:
,,Am decis, din proprie inițiativă, să demisionez din funcția de ministru al educației. A fost o șansă și o onoare pentru mine sa încep reformarea din temelii a sistemului national de învățământ.
Am preluat mandatul de ministru nu pentru că nu aveam ce face sau pentru a-mi trece ministeriatul in CV. Aveam și una și alta. Am venit într-un moment extrem de dificil cu dorința de a schimba lucrurile în bine.
Mi-am început mandatul într-o criză sanitară fără precedent și am luptat pentru ca în toată acea perioadă elevii să meargă la școală cu prezență fizică. Am militat în mod constant și am asigurat cadrul legal pentru ca finanțarea educației să crească.
În mandatul de ministru al educației am reușit schimbări care au pus bazele reformei ,,România Educată”:
1. un sistem de educație timpurie integrat, prin preluarea creșelor în sistemul de învățământ;
2. îndeplinirea jaloanelor PNRR care asigură suportul financiar atât de important pentru reforma sistemului de învățământ; am preluat mandatul cu un buget de 1 miliard euro pentru educație, iar acum educația are doar în PNRR un buget de 3,6 miliarde de euro. Până acum am contractat și sunt în derulare toate cele 1402 proiecte pentru reducerea abandonului școlar – prima rundă (1,14 miliarde lei) și toate cele 61 de proiecte pentru digitalizarea universităților românești (1,24 miliarde lei);
3. organizarea concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de director în școli;
4. mărirea burselor elevilor;
5. recunoașterea meritelor olimpicilor prin recompensarea acestora la justa valoare;
6. rezolvarea problemei decontării integrale a navetei elevilor;
7. demararea reformării planurilor-cadru și curriculumului aferent – o schimbare atât de mult așteptată;
8. extinderea programului Masă caldă în școli de la 150 de unități la 450 de unități de învățământ;
9. introducerea învățământului dual la nivel universitar;
10. internaționalizarea universităților românești prin reglementarea diplomei joint degree;
Și multe altele………
Am elaborat proiectele Legilor ,,România Educată” și am parcurs procedura de dezbatere publică, în urma căreia am finalizat cele două proiecte, preluând foarte multe amendamente care au adus plus valoare, astfel încât aceste proiecte sa răspundă pe deplin așteptărilor și nevoilor reale ale societății.
Sunt omul care construiește și nu sunt omul care dărâmă!
Cu toții avem obligația să contribuim și să susținem reforma în educație!
Cred în România Educată și voi susține Legile ,,România Educată” din calitatea mea de profesor, de rector și de senator…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
24 septembrie 2022
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022)
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”

.................
Elevii români au obținut două medalii de aur, patru de argint, una de bronz și o mențiune specială în cadrul Olimpiadei Europene de Informatică pentru Juniori (EJOI 2022), după cum anunță Societatea pentru Excelență și Performanță în Informatică (SEPI), care pregătește olimpicii români pentru competiții la informatică, într-o postare pe Facebook.
,,Rămânem singura țară care obține medalie de aur la fiecare ediție desfășurată”, anunță profesorii antrenori ai copiilor.
Peste 170 de concurenți din 132 de țări au participat la acest eveniment găzduit de Ucraina, în format online. Olimpicii români au participat din București, de la un centru care le-a asigurat tehnologia pentru a putea rezolva problemele de concurs. Potrivit regulilor de concurs, participanții sunt născuți după 31 decembrie 2006.
Olimpiada s-a desfășurat din 19 septembrie și urmează să se închidă mâine, 25 septembrie, cu o ceremonie specială, desfășurată (tot) online. Elevii au avut de rezolvat probleme pe 20 și pe 22 septembrie. Pe 19, luni, în prima zi, au avut o sesiune de familiarizare cu mediul de concurs.
Iată premiile obținute, după cum notează SEPI:
Savu Ștefan Cătălin, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de aur
Voicu Mihai Valeriu, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de aur
Chenglin Shang, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de argint
Rebengiuc Mircea, C.N. de Informatică ,,Tudor Vianu”, București – medalie de argint
Dumitru Alexandru, C.N. ,,I.L. Caragiale” / Centrul Județean de Excelență Ploiești – medalie de argint
Dima Alexandru, Școala Gimnazială Internațională ,,Spectrum”, Cluj Napoca – medalie de argint
Guba Daniel, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – medalie de bronz
Mateescu Alexandru, Liceul Teoretic Internațional de Informatică, București – mențiune de onoare
Team Leader a fost Bunget Mihai de la C.N. ,,Tudor Vladimirescu”, Târgu Jiu, iar Deputy Leader – Iordache Ioan-Bogdan de la Universitatea București.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 septembrie
Premierul Nicolae Ciucă a propus programul „O carte pe an pentru fiecare elev”, pe modelul „Cornul și laptele”, dar a declarat că scopul este să ajungă „mai multă carte românească în școli și în biblioteci”

Premierul Nicolae Ciucă ia ca model programul „Cornul și laptele” – proiect european implementat din perioada guvernului Adrian Năstase, dinainte de aderarea la Uniunea Europeană, prin care elevii primesc zilnic produse de panificație și lactate – și propune și el un program numit „O carte pe an pentru fiecare elev”. Anunțul a fost făcut după o întâlnire pe care Ciucă și ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, au avut-o cu „oamenii de cultură – academicieni, profesori, editori, bibliotecari, autori de carte românească”, potrivit mesajului publicat de Guvern. În fapt, printre acești „oameni de cultură” sunt personaje extrem de controversate, după cum scrie G4Media.ro

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
2 septembrie 2022
Părinții pot intra în școli și grădinițe, luni, la festivitățile de la începutul cursurilor anului școlar, anunță Ministerul Educației, care combate o „știre falsă” lansată pe rețelele de socializare

Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar, transmite ministrul Educației într-un mesaj pe Facebook. Sorin Cîmpeanu începe mesajul cu #CombatemFakeNews și precizează că „Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar”.
„Părinții au acces în unitățile de învățământ la festivitățile care marchează începerea cursurilor noului an școlar! Informația potrivit căreia Ministerul Educației a emis o decizie restrictivă este falsă”, scrie ministrul Cîmpeanu în mesajul citat.
„Ministerul Educației și Ministerul Sănătății nu descurajează în niciun fel prezența familiilor la deschiderea anului școlar, cu atât mai mult cu cât marea majoritate a evenimentelor de acest tip se organizează în spații deschise”, mai transmite acesta.
Într-un alt mesaj ministrul scrie că „luni, 5 septembrie, milioane de copii și tineri vor intra pe porțile grădinițelor, școlilor și liceelor din România. După doi ani de restricții, de data aceasta bucuria primei zile de școală va putea fi împărtășită din nou și de părinți și bunici.
Am convingerea că toți directorii de unități de învățământ înțeleg importanța deschiderii către comunitate și a implicării familiei în educația copiilor și tinerilor, încă din prima zi de școală.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 august 2022
Premierul Ciucă pasează la consiliile județene și Ministerul Educației problema transportului elevilor care nu poate fi decontat: Vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie
Uniunea Națională a Consiliilor Județene din România (UNCJR) și Ministerul Educației ,,vor găsi o soluție până la sfârșitul lunii septembrie”, spune premierul Nicolae Ciucă în privința transportului elevilor care, în fapt, nu le poate fi decontat integral elevilor, așa cum este prevăzut în lege. Problema decontării navetei școlare exista și acum un an când ministrul Cîmpeanu afirma că ,,Din păcate, oricât mi-aș dori, nu există soluții miraculoase”.

Poliţiştii de prevenire bihoreni acționează pentru prevenirea violenţei domestice

Luni, la Ștei

Poliţiştii de prevenire bihoreni acționează pentru prevenirea violenţei domestice

Ștei. Peste 100 de profesori și specialiști din diverse domenii au fost implicați de polițiștii de prevenire bihoreni într-o amplă dezbatere pe tema prevenirii violenței în familie.

Luni, 4 decembrie 2017, la Colegiul Național „Avram Iancu" din Ștei, a fost organizat un eveniment pe tema prevenirii violenței în familie, în cadrul campaniilor preventive „Oprește acum violența în familie, cere ajutor!" și „Aripi Frânte". Activitatea a fost organizată de polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității și de polițiștii de proximitate din cadrul Poliției Oraș Ștei, împreună cu Fundația „Lampas", în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și cu Colegiul Național „Avram Iancu" din Ștei.
Scopul acestui eveniment îl reprezintă creşterea gradului de informare a cadrelor didactice cu privire la dimensiunea, incidenţa şi formele de manifestare a violenţei în familie, cu privire la instituţiile implicate în gestionarea acestui fenomen, precum şi cu privire la drepturile şi măsurile prevăzute de lege pentru asigurarea protecţiei victimelor violenţei în familie.
Evenimentul a debutat cu două momente artistice susținute de elevii Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei și de cei ai Școlii Gimnaziale Nr. 1 „Nicolae Bogdan" Vașcău. Elevii şi-au prezentat, în mod artistic, propria viziune cu privire la violenţă, formele de manifestare a acesteia şi modalităţi de abordare a luptei împotriva violenţei.
La eveniment au fost prezenți peste 100 de profesori, psihologi și reprezentanți a 14 unități școlare din localităţile Ştei, Câmpani, Nucet, Lunca, Vaşcău, Rieni, Cărpinet, Buntești, Săliște de Vașcău, Pietroasa, Lazuri de Beiuș, Călugări. Reprezentantul Compartimentului de Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, cel al Fundației Lampas, al Agenției Naționale împotriva Traficului de Persoane - Centrul Regional Oradea și un avocat au susținut teme referitoare la formele de manifestare a violenței domestice, cadrul legislativ, efectele violenței asupra comportamentului copiilor, intervenția poliției în cazurile de violență în familie, măsurile de siguranță care se pot lua în cazul violenței în familie, aspecte privind emiterea ordinului de protecție, precum și serviciile sociale ce pot fi acordate victimelor violenței în familie. Totodată, au fost abordate și aspecte legate de traficul de persoane și modalitățile de prevenire a acestuia.
Invitaţii au avut ocazia să vizioneze filmul documentar „Aripi Frânte", care prezintă situaţia victimelor violenţei domestice din România, prin câteva cazuri ale unor deţinute din Penitenciarul de Femei Târgşor. Documentarul este construit în jurul poveştilor unor femei care au trăit o viaţă în abuzuri şi frică, ce le-a motivat pe acestea să reziste ani de zile unor suferinţe crunte, să nu ceară ajutorul nimănui ajungând la un moment dat să clacheze şi să devină din victimă agresor, făcându-şi singure dreptate.
În cadrul evenimentului, polițiștii de prevenire și proximitate din Ștei au distribuit peste 300 de pliante și broșuri realizate în cadrul celor două campanii preventive.
Ordinul de protecţie... cum te poate ajuta?
În 2012, legislaţia românească în domeniu a fost modificată, astfel încât ea s-a adaptat la legislaţia europeană.
Noul act normativ, Legea nr. 217/2003, redefineşte şi extinde conceptul de „violenţă în familie", stabilind că reprezintă „orice acţiune sau inacţiune intenţionată, cu excepţia acţiunilor de autoapărare ori de apărare, manifestată fizic sau verbal, săvârşită de către un membru de familie împotriva altui membru al aceleiaşi familii, care provoacă ori poate cauza un prejudiciu sau suferinţe fizice, psihice, sexuale, emoţionale sau psihologice, inclusiv ameninţarea cu asemenea acte, constrângerea sau privarea arbitrară de libertate; împiedicarea femeii de a-şi exercita drepturile şi libertăţile fundamentale".
Printre membrii de familie sunt enumeraţi: ascendenţii şi descendenţii, fraţii şi surorile, copiii acestora, precum şi persoanele provenite prin adopţie, soţul/soţia sau fostul soţ/fosta soţie, persoanele aflate în concubinaj, tutorele, reprezentantul legal sau cel care îngrijeşte persoana cu boală psihică, dizabilitate intelectuală sau handicap fizic.
Pentru prima dată în România, legea introduce un instrument de protecţie: „ordinul de protecţie". Acesta este emis de judecător, pe o durată maximă de 6 luni. Aceeaşi victimă poate beneficia de mai multe ordine de protecţie, în cazul în care există indicii că, în lipsa măsurilor de protecţie, viaţa, integritatea fizică sau psihică sau libertatea victimei ar fi puse în pericol.
Cererile pentru emiterea ordinului de protecţie se judecă de urgenţă, în camera de consiliu, iar în cazuri deosebite, instanţa poate emite ordinul de protecţie în aceeaşi zi.
Prin ordinul de protecţie, judecătorul poate hotărî:
Evacuarea temporară a agresorului din locuinţa familiei, indiferent dacă acesta este titularul dreptului de proprietate;
Reintegrarea victimei şi, după caz, a copiilor, în locuinţă, atunci când victima a părăsit locuinţa;
Limitarea dreptului de folosinţă al agresorului numai asupra unei părţi a locuinţei comune atunci când aceasta poate fi astfel partajată încât agresorul să nu vină în contact cu victima;
Obligarea agresorului la păstrarea unei distanţe minime determinate faţă de victimă, faţă de copiii acesteia, sau faţă de alte rude ale acesteia ori faţă de reşedinţă, locul de muncă sau unitatea de învăţământ a persoanei protejate;
Interdicţia pentru agresor de a se deplasa în anumite localităţi sau zone determinate pe care persoana protejată le frecventează ori le vizitează periodic;
Interzicerea oricărui contact, inclusiv telefonic, prin corespondenţă sau în orice alt mod, cu victima;
Obligarea agresorului de a preda Poliţiei armele deţinute;
Încredinţarea copiilor minori sau stabilirea reşedinţei acestora;
Suportarea de către agresor a chiriei sau a întreţinerii pentru locuinţa temporară unde victima, copiii minori sau alţi membri ai familiei locuiesc sau urmează să locuiască;
Obligarea agresorului de a urma consiliere psihologică, psihoterapie sau poate recomanda luarea unor măsuri de control, efectuarea unui tratament ori a unor forme de îngrijire, în special în scopul dezintoxicării.
Alina Dinu
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Poliţiştii de prevenire bihoreni acționează pentru prevenirea violenţei domestice. 

Trimite email

Pentru mai multe poze click aici

luni, 3 octombrie 2022