Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+, „EARLY CHILD ABUSE RESPONSE ENABLING”,-eCARE, urmată de un workshop pe tema bullying-ului școlar

Joi, Școala Gimnazială Nr. 11 a organizat

Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+, „EARLY CHILD ABUSE RESPONSE ENABLING”,-eCARE, urmată de un workshop pe tema bullying-ului școlar

Joi, 7 decembrie 2017, sala de conferințe a Hotelului Double Tree by Hilton a găzduit conferința de diseminare a proiectului european ,,EARLY CHILD ABUSE RESPONSE ENABLING-eCARE" urmată de un workshop pe această temă.

Proiectul s-a desfășurat pe o perioadă de doi ani, orașul Oradea, reprezentat de cadre didactice ale Școlii Gimnaziale nr. 11, fiind parte a unui parteneriat strategic la nivel internațional cu școli și instituții de specialitate din Turcia, Bulgaria, Italia, Spania și Portugalia.  În vederea combaterii bullying-ului  acest proiect a realizat materiale suport, 7 module în care se prezintă atât tipologia agresorului, a victimei, a martorilor precum și metode de gestionare a acestor situații.
Întâlnirea de la Hilton a prezentat participanților aceste reușite care ne conferă un loc demn pe harta preocupărilor față de acest tip de agresivitate. Cuvântul de deschidere a fost rostit de doamna profesor Zaha Paula, coordonatoarea acestui proiect, cea care a avut curajul de a visa și de a pune în practică un vis mare. Din partea Inspectoratului Școlar Județean Bihor a vorbit doamna Daniela Sopota, inspector educație permanentă și activități extrașcolare, care a apreciat astfel de demersuri și inițiative la nivel local. Narațiunea desfășurării proiectului a fost rostită de doamna profesor Ciogu Zoia, care a participat în toate etapele, și prin experiența, energia și profesionalismul dumneaei a conferit un plus valoare și stabilitate echipei. Și doamna psiholog, profesor Ioana Sîrbu, a prezentat aspecte ale proiectului accentuând domeniul cercetării fenomenului. Grație și preocupării în această direcție, culminată cu un doctorat în domeniu, doamna profesor psiholog Ioana Sîrbu a susținut și workshopul care a urmat conferinței, și care a antrenat participanții în activități de aprofundare a fenomenului de bullying școlar.
Au luat cuvântul și prof. dr. specialist în sociologie, Floare Chipea  de la Universitatea Oradea, care a prezentat dimensiunea  științifică a fenomenului. Despre rolul prevenției în bullying a vorbit comisar-șef de poliție Ioana Indrieș de la Inspectoratul de Poliție Județean. Domnul profesor director al Liceului Don Orione, Alexandru Stoica, a punctat importanța conștientizării fenomenului, iar psiholog Alin Crețu a adus înaintea participanților perspectiva practicianului în domeniu. În încheierea alocuțiunilor, eleva Școlii Gimnaziale Nr 11, Cosmina Chelariu a redat și perspectiva copiilor, cei care sunt martori ai acestui fenomen atât de des.
Astfel, întreaga activitate desfășurată în sala de conferințe a Hotelului Double Tree by Hilton, Oradea, moderată de doamna profesor Caba Crina, a reprezentat un punct de reper în activitățile de conștientizare și abordare a situațiilor de bullying școlar. (C.M.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Conferința de diseminare a proiectului Erasmus+, „EARLY CHILD ABUSE RESPONSE ENABLING”,-eCARE, urmată de un workshop pe tema bullying-ului școlar.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:09 Ora standard a Europei de Est