Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Proiectul ,,Veşnicia s-a născut la sat”

Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea a participat la

Proiectul ,,Veşnicia s-a născut la sat”

Școala Gimnazială Nr. 11 din Oradea a participat, alături de alte şcoli din ţară, la Proiectul ,,Veşnicia s-a născut la sat", iniţiat de dir. prof. Popescu Ana, de la Școala Gimnazială ,,Avram Iancu" din Câmpia Turzii.

Scopul acestui proiect a fost de a cunoaşte şi de a valorifica tradiţiile şi obiceiurile naţionale şi ale altor popoare şi schimburi de bune practici, promovarea interculturalităţii şi toleranţei.
Rezultatele obţinute în timpul derulării proiectului au fost: Îmbunătăţirea performanţelor artistice şi plastice; Cultivarea dragostei şi a respectului faţă de tradiţiile naţionale şi ale altor popoare; Stimularea creativităţii elevilor; Îmbunătăţirea relaţiilor de comunicare între elevi; Dezvoltarea toleranţei faţă de culturi şi tradiţii străine; Promovarea imaginii şcolii pe care o reprezintă.
În proiect au fost antrenaţi elevi de la cercul de pictură condus de prof. Galutz Carmen, elevi din corul şcolii, condus de prof. Copil Daniela şi elevi talentaţi din toate clasele şcolii. Elevii au fost coordonaţi de profesorii: Markovits Margareta, Faur Marcela, Marc Cornelia, Checicheiş Sanda, Giogu Zoia, Venczel Ilona, Butiri Delia și Avram Simona.
Proiectul s-a finalizat în 8-9 decembrie la Câmpia Turzii cu o expoziţie-concurs de materiale realizate de către elevi, şcoala noastră obținând o menţiune. La secţiunea festival-concurs de datini şi tradiţii, eleva noastră Ghib Denisa a obţinut premiul întâi, interpretând magistral melodii din folclorul bihorean.
La sesiunea de comunicări, dedicată cadrelor didactice, au participat din partea şcolii noastre prof. Marc Cornelia şi elevul Cosma Luca. Ei au participat cu o prezentare PPT realizată de prof. Markovits Margareta, în care au fost adunate multe fotografii realizate la diferite activități desfăşurate în şcoală.
Suntem mândri că şi noi avem deja tradiţii legate de Crăciun şi putem să îi ajutăm pe semenii noştri mai puțin norocoşi să aibă pe masa de Crăciun alimentele de bază, iar copiii să aibă jucării şi dulciuri.
Prof. Markovits Margareta
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Proiectul ,,Veşnicia s-a născut la sat”.

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:16:53 Ora standard a Europei de Est