Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Cea de-a doua ediție ,,Marketing Days FSE”...

În perioada 14-18 decembrie

Cea de-a doua ediție ,,Marketing Days FSE”...

În această perioadă magia sărbătorilor ne însoțește pretutindeni, iar studenții anului III ai Facultății de Științe Economice, specializarea Marketing vor să scoată în evidență acest lucru, bazându-se pe un șir de evenimente magice organizate cu prilejul celei de-a doua ediții a ,,Marketing Days FSE", eveniment desfășurat în perioada 14-18 decembrie 2017.

Sub egida ,,Make Marketing Magic" tinerii studenți au început pregătirile pentru cele trei zile de sărbătoare care se anunță înzestrate cu multă distracție, informații prețioase și ce este cel mai important, magia marketingului, pe care o regăsim în activitățile derulate.
Programul evenimentului este unul  diversificat, fiind organizate evenimente care au rolul de a atrage un număr cât mai mare de studenți interesați în a acumula informații despre time management, marketing personal sau chiar pentru a participa la unele dintre cele mai distractive jocuri interactive, care se vor finaliza cu câștigarea unor premii.
În speranța că munca depusă în realizarea evenimentului nu a fost în zadar, studenții specializării Marketing anul III dau startul celor trei zile de magie.
Joi, 14 decembrie, începând cu ora 12.00, la Biblioteca Universității din Oradea, Sala Cataloagelor prin desfășurarea primului eveniment din cadrul proiectului. Regăsindu-se printre cele mai așteptate conferințe ale lunii decembrie, ,,Marketing Days conference" are menirea de a introduce publicul în cele mai ascunse taine ale vieții. Invitatul special este dl. Adrian Vîntu, singurul coach din România cu educație și experiență de peste 10 ani în străinătate. Acesta va aborda o temă de impact social care se intitulează: Perfecționism, Time Management și Sensul vieții. 
Tot în aceeași zi, organizatorii vă invită să participați alături de ei, în incinta clădirii F etajul I, începând cu ora 13.30 la ,,Logo Quiz", un concurs prin care vă puteți testa abilitățile de recunoaștere a unor brand-uri renumite. Iar pentru a încheia ziua într-o notă pozitivă, începând cu ora 16.00  cafeneaua din incinta campusului universitar, uSelect, găzduiește o seară de jocuri de societate, astfel sunt invitați tineri studenți indiferent de facultatea de la care provin, să formeze echipe de 2-4 jucători pentru a petrece o seară plină de voie bună jucând Activity. Printre surprizele pe care le vor întâlni studenții se regăsesc numeroase momente artistice, dar și o tombolă. Participanții la aceste activități vor intra în posesia unor premii oferite de sponsorii evenimentului.
Vineri, 15 decembrie, în cea de-a doua zi de activități, studenților Facultății de Științe Economice le este pregătit un ,,Târg al Prăjiturilor Magice", care se desfășoară la parterul clădirii F în intervalul orar 10.00-13.00. Sunt numite prăjituri magice deoarece în compoziția lor intră multă dragoste, iar banii obținuți în urma vânzării acestora îi vor fi donați lui Alex, copilul fără părinți crescut de bunica sa. În același interval orar alături de multe bunătăți vă așteaptă și Moș Crăciun, care e dornic să-și facă poze cu copiii cuminți.
 Ziua nu se termină aici, astfel, începând cu ora 16.00 R&R bookstores & coffee houses găzduiește premierea celor două concursuri desfășurate pe pagina de Facebook a evenimentului respectiv: concurs de eseuri și selfie brand. Prin desfășurarea acestor concursuri s-a urmărit creșterea gradului de vizibilitate și înțelegere a conceptului de marketing. Participanților le-a fost oferită posibilitatea de a-și  îmbogăți vocabularul și în același timp de a-și pune creativitatea la încercare fiind creatorii celor mai reușite fotografii cu brand-ul favorit.
Cea de-a treia și ultima zi de activități aduce în prim plan un FlashMob la care personajele principale vor fi organizatorii, care îi îndeamnă pe toți doritorii să li se alăture, luni, 18 decembrie, de la ora 10.00, în fața corpului E, pentru a simți cu adevărat magia marketingului.
Conceptul de ,,Marketing Days FSE" a prins contur la inițiativa lect. univ. dr. Adela Popa, care și-a dorit să le ofere studenților posibilitatea organizării unui eveniment de o amploare majoră, pentru a descoperi cu adevărat provocările cu care se confruntă un marketer zi de zi.
Evenimentul se anunță a fi unul cu un impact major în rândul studenților, iar atât organizatorii cât și colaboratorii printre care amintim: Asociația Studenților Economiști din Oradea și Facultatea de Științe Economice vă invită să le fiți aproape. Pentru a primi informații în timp real despre evenimentele derulate, organizatorii vă invită să le vizitați pagina de Facebook: MarketingDaysFSE.
Paula Lele

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 14:48:36 Ora standard a Europei de Est