Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Foști olimpici ai C.T. „Mihai Viteazul” au devenit mentori ai actualilor olimpici ai colegiului

Ca studenți ai Universității din Oradea

Foști olimpici ai C.T. „Mihai Viteazul” au devenit mentori ai actualilor olimpici ai colegiului

Vineri, 8 decembrie 2017, a avut loc a VI-a ediție a Conferinței Internaționale Studențești INNOVATIVA, eveniment organizat de către Facultatea de Protecția Mediului, Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare din cadrul Universității Oradea în scopul prezentării rezultatelor studiilor științifice ale cadrelor didactice și studenților și promovării activității științifice.

În același timp, evenimentul a oferit un cadru propice dezvoltării profesional-academice a studenţilor prin constituirea unei platforme de prezentare şi dezbatere ştiinţifică, a schimbului de informaţii, idei şi perspective în ce privește produsele alimentare și producerea de alimente sănătoase și inovative, în urma căruia studenții pot lua contact cu informaţii şi viziuni noi, dar mai ales îşi pot perfecţiona abordările metodologice sau crea legături colegiale de lucru. Totodată, au fost încurajate abordările interdisciplinare sau lucrările în coautorat.
La conferinţă au fost prezentate 24 de lucrări științifice susținute de studenţi și masteranzi din cadrul facultății organizatoare, dar și din alte centre universitare din România (Universitatea „Ștefan cel Mare" din Suceava) și din Polonia (Universitatea „Rzeszow").
 Atât la ediția trecută  a conferinței, cât și la actuala ediție, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul" a fost reprezentat de câte un elev olimpic. Elevul Lascu Alexandru, olimpic național la Olimpiada  Națională „Tehnologii" - tehnician analize produse alimentare -  aprilie 2017, a susținut o lucrare științifică realizată împreună cu  Vinter Ioana, fosta olimpică a liceului, actualmente studentă în anul III - programul de studii CEPA, care i-a fost mentor pe parcursul a două luni de studiu și lucru în laboratoarele de specialitate ale celor două instituții.
Tema lucrării științifice a fost ,,Determination of some qualitative parameters and  bioactive compounds in two varieties of pears before and after thermal treatment" (Determinarea unor parametri calitativi și a compușilor bioactivi în două varietăți de pere înainte și după tratamentul termic) și a fost coordonată  de conf. dr. Purcărea Cornelia de la Facultatea de Protecția Mediului, în colaborare cu prof. Filip Marinela și Sicoe Gabriela de la Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul".
Această activitate a fost posibilă datorită acordului de colaborare realizat între cele două instituții și a relațiilor deosebite care s-au stabilit pe baza multor parteneriate încheiate între acestea. În baza acestei excelente colaborări, Colegiul Tehnic ,,Mihai Viteazul" a primit ca  recunoștere, în urmă cu doi ani, o diplomă de apreciere din partea Universității din Oradea, Facultatea de Protecția Mediului, Departamentul de Ingineria Produselor Alimentare ca fiind cel mai valoros partener din mediul preuniversitar, atât datorită unor proiecte comune - Taste of Life - Regional healthy food in schools, cât și a unor candidați de excepție, olimpici naționali. care au ales, în ultimii cinci ani, domeniul Ingineriei Alimentare.
Coordonatorul acestui proiect este șef lucrări dr. ing. Adrian Timar, directorul Departamentului de Ingineria Produselor Alimentare  din cadrul Facultății de Protecția Mediului din Oradea.
Fără îndoială, se poate spune că ediţia din 2017 a Conferinței Internaționale INNOVATIVA a fost o reuşită pentru noi!
Prof. Filip Marinela,
director adjunct
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Foști olimpici ai C.T. „Mihai Viteazul” au devenit mentori ai actualilor olimpici ai colegiului.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 08:33:54 Ora de vară a Europei de Est