Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Cincisprezece premii I din 19, la Lumina Math, ediția a XXI-a

La clasa a IV-a B, de la Școala Gimnazială ,,Dacia” din Oradea

Cincisprezece premii I din 19, la Lumina Math, ediția a XXI-a

La Concursul Național de Matematică Lumina Math 2017 - ediția a XXI-a, elevii doamnei profesor Diana Zlibuț au repurtat o nouă și strălucitoare victorie în lupta cu ei înșiși. La această ediție, 15 elevi s-au clasat pe cea mai înaltă treaptă, obținând premiul I, trei elevi - premiul II și un elev - premiul III.

Etapa scrisă s-a desfășurat în data de 25 noiembrie 2017 la Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu" din Oradea. De remarcat că toți cei 19 elevi din clasa a IV-a B care au participat, toți s-au întors cu laurii victoriei.
Apelând  la memoria și istoria OviDan, expuse la vedere, pe școli, la fiecare școală, dând filele înapoi, vom constata cu bucurie, că aceiași copii, în 2016 (în 26 noiembrie 2016), pe când erau în clasa a III-a B, la același concurs, au obținut următoarele rezultate ( la Lumina Math): 19 premii și mențiuni din care: opt premii I, cinci premii II, două premii III și patru mențiuni.
Iar pe când erau în clasa a II-a, la prima lor participare la Lumina Math (în 5 decembrie 2015), elevii doamnei profesor Diana Zlibuț porneau cu dreptul în competiția națională, obținând: 15 premii și mențiuni, din care, două premii I, nouă premii II, două premii III și două mențiuni.
Prin comparație, putem conchide că acești copii minunați au crescut de la un an la altul și în ceea ce privește această competiție națională, în sensul că tot mai mulți au reușit să urce în clasamentul personal și în topul clasei .
Felicitându-i pentru acest uriaș succes național, să-i cunoaștem pe artizanii victoriei din 2017!
15 premii întâi
Cele 15 premii întâi au fost cucerite în acest an de: Șereș Albert -  97p, Zdrehuș Adrian - 94,5p, Morozan David - 94p, Iova Casian - 94p, Danșa Daria - 92p, Curț Lavinia - 91p, Fetea Vlad - 91p, Ardelean Luca - 88,5p, Nagy Andrea - 88,5p, Nagy Alexandra  - 86p, Constăngioară Ema - 85,5p, Madi Mihai - 85,5p, Cocoș Raluca - 84p, Băcioiu Bianca - 83,5p și Curș Diana - 83,5p.
Trei premii  II
Trei elevi au obținut premii II: Ștefan Georgiana  - 75,5p, Cighir Raul  - 71p, Timiș Elena - 70,5p.
Un premiu III
Cu cele 68, 5 puncte, Ciortan Claudiu și-a adjudecat premiul III.
Dragi copii, stimați părinți și cadre didactice, nu trebuie să fii între cei care poartă pe umeri ,,povara" unor asemenea rezultate meritorii ca să te bucuri sincer la aflarea lor. Aceasta înseamnă că acești copii și părinți au făcut sacrificii și și-au canalizat energiile, voința, răbdarea și dăruirea, au ascultat de distinsul și îndrăgitul prieten drag de la catedră, care le-a cerut mobilizare, ascultare și dăruire. Numai în echipă, împreună, dascăl, copil și părinte, se poate cuceri Everestul cunoașterii. Desigur că lesne se poate ajunge și la eșec, din varii motive, din neatenție, îngâmfare, din motive de sănătate sau chiar din lipsă de concentrare sau din emoții excesive...
Un lucru este cert: munca motivată și susținută de dăruire aduce și rezultate, iar succesul naște succese!
Felicitări, doamnă profesor Diana Zlibuț!
Felicitări, dragi copii minunați și isteți!
Felicitări, stimați părinți fericiți!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cincisprezece premii I din 19, la Lumina Math, ediția a XXI-a.

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:51:11 Ora de vară a Europei de Est