Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Trasee diferite, un țel comun” (II)

Proiectul educațional de educație civică

„Trasee diferite, un țel comun” (II)

La Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” Oradea, s-a ținut, ieri (vineri, 5 decembrie 2008), cea de-a doua activitate din cadrul proiectului „Trasee diferite, un țel comun”, implementat de învățătoarele clasei I C (step by step), inst. Ioana Abrudan și Lavinia Sabău (de la Școala cu clasele I-VIII „Andrei Mureșanu”) și înv. Adriana Puie, de la Liceul Pedagogic (învățătoarea clasei a II-a D). Prima activitate s-a desfășurat în 29 septembrie la clasa I step by step, de la școala „Andrei Mureșanu”.

 Proiectul cuprinde în total cinci activități, care se vor desfășura la cele două școli partenere, dar și pe teren „neutru”, în Orășelul copiilor”, cu scopul de socializare a copiilor de la alternativa educațională step by step cu cei din sistemul de învățământ tradițional, printr-o serie de activități comune de cunoaștere reciprocă, sprijin și relații de prietenie.
În spiritul Sărbătorilor de Crăciun
Ieri, între orele 9 și 14.00, elevii clasei a II-a D și învățătoarea lor, Adriana Puie, s-au dovedit gazde bune, primitoare și ospitaliere pentru partenerii lor de proiect, de la „Andrei Mureșanu”. Activitățile comune desfășurate au îmbrăcat diferite forme, în ideea de a stârni curiozitatea și a menține trează atenția micilor școlari.
Elevii celor două clase au audiat colinde, au avut o „lecție” de limba spaniolă, cu dna prof. Rodica Pop, au vizionat filmulețul „Uite, vine Moș Crăciun!”, au confecționat și decorat ornamente și podoabe de pom: steluțe, măști, globuri tridimensionale, sania lui Moș Crăciun, dar și cizmulițe pentru Moș Crăciun.
La final, lucrările copiilor au fost expuse, jurizate și premiate, iar cele mai reușite au fost înscrise (trimise) la concursul internațional „Vine Moș Crăciun”. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Trasee diferite, un țel comun” (II)

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 05:31:33 Ora standard a Europei de Est