Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre cartea ,,Rugăciunile copiilor ating Cerul”

La Grădinița Creștină ,,Emanuel” din Oradea

Despre cartea ,,Rugăciunile copiilor ating Cerul”

Ajungând în 18 decembrie 2017, la Grădinița Creștină ,,Emanuel" din Oradea, în cadrul proiectului ,,Dăruind vei dobândi", doamna profesor Violeta Moțoc ne-a dăruit cartea sa, intitulată ,,Rugăciunile copiilor ating Cerul".

Absolvind Universitatea Emanuel din Oradea, secția Teologie-Didactică în vara anului 1996, doamna profesor Violeta Moțoc a avut marea șansă, ca din toamnă, să lucreze la Grădinița Creștină ,,Emanuel", proaspăt înființată, în 4 noiembrie 1996, ,,sub cupola Bisericii Emanuel'', după cum aflăm din cuvântul de introducere. ,,Aici am avut oportunitatea să încep să investesc în copii, semănând în ei sămânța adevărurilor biblice, oportunitate pe care nu aș fi avut-o într-o grădiniță de stat, în acea vreme. Grădinița creștină înseamnă pentru mine o instituție în cadrul căreia se poate vorbi despre Dumnezeu, se pot cânta cântece prin care Îl lauzi pe El și există un timp de rugăciune împreună cu copiii", după cum citim tot în Introducere. Așa s-a născut carte domniei sale, care este structurată pe opt capitole, din care șapte cuprind rugăciuni ale copiilor, după cum se spune chiar în titlul volumului... ,,rugăciuni sincere, naturale și spontane ale copiilor care au frecventat Grădinița ,,Emanuel", din Oradea, cu vârsta cuprinsă între 4-7 ani. Aceste rugăciuni au fost gândite și exprimate de către copii. Forma și limbajul rugăciunilor nu au fost modificate în niciun fel, ci păstrate întocmai", după cum precizează autoarea. Adunarea rugăciunilor a început în 1998. În capitolul 1 sunt inserate rugăciuni culese în perioada 1998-2000. Unul din evenimentele triste din acel an a fost cutremurul din Turcia, în urma căruia au murit mulți oameni, iar alții au rămas fără case. În capitolul II, sunt cuprinse rugăciuni din perioada 2001-2004; ca eveniment trist al acelei perioade a fost decesul mamei unui copil din grupă. Capitolul III cuprinde perioada 2004-2007. ,,Anul 2005 poate fi considerat un an al inundațiilor pentru România". Și așa mai departe... fiecare capitol cu perioada sa, cu evenimentele marcante ale perioadei, triste sau fericite și cu rugăciuni, una și una, așa cum au fost ele exprimate de copiii din grupa doamnei profesor Violeta Moțoc, în perioada 1998-2014.
Capitolul VIII este unul special, intitulat ,,Copiii spun lucruri adevărate" (,,trăsnite", cum ar zice unii la TV). În cele peste 20 de pagini de final, ,,replicile, dialogurile, afirmațiile și răspunsurile lor sunt culese din diferite activități desfășurate în grupa de copii și din momentele de joacă din grădiniță din perioada 1999-2014", conchide doamna prof. Violeta Moțoc.
Câteva nestemate din Cap. VIII
1.Draga mea, de ce stai în calea mea? Vrei să cad? 2.Ne jucăm, dar fără morți! 3.Pomii trebuie udați ca să fie viață. 4.Găina ne dă șnițel și zgârci. 5.Am sâcâit-o pe mami aproape două ore. Noroc că mi-a luat tata Norofen și n-am avut febră. 6.Nu striga așa tare că mă doare capul. 7.Eu știu de mult muzica asta e pocăiască. 8.Așa de plin sunt de parcă am mâncat un elefant. 9.Dacă-s răi nu-i muți la alte grădinițe, ci-i trimiți la școala de corecție. 10.Îmi place la grădi de mama focului!
Ovidiu Dan  

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 19:38:34 Ora de vară a Europei de Est