Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O seară de iarnă la clasa pregătitoare

La Şcoala Gimnazială Nr. 1 Bunteşti

O seară de iarnă la clasa pregătitoare

Decembrie pătrunde indicibil în fiinţa fiecărui om ţinându-se de mână cu Crăciunul şi învăluindu-ne cu magia aromelor, a culorilor şi a iubirii, prilej de bucurie pentru creştini, dar mai ales pentru copii, care aşteaptă cu nerăbdare momentul colindelor, împodobirea bradului şi sosirea lui Moş Crăciun.

Pe parcursul acestei luni  am derulat proiectul educaţional intitulat „Poveste de Crăciun", în care  mi-am propus dezvoltarea sentimentului de respect şi mândrie faţă de tradiţiile şi obiceiurile poporului român elevilor clasei pregătitoare de la Şcoala Gimnazială Nr. 1 Bunteşti.
Activităţile din cadrul proiectului au fost: împodobirea sălii de clasă cu decoraţiuni realizate de către elevi şi părinţi, specifice sărbătorilor de iarnă; amenajarea unei expoziţii, program artistic cu poezii şi colinde româneşti (tradiţionale şi moderne), implicarea părinţilor în activităţi comune cu copiii, sosirea lui Moş Crăciun.
Proiectul le oferă părinţilor ocazia de a vedea evoluţia copiilor, prin participarea la activităţi comune.
Aşadar, marţi, 19 decembrie 2017, s-a desfăşurat activitatea comună sub forma unui atelier de creaţie cu tema ,,O seară de iarnă" la care au luat parte elevii alături de părinţi. La început, s-au purtat discuţii despre anotimpul darurilor.
Elevii au prezentat un program artistic inefabil, dedicat Naşterii Domnului. Poeziile recitate şi colindele interpretate de către „albinuţele" clasei pregătitoare au adus aerul de sărbătoare, liniştea şi pacea  necesare.
Într-o atmosferă de bună dispoziţie în care colindele au înveşmântat creativitatea, copiii îndrumaţi de către mine şi ajutaţi de părinţi au pictat îngeri din ipsos.
Pentru că noi iubim pădurea, fiind înscrişi în Proiectul Internaţional ,,LeAF Să învăţăm despre pădure", elevii, alături de părinţi, au realizat globuleţe şi steluţe împodobind brazii ecologici din sala de clasă. La sfârşitul activităţii elevii cuprinşi de emoţia sărbătorilor de iarnă  au primit cadouri şi diplome de la Moş Crăciun, au interpretat colinde şi au servit cozonaci şi prăjituri.
Pe tot parcursul activităţii, elevii s-au simţit foarte bine, iar pe chipurile lor s-a observat indubitabil fericirea pe care o trăiesc alături de părinţi în realizarea sarcinilor.
Părinţii au  conştientizat faptul cât este de important să participe împreună cu copiii la diverse activităţi extraşcolare.
În consecinţă, scopul acestei activităţi a fost dezvoltarea relaţiei părinte - copil, școală - familie, în vederea eficientizării demersului educaţional, dovedindu-se faptul că părinţii pot să ne fie parteneri de nădejde în educarea copiilor.
Prof. Vesa Titiana-Laura
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O seară de iarnă la clasa pregătitoare.

Trimite email
duminică, 14 decembrie 2025 la 09:51:30 Ora standard a Europei de Est