Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Mai sunt zece zile în care cetățenii pot depune proiecte pentru îmbunătăţirea cartierelor orădene, în cadrul bugetării participative

Ieri, a fost lansat portalul ,,Oradea - Bugetare participativă

Mai sunt zece zile în care cetățenii pot depune proiecte pentru îmbunătăţirea cartierelor orădene, în cadrul bugetării participative

La data de 11 decembrie 2017 a fost lansat portalul ,,Oradea - Bugetare participativă" activ.oradea.ro.

Prin procesul de bugetare participativă, cetăţenii vor putea deveni parte activă în luarea unor decizii cu privire la viitoarele proiecte ale municipalităţii. În perioada 11 decembrie 2017 - 21 ianuarie 2018, orădenii pot propune proiecte pentru îmbunătățirea cartierelor lor. Pentru fiecare dintre anii 2018 - 2019, vor fi selectate câte 10 proiecte care vor fi cuprinse în bugetul local și în lista celor 100 de obiective de investiții pentru sărbătorirea Centenarului Marii Uniri în Oradea.
Valoarea bugetului propus, începând cu anul bugetar 2018, în cadrul procesului de bugetare participativă este de 1.500.000 euro/an bugetar. Valoarea estimată pentru un proiect propus trebuie să se încadreze în suma maximă 200.000 euro, inclusiv TVA. Anual, prin bugetarea participativă se vor selecta 10 proiecte care vor fi cuprinse în bugetul de venituri și cheltuieli al Municipiului Oradea pentru acel exercițiu bugetar.
„Bugetul proiectului pentru anul acesta este de 1,5 milioane de euro, ceea ce nu este un buget mic. Dacă socotim bugetul normal de investiții al orașului de 15-16 milioane de euro, discutăm de 10% din bugetul de investiții al orașului", a spus directorul Eduard Florea.
La această campanie pot participa persoane fizice care au domiciliul sau reşedinţa în Municipiul Oradea şi care au împlinit vârsta de cel puţin 18 ani. Depunerea proiectelor se poate realiza strict prin platforma online dedicată bugetării participative (activ.oradea.ro), de către persoane înregistrate cu cont de utilizator.
O comisie formată din directorul economic Eduard Florea, directorul tehnic Mircea Ghitea, directorul Direcției de Patrimoniu Lucian Popa şi Lucia Iacob din partea Arhitectului Șef, sub coordonarea viceprimarului Florin Birta, analizează proiectele depuse și le validează până în data de 2 februarie. După validare, proiectele intră la votul online iar apoi la votul pe cartiere.
,,Acesta este primul proces de bugetare participativă din Oradea, prin care cetățenii se pot implica în dezvoltarea orașului, propunând proiecte pentru înfrumusețarea cartierelor. Proiectele trebuie să îndeplinească criteriile de eligibilitate, respectiv să fie proiecte de investiții, să fie de interes public general și să se încadreze în suma de 200 000 euro. Pe această cale îi invităm în continuare pe cetăţeni să contribuie la realizarea de investiţii în oraş cu propriile idei, depuse pe site-ul activ.oradea.ro", a declarat viceprimarul Florin Birta.
Regulamentul și criteriile de eligibilitate sunt postate pe site-ul activ.oradea.ro, unde se depun și proiectele.
Până în prezent au fost depuse 65 de proiecte pe toate domeniile disponibile pe site, majoritatea vizează cartierele Rogerius, Nufărul, Podgoria, Ioșia și mai puțin zona centrală. Proiectele sunt în curs de evaluare, dar cele care depășesc bugetul anunțat sau se corelează cu alte proiecte ale municipalității au fost respinse.
Domenii şi criterii de eligibilitate
Propunerile de proiecte trebuie să se încadreze într-unul din următoarele domenii, pentru obiective care sunt în administrarea Municipiului Oradea:
a.     Infrastructură stradală: alei, trotuare, scuaruri, zone pietonale
b.     Amenajare de spații verzi și locuri de joacă
c.     Mobilitate, accesibilitate şi siguranţa circulaţiei.
d.     Amenajare spaţii publice (mobilier urban, iluminat public etc.).
e.     Infrastructură culturală
f.      Infrastructură socială
g.     Infrastructură de sănătate
h.     Digitalizare
Pentru a fi validate în cadrul procesului de bugetare participativă proiectele trebuie să fie de competența Primăriei Municipiului Oradea, să nu contravină reglementărilor regulamentului aprobat sau altor prevederi legale în vigoare și să îndeplinească următoarele criterii de eligibilitate:
1. să fie de interes local și să nu realizeze activităţi cu scop comercial, publicitar, de natură politică sau etnică;
2. să fie sau să poată fi asimilate unei investiţii aflate în competenţa Primăriei Municipiului Oradea;
3. să vizeze un spaţiu din domeniul public al Municipiului Oradea;
4. să se refere doar la investiții publice constând în dotări, modernizări, reparații ale bunurilor proprietate publică a municipiului;
5. să nu fie contrare sau incompatibile cu planuri sau proiecte ale municipalităţii aflate în derulare;
6. să fie delimitate zonal;
7. să se încadreze în bugetul maxim alocat unui proiect;
8. să se încadreze în domeniile prevăzute.
Etape şi calendarul propus
Bugetarea participativă organizată în Municipiul Oradea în cursul anului 2017-2018 cuprinde următoarele etape:
1. Înregistrarea pe platforma on-line activ.oradea.ro
2. Depunerea proiectelor - Un cetățean poate depune un singur proiect pentru fiecare domeniu, prin intermediul platformei activ.oradea.ro. Valoarea maximă a bugetului estimat pentru fiecare proiect este de 200.000 euro (inclusiv TVA).
3. Analiza tehnică și legală a proiectelor, care va fi realizată de către o comisie constituită la nivelul Primăriei Municipiului Oradea. Comisia analizează conformitatea proiectelor iniţiate cu prevederile prezentului Regulament, cu alte prevederi legale în vigoare precum şi impactul/viabilitatea/fezabilitatea tehnică a acestora. Comisia își rezervă dreptul de a ajusta proiectele. Pot exista propuneri care necesită ajustări tehnice şi estimarea mai eficientă a costurilor din partea municipalităţii, pentru a putea fi asumate/supuse votului şi ulterior implementate.
4. Votul cetățenilor, care va avea loc în două etape distincte: votul online (pondere 50%) și votul cu ocazia dezbaterii publice la nivel de cartier (pondere 50%).
5. Dezbaterea publică și selecția finală a proiectelor
Selecția finală a proiectelor se va realiza după dezbaterea în cadrul întâlnirilor publice cu cetățenii din cartierele orașului. În cadrul întâlnirilor organizate la nivelul fiecărui cartier se vor prezenta primele 5 proiecte în funcție de numărul voturilor exprimate on-line, ocazie cu care participanții la dezbaterea publică își vor putea exprima prin vot direct opțiunea proprie.
Proiectele care obțin cel mai mare punctaj în urma votului online și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primariei Municipiului Oradea pentru anul în curs.
Calendarul propus este următorul:
11.12.2017 - Lansarea portalului.
11.12.2017 - 21.01.2018 - Depunerea proiectelor.
22.01.2018 - 02.02.2018 - Verificarea proiectelor depuse de către Primărie.
05.02.2018 - 09.03.2018 - Promovarea proiectelor de către deponenți și votarea online.
12.03.2018 - 04.04.2018 - Întâlniri organizate la nivelul fiecărui cartier și votarea off-line.
Luna aprilie 2018 - includerea în bugetul pe anul 2018 a proiectelor care au obținut cele mai multe voturi.
Platforma pentru bugetare participativă are o legătură directă de pe site-ul primăriei și a fost realizată de către firma Indeco Soft, pentru suma de 16 000 lei.
Prin procesul de bugetare participativă, municipalitatea are în vedere creşterea nivelului de dialog şi colaborare dintre cetăţeni şi administraţia publică locală, precum şi ajustarea politicilor publice la nevoile şi aşteptările cetăţenilor, pentru a îmbunătăţi calitatea vieţii în municipiul Oradea.
Pentru informaţii suplimentare cu privire la procesul de bugetare participativă:
  • telefon: 0259.437.000 interior 248

 B.P.)

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 14:53:42 Ora de vară a Europei de Est