Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Despre rețeaua școlară, cu planul de școlarizare (2018 - 2019) și Bacalaureat 2018

Noutăți de la Inspectoratul Școlar Județean Bihor

Despre rețeaua școlară, cu planul de școlarizare (2018 - 2019) și Bacalaureat 2018

Domnul inspector școlar general Alin-Florin Novac-Iuhas a prezentat ieri (marți, 30 ianuarie 2018) în cadrul unei conferințe de presă două teme de actualitate: rețeaua școlară, cu planul de școlarizare pe anul școlar 2018 - 2019, respectiv Examenul de Bacalaureat - prima sesiune (la care înscrierile au și început în 29 ianuarie și țin până în 2 februarie).

Vorbind despre rețeaua școlară a unităților cu personalitate juridică, începând din 2012, au fost reamintite comasările, fuziunile importante care au avut loc în municipiul nostru: fostul C.T. ,,Andrei Șaguna" care a dispărut în urma fuzionării cu C.T. ,,Traian Vuia", iar din fuzionarea liceelor tehnologice ,,Ioan Bococi" și ,,George Barițiu" a rezultat un liceu nou: Liceul Tehnologic Special Nr. 1 Oradea. Și în județ, s-au întâmplat comasări și dispariții ale unor unități cu personalitate juridică, dar mai puțin spectaculoase (Școala din Șerani a ajuns la Liceul Teoretic ,,Gabriel Țepelea" din Borod, iar CSEI din Tileagd a fost ,,înghițit" de CSEI ,,Orizont" Oradea).
C.T. ,,Transilvania" dispare, dar rămâne în loc ,,C.T. ,,Constantin Brâncuși"
Prin comasarea C.T. ,,Transilvania" cu C.T. ,,Constantin Brâncuși", prima dispare, clasele de alimentație publică și turism ajung la Colegiul Economic ,,Partenie Cosma", cu profesori cu tot, iar celelalte se comasează cu cele de la ,,Constantin Brâncuși". C.T ,,Constantin Brâncuși" își mută sediul la C.T. Transilvania, iar în fostul sediu al brâncușienilor se mută clase de artiști, de la Liceul de Arte. Posibil ca și prin județ să se producă permutări, dar nu spectaculoase, în măsura în care în unele unități școlare scade (mult) numărul de copii, iar pentru eficientizare se va proceda la comasări (fuzionări). Ca tendință general valabilă, la grădinițe, lumea se orientează tot mai mult spre grădinițele cu program prelungit, iar cererea se manifestă tot mai mult chiar și în mediul rural. De la 499 de grupe cu program normal se va ajunge în toamnă la 490, iar de la 327 grupe cu program prelungit se va ajunge la 334. La învățământul primar (dar și la cel gimnazial), se caută reducerea numărului de clase în regim simultan. În prezent sunt 1.061 de clase independente și 358 în regim simultan, iar din toamnă, vom vorbi, probabil, despre 1.070 de clase independente și 333 în regim simultan. În ciclul liceal, ,,politica" educațională merge pe reducerea numărului de clase la profilul teoretic (mai cu seamă acolo unde se doreau câte două clase la același profil), ținându-se cont și de mediile mici ale candidaților. În schimb, se vrea creșterea numărului de clase la profilul tehnologic și vocațional și la învățământul profesional pentru a se ajunge treptat la ,,țintă": 60 la sută învățământ profesional și 40 la sută învățământ teoretic. De la 86 de clase cu profil teoretic, în toamnă se vor doar 83, de la 49 de clase cu profil tehnologic, la 55, de la 14 vocațional, la 16, iar de la 38 de clase șc. profesională la 40 (cu sistem dual în creștere, de la 7 clase la 16).
Indiferent de comasări și de reducerile de clase, cadrele didactice nu vor ajunge pe drumuri (fără loc de muncă), după cum le asigură generalul Inspectoratului Școlar Județean Bihor. ,,Asigur cadrele didactice care sunt vizate de reorganizare că niciunul nu va rămâne pe dinafară", a precizat dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Înscrierile la Bacalaureat au început luni
Noutățile legate de BAC țin de perioada de susținere a competențelor lingvistice și digitale, care încep în 12 februarie.
Înscrierile au început luni, 29 ianuarie și țin până în 2 februarie.
Deci în 12-13 februarie - proba A (evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română); 14-15 febr. - proba B (limba maternă), 16, 19-20 febr. - proba D (competențe digitale), 21-22 febr.  - proba C (competențe lingvistice într-o limbă de circulație internațională). La nivelul județului Bihor vor funcționa 47 de centre de susținere a examenului de Bacalaureat.
În 25 mai se vor închei cursurile pentru absolvenții de-a XII-a și a XIII-a, iar din 25 iunie vor susține probele scrise; în 25 iunie - proba Ea (limba și literatura română), în 26 - proba Eb (lb. maternă), 27 iunie - proba Ec (proba obligatorie a profilului), în 28 iunie - proba Ed (la alegere a profilului și specializării); în 4 iulie - afișarea rezultatelor, 5-8 iulie - contestațiile, iar în 9 iulie -  afișarea rezultatelor finale.
,,Nu am competențe să dau sarcini primarilor"
În afara celor două subiecte, dl inspector școlar general s-a referit și la un subiect apărut în presă, la clădirile școlare care au încă toaletele în curte, precizând că din cele 850 de clădiri, doar în 76 de clădiri avem această situație, iar cele 76 de clădiri deservesc doar 45 de unități școlare la nivelul județului Bihor.
,,Nu am competențe să trasez sarcini unuia sau altuia dintre primarii pe care îi avem, dar îi felicit, până la urmă, pe cei care reușesc să acceseze fonduri pentru tot ceea ce înseamnă reabilitarea întregii rețele școlare", a conchis dl inspector școlar general Alin Novac-Iuhas.
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 09:07:17 Ora de vară a Europei de Est