Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Concursul public pentru realizarea logo-ului Oradiei

Lansăm, astăzi

Concursul public pentru realizarea logo-ului Oradiei

Lansăm, azi, concursul public pentru realizarea logo-ului care va fi vârful de lance al brand-ului Oradea. Logo-ul Oradiei este vârful de lance în orice fel de comunicare, fiind elementul vizual esențial destinat recunoașterii brandului.

Oradea se află în plin proces de modernizare și dezvoltare și devine un oraș tot mai atractiv, mai plăcut de trăit și experimentat, atât pentru locuitorii săi, cât și pentru turiști și investitori. Orașul nostru face eforturi susținute și vizibile de îmbunătățire a infrastructurii, renovării obiectivelor istorice, construcției de facilități turistice, îmbunătățirii relației dintre administrație și cetățeni și de atragere a investitorilor. Pentru materializarea acestor eforturi și a planurilor de viitor într-un însemn grafic care să transmită controlat percepții sau senzații despre Oradea, lansăm, azi, concursul public pentru realizarea logo-ului care va fi vârful de lance al brand-ului Oradea. Logo-ul Oradiei este vârful de lance în orice fel de comunicare, fiind elementul vizual esențial destinat recunoașterii brandului. Brand-ul orașului Oradea care trebuie reprezentat vizual printr-o construcție grafică, logo-ul orașului, este descris conceptual si strategic prin poziționare, strategie de brand si personalitatea brandului. Toate condițiile de participare la concurs, documentele, valoarea premiului, strategia de brand, personalitatea brandului etc. sunt de azi, timp de 31 de zile, disponibile pe www.brandoradea.ro.
Odată cu implementarea unor proiecte concrete de infrastructură pentru dezvoltarea orașului este necesar să intervenim și în zona măsurilor „soft" care au menirea de a contura și închega proiectele de dezvoltare într-o imagine sau proiecție care să producă dezvoltare. Avem toate argumentele și baza primară pentru a intra în competiția percepțiilor și a poziționărilor strategice pentru a ne valorifica potențialul. Realizarea unui însemn grafic (logo) care să înglobeze valorile, realizările și planurile de viitor ale orașului, este pasul logic pe care trebuie să îl facem pentru a susține eforturile de până acum și este un element important pentru construcția și consolidarea unui brand. Un brand este  senzația despre un produs, serviciu sau loc dată de suma experiențelor și caracteristicilor tangibile și intangibile avute de către consumator și grupurile interesate în relație cu acel loc. Un brand este o unealta comercială. Un oraș poate deveni un brand (dar nu este obligatoriu) în timp, dacă experimentarea lui de către consumatori și grupurile țintă este constantă și omogenă. Constanța și omogenitatea în timp se realizează cu ajutorul strategiei de brand.
Concursul pentru identificarea însemnului grafic care reprezintă cel mai bine valorile orașului începe de azi, 9 februarie 2018. ora 11.00 și va dura până în 11 martie 2018, ora 11.00. La concurs va putea participa orice persoană fizică sau juridică, din România sau din străinătate, care trebuie să îndeplinească cumulativ o serie de condiții, detaliate în regulamentul de concurs. Timp de 31 de zile potențialii candidați vor putea depune oferte, prin transmiterea acestora pe mail-ul propuneri@brandoradea.ro, precum și prin transmiterea lor în format fizic prin curier rapid către Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune, la adresa: Strada Primăriei Nr. 3, Oradea 410100, Bihor, persoana de contact Mihai Jurca. Documentele se pot depune și la sediul asociației mai sus-amintit, între orele 8.00 - 16.00.
Pentru a participa la concurs este nevoie doar de trei documente: formular de înscriere, declarație pe proprie răspundere și propunerea grafică. Acestea se vor trimite prin e-mail și prin curier rapid sau vor fi depuse la sediul APTOR. Câștigătorului, odată desemnat, i se vor solicita documente suplimentare (dovada plății obligațiilor la bugetul local și de stat etc.). Detalii suplimentare legate de condiții sunt disponibile pe www.brandoradea.ro. Regulamentul concursului ia în considerare și în situația în care nici una din propuneri nu este bună și nu se acordă premiul.
PREMIUL ESTE DE 47.000 de lei brut!
Juriul este format din șapte persoane, un reprezentant al beneficiarului, reprezentant al societății civile și un reprezentant al mass-media. Ceilalți patru membri sunt profesioniști și experți în design sau marketing. Componența juriului este: Costel Babus - designer, coordonator Departament Design Digi24, asistat de Florin Nemeș - director național de marketing RCS&RDS, Sorin Brad - profesor catedra de grafică și design a Facultății de Arte Vizuale din cadrul Universității din Oradea, Diana Bora - director de marketing Lotus Center, Nadia Ionescu - director de marketing și vânzări Ramada Oradea, Cătălin Popa - Fundația Comunitară Oradea: Mircea Chirilă - director, săptămânalul ,,Bihoreanul", Mihai Jurca - director executiv Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune.
Juriul va analiza ofertele depuse în termen de 15 zile lucrătoare, începând cu data de 12 martie. În situația unui volum mare de propuneri acesta va putea fi extins cu maximum 15 zile lucrătoare.
Modul în care consumatorii percep produsele și mărcile este descris cu ajutorul conceptului de poziționare. Poziționarea se focalizează asupra percepțiilor cumpărătorilor, realizează diferențierea produsului sau orașului în cazul nostru, față de cel al competiției și determină o (potențială) nișă. Poziționarea corectă ajută la stabilirea identității produsului sau orașului în mintea consumatorului și a grupurilor interesate (stakeholders). O poziționare realistă a produsului sau a serviciului este determinată de elemente care sunt strâns legate de:
Caracteristicile reale ale produsului sau serviciului,
Nevoile și dorințele clienților,
Concurenții direcți.
Poziționarea trebuie să răspundă la următoarele întrebări principale:
Ce cumpără cu adevărat „clienții" de la tine?
Care este factorul diferențiator dintre orașul propriu și cele competitoare?
Care este elementul care face ca orașul să fie unic?
Oradea are nevoie de o poziționare al cărei scop să fie creșterea semnificativă a afluxului de investitori medii și mari și realizarea unui flux turistic în creștere sustenabilă. Pentru realizarea acestuia Oradea va utiliza un mix de atribute și beneficii (poziționarea atributelor + poziționarea beneficiilor). Rezultatele eforturilor de branding utilizând viitoarea poziționare trebuie să se regăsească în trei planuri: financiar, bunăstarea cetățenilor, imagine.
Cele trei principale întrebări la care răspunde poziționarea Oradiei:
Ce ,,cumpără" cu adevărat ,,clienții"?
O atmosferă propice dezvoltării vieții personale și afacerilor caracterizată printr-un climat social și economic liniștit, cooperant, multicultural, modern și dinamic, într-un oraș cu adevărat european cu adânci rădăcini istorice și posibilități de recreere deosebite.
Competiție. Împotriva cui luptăm?
România, orașele: Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Alba Iulia
Europa: orașe limitrofe din Ungaria și Serbia, Slovacia, Cehia
Care sunt factorii diferențiatori dintre Oradea și competiție?
Oraș cu spirit european
Climat social și economic liniștit și cooperant
Locuitorii
Viziune curentă pentru viitor
Administrația publică eficientă
Care sunt elementele care fac Oradea să fie unică?
Proximitate față de granița de vest a României
Ape termale
Deschidere și disponibilitate
Arhitectura Art Nouveau și planificarea urbană
Orientarea către soluții practice și de durată
Personalitatea brandului orașului nostru:
Masculin, voluntar, deschis noutății, harnic, pragmatic, pozitiv, cu spirit de echipă, orientat către soluții, vesel, civilizat, modern însă cu rădăcini adânci, un adevărat liant între generația tânără  caracterizată prin inovație și nonconformism și cea matură, conservatoare și tradiționalistă.
Esența brandului.
Orașul în care te regăsești.
Poziționarea de mai sus a fost realizată prin analizarea documentelor strategice ale orașului, strategiei de până acum și planurilor de viitor. Pe lângă executivul primăriei în acest proces au fost implicate persoane din domeniul privat din diferite domenii de activitate din Oradea și echipa de experți a companiei Branzas Design care a avut ca rol transpunerea, cristalizarea și „traducerea" propunerilor noastre într-un limbaj simplu și familiar pentru concurenții concursului și pentru publicul general.
Dorim ca și acest proiect și demers să fie unul transparent simplu și ușor de urmărit atât pentru potențialii participanți, cât și pentru publicul general și de ce nu să devină un proces care să fie studiat de alte orașe. După finalizarea acestui proces, logo-ul va fi implementat într-un manual de brand și într-un plan de marketing. Acesta din urmă va fundamenta poziționarea și va începe să creeze efectele efortului de branding. Pentru a fi cu adevărat de succes brandul Oradea, acesta va trebui să se regăsească direct sau doar prin valori, în implementarea unor investiții concrete pentru a confirma în toate formele posibile atributele, aspirațiile și valorile acestui oraș.
Mihai Jurca
director executiv
Asociația pentru promovarea turismului din Oradea și regiune 

 

Trimite email
sâmbătă, 6 decembrie 2025, 08:15:52 Ora standard a Europei de Est