Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”

În 22 martie, ora 12.00, la ,,Onisifor Ghibu”

Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență”

Elevii bihoreni sunt invitați de polițiștii de prevenire să participe la Concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență".

Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea, în cadrul colaborării dintre cele trei instituții, invită instituțiile școlare gimnaziale din județul Bihor să se implice activ în activitățile desfășurate în cadrul Proiectului preventiv „Mesajul meu antiviolență".
În perioada februarie - martie a.c., polițiștii Compartimentului de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor derulează o serie de activități informativ - preventive în școlile gimnaziale bihorene, pe teme referitoare la siguranța copiilor, menite să preceadă concursul preventiv „Mesajul meu antiviolență".
Concursul, care se va desfășura în data de 22 martie a.c., la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Municipiul Oradea, își propune să crească nivelul de siguranță a elevilor în spațiul public și privat, provocându-i să se implice creativ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv şi să le transpună pe scenă în spectacole destinate propriilor colegi.
Inițiativa urmărește prevenirea delincvenței juvenile și a victimizării minorilor, domeniu care reprezintă o prioritate pentru Poliția bihoreană. Inspectoratul de Poliție Județean Bihor, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, co-organizatori ai proiectului, au o experiență bogată în derularea de proiecte și campanii centrate pe informarea minorilor, pentru evitarea comportamentelor delictuale, dar și pentru adoptarea unor măsuri de autoprotecţie.
Cele mai bune rezultate au fost înregistrate după acțiuni în care mesajele preventive au fost transmise prin metode atractive, interactive și cu puternic impact vizual. Tocmai de aceea, concursul implică un număr mare de tineri care au libertatea de a alege mesajele și forma în care sunt transmise recomandările specialiștilor în prevenirea criminalității.
Elevii pot aborda transmiterea mesajului preventiv într-un mod creativ, prin combinarea educației cu arta teatrală. Încurajarea elevilor de a aborda problematici specifice generației lor este benefică, aceștia devenind astfel mai conștienți și mai responsabili, atât față de conduita proprie, cât și față de cea a colegilor sau a prietenilor lor, fiind capabili să evite riscurile.
În acest proiect sunt invitați să participe elevii de gimnaziu din instituțiile de învățământ din judeţul Bihor, concursul adresându-se elevilor din clasele V - VIII.
Concursul  județean pentru elevii de gimnaziu va avea loc la 22 martie 2018, la ora 12.00, în incinta Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu", din Municipiul Oradea. Fiecare școală gimnazială va putea participa cu un echipaj format din maxim cinci elevi. Fiecare şcoală va desemna prin activităţi proprii echipa participantă, care va fi însoţită obligatoriu de un cadru didactic din unitatea de învățământ.
Concursul va fi organizat pe trei probe:
1.Momentul artistic - realizarea unei scenete cu un mesaj clar împotriva violenței; 
2. Redactarea unui eseu din domeniul prevenirii criminalității.
3. Redactarea unui mesaj antiviolență, pornind de la trei cuvinte cheie.
Pentru detalii și informații cu privire la desfășurarea concursului, unitățile de învățământ interestate se pot adresa la numerele de telefon 0259/403.104 și 0259/403.103 - Compartimentul de Analiză și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalității

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 00:47:50 Ora de vară a Europei de Est