Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare

Luni, la Școala Gimnazială Internațională Agora

O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare

Luni, 19 februarie 2019, în cadrul Şcolii Gimnaziale Internaţionale Agora s-a desfăşurat activitatea ,,De la senzaţii la emoţii şi sentimente", parte din curriculum-ul internaţional, sub coordonarea doamnei profesoare de limba engleză Crina Miere.

Patru mini-scenete  în limba lui Shakespeare au ținut cu sufletul la gură audiența formată din părinți, bunici, frați și cadre didactice.
Activitatea a început prin prezentarea delimitării între senzații (feelings) care pot dura secunde, minute și sentimente (emotions) care pot dura ani (de exemplu- iubire, ură, supărare), prezentare  realizată de elevul Vlad Bungău din clasa a IV-a.
Iulia Popa a intrat în rolul lui Agony Aunt, consilier al sufletului, rezolvând diverse probleme din lumea ce ne înconjoară. Ea i-a avut în echipă pe Răzvan Suciu, Ștefan Țiplea şi  Luca Popa.
O altă temă a fost bullying-ul, mini-sceneta avându-l ca team-leader pe  Julian Kofler, iar ca membri ai echipei pe Sebastian Bulzan, Daniel Plugar şi Francesco Riccio. Obiectivul scenetei a fost de a atrage atenţia asupra faptului că, la un moment dat, când ești agresat trebuie să ştii să ripostezi, să știi să spui stop, să raportezi incidentul părinţilor, profesorilor etc.
A treia echipă l-a avut ca leader pe Alessandro Riccio, membrii echipei sale fiind Angelo Dean Flynn, Raul But şi Alex Topolicianu.  Alessandro a prezentat câteva elemente din istoria muzeului Luvru şi date despre furtul Mona Lisei şi distrugerea parţială a acesteia. Elevii aveau deja cunoştinţe vaste despre Leonardo da Vinci, Edward Munch, Botero şi alţi artişti deoarece, în cadrul orelor  din curriculum-ul internaţional, îl avuseseră ca invitat pe Giordano Giuseppe, profesor de arte în Napoli, care le-a transmis elevilor, sub formă de poveste, noţiuni despre viaţa şi activitatea acestor artişti.
Ultima scenetă, avându-l ca team-leader pe Alex Joldoş ne-a pus în faţa unui fapt împlinit: doi elevi Ema (interpretată de Amalia Socaciu) și Brook (interpretat de Artemiu Magui) şi-au modificat nota la lucrarea scrisă. Tentativa a fost raportată profesorului de către Eduard (jucat de Ștefan Socaciu) și Charlie (jucat de Quim Grau-Roșu), iar cei doi au renunţat  la idee, trăgând concluzia că cea mai bună este onestitatea.
Activitatea s-a încheiat cu poeziile compuse de doamna profesoară Crina Miere, reliefând caracterul şi personalitatea fiecărui elev în parte.
La baza tuturor acestor mini-scenete au stat informaţii esenţiale despre structura creierului - care stă la baza raţionamentului - şi inima - care stă la baza trăirilor.
Felicitări doamnei profesoare şi elevilor!
Daniela Drugaș
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: O nouă activitate din curriculum-ul internaţional, o nouă provocare.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:31:50 Ora standard a Europei de Est