Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări

Știință + pasiune + comunitate = Științescu Oradea 2.0

21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări

După o lună și jumătate de concurs, în care 29 de inițiative bihorene au luat startul celei de-a doua ediții a programului de granturi Fondul Științescu, cele mai bune și apreciate 21 de proiecte educaționale nonformale au fost selectate pentru a primi finanțări în valoare totală de 134.200 lei.

Câștigătorii au fost selectați de un juriu independent, format din persoane cu experiență în diverse domenii corelate cu științele exacte.
Lista proiectelor care vor primi finanțare este următoarea:
1.Robo Car, Coder Dojo Cantemir, iniţiator Andrei Chiana - programarea unor mașinuțe autonome, capabile să se deplaseze pe un traseu predefinit;
2.Învață și mergi mai departe, Coder Dojo Cantemir, iniţiator Laurențiu Chiana  - activități de proiectare și programare prin familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D;
3.CoderDojo Oradea, iniţiator Daniel Erzse - club de programare pentru tinerii din Oradea și Bihor cu vârste cuprinse între 7 și 18 ani;
4.Mini ecosistem - Laborator în aer liber, Scoala Gimnazială Nr. 1 Sâmbăta, iniţiator Diana Panda - amenajarea unei grădini educaționale în vederea înţelegerii şi studierii relației om-natură din perspectiva sustenabilităţii;
5.Simbolurile vitalității, Colegiul Național ,,Iosif Vulcan", iniţiator Dana Mihincău- activități de studiere a calității aerului și apei și influența ei asupra dezvoltării psihice și fizice a elevilor;
6.Solar Monitoring, Liceul ,,Arany Janos" Salonta, iniţiator Mária Kiss - familiarizarea elevilor cu sursele de producere neconvențională a energiei electrice;
7.E Gojdiștiința, Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu", iniţiator Daniela Berchez  - ateliere de explorare a diferitelor forme de energie;
8.Minitehnicus Hope Music, Asociaţia Hope Music România, iniţiator Doru Popovici  - ateliere practice de electronică destinate copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 10 ani;
9.Urmând tradiția, spre noi orizonturi, Asociaţia Astroclub Meridian 0, iniţiator Nicoleta Pazmany-Jianu  - club de astronomie pentru tinerii cu vârste între 7 și 18 ani;
10.CSI Junior, Liceul Teologic Romano-Catolic ,,Szent Laszlo" Oradea, iniţiator Klementina Haracsek  - activități care pun la încercare spiritul de anchetator al elevilor, prin familiarizarea cu tehnicile de bază ale criminalisticii și prin studierea modalităților de depistare a centrului de foc;
11.ORADEAstronomie, Asociaţia Clubul de Astronomie şi Stiinţe Spaţiale Oradea, iniţiator Valentina Matei  - ateliere de conștientizare a importanței cunoașterii Universului pentru copii din Oradea și Bihor cu vârste între 10 și 16 ani;
12.Imprimăm viitorul, Liceul Teoretic ,,Onisifor Ghibu", iniţiatori Nicoleta Turean, Alina Luncan şi Sandor Lukacs - activități de programare și robotică și familiarizarea cu tehnologia de tipărire 3D;
13.DonAqua, Liceul ,,Don Orione", iniţiator Alina Cozma  - efectuarea unor analize fizico-chimice ale calității apei din mai multe izvoare din Bihor şi studierea vulnerabilităţii ecosistemului;
14.De la 2D la 3D, Asociaţia Ypervoli, iniţiatori Călin Serac şi Florica Bogdan  - ateliere de învățare a geometriei prin construcția unor forme geometrice tridimensionale mobile;
15.Știința step by step, Asociaţia Pas cu Pas, Liceul Teologic Greco-Catolic ,,Iuliu Maniu", iniţiatori Monika Gaşpar, Diana Mălan şi Camelia Ţîrţ  - activități de descoperire și explorare a mediului înconjurător pentru elevii din ciclul primar;
16.GoRobo, Colegiul Naţional ,,Emanuil Gojdu", iniţiator Adrian Niţă - ateliere de construire și programare a roboților LEGO și Ozobot Evo destinate elevilor din clasele V-XII;
17.Wow Science, echipa ,,Albinuţele Curioase", Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", iniţiator Anamaria Horga  - ateliere de experimente științifice destinate copiilor între 6 și 7 ani;
18.Cu pași mici spre descoperiri mari, echipa ,,Curioşii", Colegiul Naţional ,,Iosif Vulcan", iniţiator Marioara Donca  - desfășurarea unor experimente distractive pentru elevi de clasa a III-a;
19.IT Generation, Colegiul Naţional ,,Teodor Neş" Salonta, iniţiator Lajos Illyes  - club de programare pentru tinerii din Salonta;
20.RobotEm V2, Robotică In Eminescu, Colegiul Naţional ,,Mihai Eminescu", iniţiator Istvan Nagy  - cerc de robotică în cadrul căruia elevi din clasele VII-IX vor participa la activități de inițiere în programare și electronică;
21.Geosera, Şcoala Gimnazială ,,Szacsvay Imre", iniţiator Grete Kincs  - activități practice de geografie-biologie prin amenajarea unei grădini educaționale în curtea școlii;
Prin Fondul Științescu, Fundația Comunitară Oradea încurajează o altfel de învățare și dorește să arate, prin inițiativele și proiectele finanțate, că științele au o aplicabilitate imediată la orice vârstă, reprezentând o lume fascinantă care merită descoperită, ducând la disiparea obscurantismului, la înțelegerea unor fenomene simple și la dezvoltarea unor noi abilități.
Programul este o inițiativă a Romanian-American Foundation, în parteneriat cu Federația Fundațiile Comunitare din România, cu sprijinul donatorilor individuali și al finanțatorilor locali: Vernicolor, ADLO, Decitex RO, UniCredit Bank, Fundația Elena Neagu, Faist Mekatronic, Raiffeisen Bank, Sykes România, Nidec, Qubiz, Grădina Pădurii, Plexus.
Pentru mai multe detalii, accesați: http://oradea.stiintescu.ro/ sau https://www.facebook.com/stiintescuoradea/ .
Teodora Albiter
manager proiecte
 
Despre Fundația Comunitară Oradea
Fundația Comunitară Oradea este o organizație non-guvernamentală, apolitică și non-profit, care își propune îmbunătăţirea vieţii locuitorilor din judeţul Bihor prin mobilizarea şi distribuirea de resurse pentru iniţiative locale. Facem posibil acest lucru prin încurajarea spiritului filantropic și de responsabilitate socială al organizaţiilor non-guvernamentale, companiilor și persoanelor fizice/grupurilor de iniţiativă, cu scopul de a acoperi nevoile mereu în schimbare ale comunității.
Fundația Comunitară Oradea face parte din programul național de ,,Fundații Comunitare", inițiat de Asociația pentru Relații Comunitare, în parteneriat cu Fundația pentru Parteneriat și Fundația Pact, cu sprijinul financiar al Charles Stewart Mott Foundation, Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe și Romanian-American Foundation.

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 09:41:47 Ora standard a Europei de Est