Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

S-a lansat proiectul Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758

Miercuri

S-a lansat proiectul Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758

Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a găzduit ieri, 21 februarie 2018, în sala mare a Primăriei Municipiului Oradea, conferința de lansare a proiectului „Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758".

„Agenția de Dezvoltare Locală Oradea sprijină toate demersurile care vin ca ajutor și sprijin în scopul micilor antreprenori, micilor afaceri", a spus Alina Silaghi, directorul general al ADLO în deschiderea conferinței de presă.
Proiectul, demarat în data de 16 ianuarie 2018, de către Romactiv Business Consulting SRL, în calitate de Lider, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Agenția pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Cluj-Napoca, a fost prezentat de Radu Onofrei, directorul general Romactiv Business Consulting SRL și managerul proiectului.
Proiectul este cofinanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 în cadrul apelului de proiecte nr. 82/3/7 „România Start Up Plus", Axa prioritară 3 „Locuri de muncă pentru toți", Obiectiv Specific 3.7 „Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană", fiind implementat în Regiunea Nord-Vest, respectiv județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și are o durată de 36 luni, începând cu data de 16.01.2018.
„Acest proiect se adresează unui număr de cel puțin 400 de persoane, care trebuie să se încadreze în două categorii mari: categoria șomeri sau persoane inactive (cum ar fi elevii, studenții, deci toți cei care încă nu sunt pe piața muncii), precum și cea a angajaților sau celor care își desfășoară activitatea pe cont propriu sub formă de persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau orice altă formă legală de organizare", a precizat Radu Onofrei, managerul proiectului.
Proiectul are ca obiectiv general implementarea unui program integrat de informare, instruire, consiliere, asistență și alte servicii suport pentru promovarea și dezvoltarea culturii antreprenoriale și manageriale ale viitorilor întreprinzători, în scopul înființării de noi întreprinderi cu profil non-agricol în mediul urban, contribuind astfel la dezvoltarea economică și crearea de noi locuri de muncă în regiunea Nord-Vest.
„Pentru noi, Oradea va fi o zonă în care vom încerca să alocăm multe resurse și să aducem cât mai mult din acești bani și aceste finanțări pentru antreprenorii care vor să înființeze o afacere în Oradea", a adăugat managerul proiectului.
Activitățile proiectului includ: Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, la metodologia de selecție a grupului țintă, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului; Selectarea grupului țintă și derularea programului de formare antreprenorială; Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului; Efectuarea stagiilor de practică; Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/mentorat; Finanțarea cu maximum 40.000 euro a planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului; Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate; Realizarea unui studiu privind mediul antreprenorial la nivel regional.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 21.730.757,50 lei, din care 20.095.056,97 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
În cei trei ani de derulare a proiectului vor exista trei etape principale: prima etapă cuprinde selecția beneficiarilor și formarea antreprenorială, a doua constă în finanțarea și implementarea planurilor de afaceri, iar a treia este monitorizarea și evaluarea impactului acestui program.
Managerul proiectului a subliniat că prin implementarea proiectului se vor obține următoarele rezultate: stimularea potențialului antreprenorial a minimum 400 de persoane pentru demararea de mici afaceri cu profil non-agricol în zona urbană; înființarea și dezvoltarea a minimum 91 de întreprinderi, generând pe termen lung creșterea veniturilor locale și regionale; creșterea nivelului de ocupare prin crearea de noi locuri de muncă (minim 182) și reducerea disparităților teritoriale.
„Pentru că mesajul nostru este „Începe o afacere și fii propriul tău șef", consider că pentru cei care au idei, inițiativă și au și curajul să încerce să o pună în practică, StartActiv Nord-Vest reprezintă o oportunitate pentru a începe o afacere nouă, cu sprijin de specialitate din partea unei echipe de experți în zona de antreprenoriat și cu sprijinul financiar necesar asigurării resurselor pentru dezvoltarea unei afaceri de succes", a spus Radu Onofrei la finalul conferinței.
 „Cu siguranță cei trei ani vor reprezenta o experiență pozitivă și suntem convinși că vom duce cu bun succes la capăt", a concluzionat Tus Florentin, care a fost prezent din partea Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, în calitate de coordonator al activităților proiectului.
Informații suplimentare se pot obține de la ROMACTIV BUSINESS CONSULTING SRL: telefon: 0733.773.952, e-mail: startupnordvest@romactiv.ro (B.P.)

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 10:54:14 Ora de vară a Europei de Est