Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
6 mai 2025

Studenții, masteranzii și doctoranzii ar putea primi burse de studiu în străinătate, printr-un concurs național organizat de Ministerul Educației – proiect de Hotărâre de Guvern

Tinerii români interesați să studieze în afara țării ar putea să primească burse finanțate din bugetul de stat și din fonduri speciale ale Ministerului Educației și Cercetării, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern pus în consultare publică. Bursele sunt destinate pentru licență, masterat, doctorat, dar și pentru cercetare sau cursuri de vară și vor fi acordate prin concurs național, prevede proiectul.
Fondul de burse „se poate constitui atât din sume de la bugetul de stat cât și din veniturile proprii ale Ministerului Educației și Cercetării provenite din procentul de 5% din încasările în valută aferente taxelor percepute de instituțiile de învățământ superior de stat de la studenții și cursanții străini”, este menționat în proiectul de hotărâre.
Bursele în străinătate pot acoperi, total sau parțial, cheltuielile cu taxele de școlarizare, cazare, hrană, întreținere în străinătate etc.
Potrivit notei de fundamentare, bursele vor fi disponibile pentru:
studii universitare complete și parțiale de licență, de masterat și de doctorat;
studii postuniversitare și postdoctorale;
stagii de cercetare/specializare;
stagii de formare postuniversitară și postdoctorală;
cursuri de vară.
Bursele se vor obține prin concurs național organizat de Ministerul Educației și Cercetării, iar regulamentul de concurs urmează să fie elaborat.
Numărul de luni de bursă, tipurile de bursă, domeniile pentru care se acordă bursele, precum și cuantumul bursei lunare, în euro, pe țări/pe tip de bursă se vor stabili anual prin ordin al ministrului Educației și Cercetării, care se publică în Monitorul Oficial al României.
Mai mult, „Ministerul Educației și Cercetării asigură o sumă necesară acoperirii
asigurării medicale, doar în cazul în care aceasta nu este acoperită de regulamentele
europene în vigoare, precum și transportul internațional din România până la locul de
stagiu și retur, o singură dată pe an universitar, dacă acesta nu este asigurat de partea
primitoare”, mai este menționat în documentul oficial.
Domeniile de interes pentru România, pentru care vor fi acordate bursele, sunt următoarele:
energie; bioeconomie; tehnologia informațiilor și a comunicațiilor; spațiu și securitate; mediu și schimbări climatice; eco-nano-tehnologii și materiale avansate; sănătate…

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

S-a lansat proiectul Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758

Miercuri

S-a lansat proiectul Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758

Agenția de Dezvoltare Locală Oradea (ADLO) a găzduit ieri, 21 februarie 2018, în sala mare a Primăriei Municipiului Oradea, conferința de lansare a proiectului „Program integrat de stimulare a antreprenoriatului în mediul urban din Regiunea Nord-Vest - POCU/82/3.7/105758".

„Agenția de Dezvoltare Locală Oradea sprijină toate demersurile care vin ca ajutor și sprijin în scopul micilor antreprenori, micilor afaceri", a spus Alina Silaghi, directorul general al ADLO în deschiderea conferinței de presă.
Proiectul, demarat în data de 16 ianuarie 2018, de către Romactiv Business Consulting SRL, în calitate de Lider, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Maramureș și Agenția pentru Intreprinderi Mici și Mijlocii, Atragere de Investiții și Promovare a Exportului Cluj-Napoca, a fost prezentat de Radu Onofrei, directorul general Romactiv Business Consulting SRL și managerul proiectului.
Proiectul este cofinanţat din Programul Operaţional Capital Uman 2014-2020 în cadrul apelului de proiecte nr. 82/3/7 „România Start Up Plus", Axa prioritară 3 „Locuri de muncă pentru toți", Obiectiv Specific 3.7 „Creșterea ocupării prin susținerea întreprinderilor cu profil nonagricol din zona urbană", fiind implementat în Regiunea Nord-Vest, respectiv județele Bihor, Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și are o durată de 36 luni, începând cu data de 16.01.2018.
„Acest proiect se adresează unui număr de cel puțin 400 de persoane, care trebuie să se încadreze în două categorii mari: categoria șomeri sau persoane inactive (cum ar fi elevii, studenții, deci toți cei care încă nu sunt pe piața muncii), precum și cea a angajaților sau celor care își desfășoară activitatea pe cont propriu sub formă de persoană fizică autorizată, întreprindere individuală sau orice altă formă legală de organizare", a precizat Radu Onofrei, managerul proiectului.
Proiectul are ca obiectiv general implementarea unui program integrat de informare, instruire, consiliere, asistență și alte servicii suport pentru promovarea și dezvoltarea culturii antreprenoriale și manageriale ale viitorilor întreprinzători, în scopul înființării de noi întreprinderi cu profil non-agricol în mediul urban, contribuind astfel la dezvoltarea economică și crearea de noi locuri de muncă în regiunea Nord-Vest.
„Pentru noi, Oradea va fi o zonă în care vom încerca să alocăm multe resurse și să aducem cât mai mult din acești bani și aceste finanțări pentru antreprenorii care vor să înființeze o afacere în Oradea", a adăugat managerul proiectului.
Activitățile proiectului includ: Informarea publicului cu privire la programul de formare antreprenorială, la metodologia de selecție a grupului țintă, a planurilor de afaceri ce vor fi sprijinite în cadrul proiectului; Selectarea grupului țintă și derularea programului de formare antreprenorială; Selectarea planurilor de afaceri ce vor fi finanțate în cadrul proiectului; Efectuarea stagiilor de practică; Furnizarea serviciilor personalizate de consiliere/ consultanță/mentorat; Finanțarea cu maximum 40.000 euro a planurilor de afaceri selectate în cadrul proiectului; Monitorizarea funcționării și dezvoltării afacerilor finanțate; Realizarea unui studiu privind mediul antreprenorial la nivel regional.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 21.730.757,50 lei, din care 20.095.056,97 lei reprezintă finanțare nerambursabilă.
În cei trei ani de derulare a proiectului vor exista trei etape principale: prima etapă cuprinde selecția beneficiarilor și formarea antreprenorială, a doua constă în finanțarea și implementarea planurilor de afaceri, iar a treia este monitorizarea și evaluarea impactului acestui program.
Managerul proiectului a subliniat că prin implementarea proiectului se vor obține următoarele rezultate: stimularea potențialului antreprenorial a minimum 400 de persoane pentru demararea de mici afaceri cu profil non-agricol în zona urbană; înființarea și dezvoltarea a minimum 91 de întreprinderi, generând pe termen lung creșterea veniturilor locale și regionale; creșterea nivelului de ocupare prin crearea de noi locuri de muncă (minim 182) și reducerea disparităților teritoriale.
„Pentru că mesajul nostru este „Începe o afacere și fii propriul tău șef", consider că pentru cei care au idei, inițiativă și au și curajul să încerce să o pună în practică, StartActiv Nord-Vest reprezintă o oportunitate pentru a începe o afacere nouă, cu sprijin de specialitate din partea unei echipe de experți în zona de antreprenoriat și cu sprijinul financiar necesar asigurării resurselor pentru dezvoltarea unei afaceri de succes", a spus Radu Onofrei la finalul conferinței.
 „Cu siguranță cei trei ani vor reprezenta o experiență pozitivă și suntem convinși că vom duce cu bun succes la capăt", a concluzionat Tus Florentin, care a fost prezent din partea Camerei de Comerț și Industrie Maramureș, în calitate de coordonator al activităților proiectului.
Informații suplimentare se pot obține de la ROMACTIV BUSINESS CONSULTING SRL: telefon: 0733.773.952, e-mail: startupnordvest@romactiv.ro (B.P.)

Trimite email
duminică, 6 iulie 2025, 01:25:15 Ora de vară a Europei de Est