Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

„Dă-mi mâna, prietene!”

Proiect educațional internațional la Grădinița nr. 42 - Maria” din Oradea

„Dă-mi mâna, prietene!”

Într-o Europă unită, copiii și dascălii sunt primii care își dau mâna în numele prieteniei și bunelor practici, urmărind același scop, parcurgând aceleași căi pentru o apropiere sufletească menită să cimenteze relațiile lor de colaborare și dezvoltare profesională. Cu aceste gânduri, a fost demarat luna trecută proiectul internațional „Dă-mi mâna, prietene!” dintre Grădinița nr. 42 - „Maria” din Oradea și Grădinița (românească) din Micherechi (Ungaria).

După o vizită prealabilă a echipei de proiect la Micherechi, ieri (vineri, 12 decembrie 2008), partenerii din Ungaria au venit la Oradea pentru prima activitate de proiect, fiind primiți după obiceiul strămoșesc cu pâine și sare, și cu inima deschisă.
„Parteneriatul nostru este întâi de toate o întâlnire frățească între români despărțiți geografic de o frontieră. Avem același scop profesional, urmărim aceleași obiective educaționale, fiind cuprinși de aceleași simțăminte”, ne-a declarat Viorica Indrea, directorul Gădiniței nr. 42  – „Maria”.  
Așadar, o reniune profesională de suflet între dascăli care vorbesc aceeași limbă, chiar dacă trăiesc în țări diferite.
Vizitând grădinița, educatoarele Angela Pușcar, Aurica Martin, Maria Janc, Nyari Tunde, Maria Perdi și directoarea Florica Ruja au făcut cunoștință cu educatoarele și copiii, au văzut condițiile și atmosfera în care se învață și au admirat lucrările realizate de copii, precum și materialele didactice expuse, toate alcătuind oglinda și cartea de vizită a unității de învățământ. În grupa inițiatoarei de proiect (Mariana Pater), copiii le-au prezentat oaspeților un fragment din Viflaim, suficient ca să-i sensibilizeze și să-i pregătească pentru masa rotundă.
La reuniunea profesională ce a urmat, au participat nu doar membrii echipei de proiect (Mariana Pater, Elena Negrău și Rekași Paula), ci și celelalte cadre didactice (Sanda Maria Popa, Delia Coste, Mariana Bocșe, Ileana Petruș, Condoroș Rodica, Maria Orban, Senta Cucu, Mariana Micorici, Angela Erdeli, Lenuța Vidican și Lucreția Sabău), în frunte cu doamna directoare, Viorica Indrea. În ton cu tema și spiritul apropiatelor Sărbători ale Crăciunului, la reuniune a fost invitată și o colegă de breaslă de la Grădinița nr. 51, educatoarea Antoanela Ferche Buțiu, pentru darul și harul său într-ale cântatului. Antoanela a scos din lada cu zestre câteva colinde tradiționale, pe care le-a picurat în sufletul auditoriului.
Gazda bună și-a omenit oaspeții, dar a ținut să le ofere și niște simboluri ale prieteniei care să le reamintească mereu de acest proiect. Din locurile de baștină, doamna Viorica Indrea le-a adus „câțiva pumni de țărână, luați de străbuni din Munții Apuseni, amestecați cu dragoste și dor pentru a alina jalea”, dându-le forma unor oale, ulcele și ulcioare pe roata olarului.
„Îndrăznesc să vi-i dăruiesc (acei pumni de țărână metamorfozată) drept mărturii ale trecerii domniilor voastre prin casa noastră. În numele meu personal și al colectivului pe care îl reprezint, permiteți-mi să vă adresez de pe-acum, de Sfântul Crăciun, româneasca urare: „Pace-n casă,/ Multe bucate pe masă,/ Bucurie, spor în toate,/ Suflete minunate,/ Crăciun fericit!”
E de prisos să vă spunem care a fost impactul. Roadele însă se văd și se culeg în timp.
Pe agenda proiectului sunt cuprinse încă trei acțiuni (Tradiții și obiceiuri de Sfintele Paști, 9 Mai – Ziua Europei, 1 Iunie – Ziua copilului. Să o sărbătorim împreună!).
Produsele proiectului (lucrările confecționate de copii, CD-ul, albumul și alte materiale) vor vorbi peste ani despre proiectul educațional și prietenia statornicită prin cei mai buni ambasadori ai noștri, copiii și dascălii lor. (Ov. Dan)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dă-mi mâna, prietene!” 

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 05:24:17 Ora de vară a Europei de Est