Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Prietenie fără frontiere

Marți, 6 martie, la Grădiniţa Nr.1 Beiuş

Prietenie fără frontiere

6 martie 2018...o zi deosebită pentru colectivul Grădiniței cu Program Prelungit Nr. 1 din Beiuș, pentru părinții și copiii care ne trec pragul în fiecare zi.

Unitatea noastră a desfășurat activitatea ,,Mărțișor pentru mama", activitate din cadrul Proiectului educativ regional transfrontalier ,,Prietenia - un dar de preț", sub coordonarea doamnei inspector pentru educație timpurie Fărăianu Nicoleta-Oana, a domnișoarei Gherțan Simina, profesor la Grădinița cu naționalitate română din Micherechi, Ungaria și a doamnei educatoare Benea Ligia, responsabil de proiect.
Cele opt instituții de învățământ implicate în acest parteneriat, și anume: GPP ,,Toldi" Salonta, structura ,,Micul prinț" , Colegiul Național ,,Iosif Vulcan" Oradea, structura GPP Nr. 27, GPP Nr. 1, Beiuș, GPP Nr. 1, Tinca, Școala Gimnazială ,,Urviș de Beiuș", structura GPN Nr. 2 Șoimi, GPN Nr. 1 Urviș, Școala Gimnazială Nr. 2 Talpoș, Grădinița de naționalitate română din Micherechi, Grădinița din orașul românesc Jula, Ungaria, au dorit consolidarea relațiilor de colaborare începute încă din 2015.
Desfășurarea acestui program în parteneriat vine ca răspuns la nevoia educatoarelor din grădinițele partenere de a ne confrunta cu noi provocări în plan profesional, de a ne moderniza stilul de muncă, de a elimina rutina din activitatea zilnică, de a ne forma și perfecționa din punct de vedere profesional.
În aceeași măsură contribuie la satisfacerea setei de cunoaștere  a copiilor și la îmbogățirea experienței lor de viață. Preșcolarul este implicat în viața socială prin apartenența sa la familie, la grupurile de joc și de învățare, dar și prin relațiile specifice pe care le poate stabili cu alte instituții din comunitate.
Exemplele pozitive observate în unitățile implicate au demonstrat că acest proiect a avut multiple valențe educative și a dus la promovarea unei educații de calitate, incluzive, atât pentru copiii din mediul urban și rural cât și pentru copiii din comunitățile românești din afara granițelor țării.
După ce s-a discutat despre semnificația mărțișorului, simbolul primăverii, importanța omagierii tuturor femeilor, oaspeții noștri au avut parte de multe surprize.
Copiii au intonat cântece pentru mama, au pus în scenă piesa de teatru ,,Inimioare inimioare", au dansat în ritm de vals, de bachata, dar și pe ritmuri mai energice care au destins atmosfera în joc și voie bună.
După terminarea programului artistic, educatoarele au fost invitate să participe la confecționarea unor produse precum: mărțișoare din etamină, din paste, din aluat, felicitări și flori din hârtie creponată. Cu aceste lucrări a fost realizată o expoziție.
Considerăm că această activitate, ca și întregul proiect, și-a realizat obiectivele propuse, am avut un schimb de experiență, ne-am consolidat relațiile de prietenie, copiii au participat cu drag, părinții ne-au susținut cu bucurie.
Noi, educatoarele de la Grădinița cu program prelungit Nr. 1 din Beiuș (Alexe Camelia, Goicovici Cristina, Ile Ioana, Magda Mariana, Bercea Florica, Magda Cosmina, Stativă Loredana, Popa Gabriela, Pavel Corina, Rada Ioana, Morar Adriana, Moruț Florina, Iakab Liana, Boldurean Gabriela, Bogdan Florina, Henț Corina), împreună cu domnul profesor Magda Adrian, sub atenta îndrumare a doamnei director prof. Ștefănică Monica, ne-am străduit să le insuflăm copiilor sentimente de prietenie, toleranță, armonie, să învățăm împreună lucruri noi pe care să le aplicăm cu entuziasm în activitatea noastră didactică.
Prof. Iakab Liana-Ramona
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prietenie fără frontiere.

Trimite email
sâmbătă, 27 aprilie 2024, 05:50:03 Ora de vară a Europei de Est