Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

La Grădinița nr. 28 - Nufărul din Oradea, a fost lansat, vineri,

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

În prezența inspectorului școlar de specialitate (inst. Voichița Vancu), a reprezentantului C.C.D. Bihor (inst. Rodica Popa) și a partenerilor de proiect, vineri (12 decembrie 2008), la Grădinița nr. 28 - "Nufărul" din Oradea, a fost lansat un nou proiect (inter)național, intitulat „La izvor de folclor”.

În urmă cu mai bine de o lună de zile, vineri (24 octombrie 2008), directorul Grădiniței nr. 28 - "Nufărul" (inst. Cornelia Româneac) a semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Terzioglu (Turcia), în cadrul proiectului „Împreună în Europa”.
Proiectul „La izvor de folclor” adună sub „umbrela” sa un număr impresionant de parteneri: Grădinița (românească) din Micherechi – Ungaria (cu 60 de copii), Grădinița nr. 36 din Baia Mare (cu 177 de copii), Grădinița nr. 12 din Sighetu Marmației (cu 176 de copii), Grădinița din Ștei (cu 20 de copii) și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (cu 24 de elevi), Grădinița nr. 28 - "Nufărul"  din Oradea (având 281 de copii).
 Neobișnuit de mare este și numărul activităților programate a se derula pe parcursul unui an (decembrie 2008 – decembrie 2009), cu câte o activitate în fiecare lună. Această primă manifestare (de lansare a proiectului) poartă genericul “Deschide ușa, creștine!”; următoarea: “Portul meu cel românesc” (în luna ianuarie 2009); cea de-a treia activitate: ”De la lume adunate și ’napoi la lume date” (în luna februarie); 4. Sărbători de primăvară – 1 Martie și Ziua mamei (în luna martie); 5. Obiceiuri de primăvară – Lioara, încondeiatul ouălor, “Dodoloaia”, concurs de bătut toaca (în luna aprilie); 6. În vizită la meșteri populari locali – țesutul și olăritul (în luna mai); 7. “Sărbătorim împreună ziua de 1 Iunie” (luna iunie) 8. “În tabere ne străduim artiști pricepuți să fim” (în iulie - august); 9. “Comori ale neamului nostru” (în septembrie); 10. “Cu cântec, joc și voie bună la Toamna orădeană” (în luna octombrie); 11. Festivalul dansului și cântecului popular (în luna noiembrie); 12. “Șezătoare ca-n Bihor” – evaluarea finală (în decembrie 2009).   
„Deschide ușa, creștine!”
Când am deschis ușa grădiniței, am fost primiți de Ionela și Adela cu... două zâmbete „pe portativ”, cu un „brăduleț” și un „Bun venit!” De! Dacă nu eram de - ai casei, poate ne alegeam cu pâine și sare!
În cadrul mesei rotunde, directorul grădiniței, inst. Cornelia Româneac, a prezentat evenimentul, invitații și partenerii, scopul și obiectivele, iar Adela Mioara Horga a trecut în revistă cele 12 activități ale proiectului, prezentând fiecare activitate (în power point), cu data, titlul, subiectul, locul desfășurării...
„Tradițiile populare românești constituie una dintre valorile inegalabile și incontestabile ale poporului român și nu trebuie să lăsăm timpul și evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm. Cântecul, dansul popular, obiceiurile și tradițiile populare au devenit o preocupare tot mai mare a educatoarelor din grădinița noastră. Am remarcat o receptivitate foarte mare a copiilor față de creațiile populare și un impact deosebit pe care spectacolele folclorice îl au asupra familiilor copiilor.
Promovarea tradițiilor și obiceiurilor populare locale constituie una dintre țintele proiectului de dezvoltare instituțională pentru perioada 2008 – 2012, ne-a declarat doamna directoare, motivând astfel alegerea făcută în cazul proiectului de față.
Scopul proiectului pe care tocmai l-am lansat este redescoperirea și promovarea valorilor tradiționale locale prin implicarea cadrelor didactice, a copiilor și familiilor acestora, precum și a tuturor factorilor educaționali în activități specifice”.
„Portul meu cel românesc”
După dezbateri și „recitalul” de colinde (cântate de toți participanții la masa rotundă: inspectori, directori, educatoare și părinți), micii artiști ai grădiniței (îndrumați de educatoarele: Maria Ambro și Camelia Horga, Silvia Guler și Ionela Vancu, Maia Cherloabă și Adriana Tirla), îmbrăcați în straie populare, ne-au încântat cu câteva colinde și obiceiuri de Crăciun. A urmat vizitarea sălilor de grupă, o ieșire în peisajul orădean, la „Lotus” Market  și o recepție oferită de gazdele bune invitaților și partenerilor în stațiunea cu flori de nufăr.
Cea de-a doua activitate din cadrul proiectului „La izvor de folclor” este programată în prima lună a lui 2009.  
Sub genericul „Portul meu cel românesc”, la toate grupele Grădiniței nr. 28 - "Nufărul", vor avea loc activități speciale de cunoaștere a costumului popular bihorean (prin observări, lecturi după imagini și convorbiri) în urma vizitei pe care o vor face în prealabil la Muzeul Þării Crișurilor. Echipa de proiect și-a propus și un schimb de costume populare pentru copii, între grădinițe, în vederea organizării unei parade a portului popular. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”.

Trimite email
sâmbătă, 8 noiembrie 2025, 02:24:56 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitație BestMusic

Concert Smiley la Hard Rock Café, București
duminică, 23 noiembrie 2025, ora 21.00