Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

La Grădinița nr. 28 - Nufărul din Oradea, a fost lansat, vineri,

Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”

În prezența inspectorului școlar de specialitate (inst. Voichița Vancu), a reprezentantului C.C.D. Bihor (inst. Rodica Popa) și a partenerilor de proiect, vineri (12 decembrie 2008), la Grădinița nr. 28 - "Nufărul" din Oradea, a fost lansat un nou proiect (inter)național, intitulat „La izvor de folclor”.

În urmă cu mai bine de o lună de zile, vineri (24 octombrie 2008), directorul Grădiniței nr. 28 - "Nufărul" (inst. Cornelia Româneac) a semnat un acord de parteneriat cu o grădiniță din Terzioglu (Turcia), în cadrul proiectului „Împreună în Europa”.
Proiectul „La izvor de folclor” adună sub „umbrela” sa un număr impresionant de parteneri: Grădinița (românească) din Micherechi – Ungaria (cu 60 de copii), Grădinița nr. 36 din Baia Mare (cu 177 de copii), Grădinița nr. 12 din Sighetu Marmației (cu 176 de copii), Grădinița din Ștei (cu 20 de copii) și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea (cu 24 de elevi), Grădinița nr. 28 - "Nufărul"  din Oradea (având 281 de copii).
 Neobișnuit de mare este și numărul activităților programate a se derula pe parcursul unui an (decembrie 2008 – decembrie 2009), cu câte o activitate în fiecare lună. Această primă manifestare (de lansare a proiectului) poartă genericul “Deschide ușa, creștine!”; următoarea: “Portul meu cel românesc” (în luna ianuarie 2009); cea de-a treia activitate: ”De la lume adunate și ’napoi la lume date” (în luna februarie); 4. Sărbători de primăvară – 1 Martie și Ziua mamei (în luna martie); 5. Obiceiuri de primăvară – Lioara, încondeiatul ouălor, “Dodoloaia”, concurs de bătut toaca (în luna aprilie); 6. În vizită la meșteri populari locali – țesutul și olăritul (în luna mai); 7. “Sărbătorim împreună ziua de 1 Iunie” (luna iunie) 8. “În tabere ne străduim artiști pricepuți să fim” (în iulie - august); 9. “Comori ale neamului nostru” (în septembrie); 10. “Cu cântec, joc și voie bună la Toamna orădeană” (în luna octombrie); 11. Festivalul dansului și cântecului popular (în luna noiembrie); 12. “Șezătoare ca-n Bihor” – evaluarea finală (în decembrie 2009).   
„Deschide ușa, creștine!”
Când am deschis ușa grădiniței, am fost primiți de Ionela și Adela cu... două zâmbete „pe portativ”, cu un „brăduleț” și un „Bun venit!” De! Dacă nu eram de - ai casei, poate ne alegeam cu pâine și sare!
În cadrul mesei rotunde, directorul grădiniței, inst. Cornelia Româneac, a prezentat evenimentul, invitații și partenerii, scopul și obiectivele, iar Adela Mioara Horga a trecut în revistă cele 12 activități ale proiectului, prezentând fiecare activitate (în power point), cu data, titlul, subiectul, locul desfășurării...
„Tradițiile populare românești constituie una dintre valorile inegalabile și incontestabile ale poporului român și nu trebuie să lăsăm timpul și evenimentele lumii moderne să ne facă să le uităm. Cântecul, dansul popular, obiceiurile și tradițiile populare au devenit o preocupare tot mai mare a educatoarelor din grădinița noastră. Am remarcat o receptivitate foarte mare a copiilor față de creațiile populare și un impact deosebit pe care spectacolele folclorice îl au asupra familiilor copiilor.
Promovarea tradițiilor și obiceiurilor populare locale constituie una dintre țintele proiectului de dezvoltare instituțională pentru perioada 2008 – 2012, ne-a declarat doamna directoare, motivând astfel alegerea făcută în cazul proiectului de față.
Scopul proiectului pe care tocmai l-am lansat este redescoperirea și promovarea valorilor tradiționale locale prin implicarea cadrelor didactice, a copiilor și familiilor acestora, precum și a tuturor factorilor educaționali în activități specifice”.
„Portul meu cel românesc”
După dezbateri și „recitalul” de colinde (cântate de toți participanții la masa rotundă: inspectori, directori, educatoare și părinți), micii artiști ai grădiniței (îndrumați de educatoarele: Maria Ambro și Camelia Horga, Silvia Guler și Ionela Vancu, Maia Cherloabă și Adriana Tirla), îmbrăcați în straie populare, ne-au încântat cu câteva colinde și obiceiuri de Crăciun. A urmat vizitarea sălilor de grupă, o ieșire în peisajul orădean, la „Lotus” Market  și o recepție oferită de gazdele bune invitaților și partenerilor în stațiunea cu flori de nufăr.
Cea de-a doua activitate din cadrul proiectului „La izvor de folclor” este programată în prima lună a lui 2009.  
Sub genericul „Portul meu cel românesc”, la toate grupele Grădiniței nr. 28 - "Nufărul", vor avea loc activități speciale de cunoaștere a costumului popular bihorean (prin observări, lecturi după imagini și convorbiri) în urma vizitei pe care o vor face în prealabil la Muzeul Þării Crișurilor. Echipa de proiect și-a propus și un schimb de costume populare pentru copii, între grădinițe, în vederea organizării unei parade a portului popular. (Ovidiu DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Un nou proiect (inter)național – „La izvor de folclor”.

Trimite email
sâmbătă, 20 aprilie 2024, 02:30:41 Ora de vară a Europei de Est