Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ora de educație juridică, lecție de viață

Studenții noștri și elevii noștri... față-n față!

Ora de educație juridică, lecție de viață

La Școala Gimnazială Internațională Agora, luna martie a adus, odată cu primăvara, o serie de activități extracurriculare, menite să dezvolte capacitățile intelectuale ale copiilor, să îi informeze, să îi sprijine în luarea celor mai bune decizii pentru viitorul lor, pentru siguranța și bunăstarea acestora.

Printre aceste activități, se numără și lecțiile de educație juridică care s-au desfășurat în perioada 6 - 7 martie 2018 în instituția noastră, în baza protocolului încheiat de Ministerul Educației Naționale cu Ministerul Justiției și Ministerul Public.
Grupați pe categorii de vârstă, elevii agoriști au avut parte de prezența, pentru a doua oară în acest an școlar, a studenților din anul III, ai  Facultății de Științe Juridice și Administrative a Universității Agora, Ardelean Cristian și Ghiț Florina, studenți care au răspuns activ la invitația noastră de a împărtăși din cunoștințele juridice și legislative dobândite la Facultate, în calitate de viitori practicieni de drept.
Astfel, marți, 6 martie 2018, clasele a II-a și a-III-a, au participat foarte activi și curioși la lecția tematică ,,Drepturile copilului și importanța cunoașterii și respectării acestora", elevii fiind foarte implicați în toate expunerile făcute de studenții noștri, d-na director Pașca Laura, jurist de profesie, intervenind cu explicații pertinente și întrebări legate de noțiunile prezentate.
Miercuri, 7 martie, a fost rândul claselor IV-VII, să fie instruiți în domeniul ramurilor de drept, a actelor și faptelor juridice, prin tema abordată ,,Faptele noastre și consecințele lor", sub forma jocului de roluri, a dezbaterii și a spețelor.
Colaborarea între beneficiarii Comunității Agora s-a dovedit din nou, eficientă, de bun augur și  bine venită, elevii socializând foarte bine cu studenții, fiind atrași de justiție, dacă nu din filme, măcar din viața reală, întrucât libertatea persoanei, siguranța și sănătatea acesteia, fiind cele mai de preț drepturi și averi ale omului.
Laura Pașca & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Ora de educație juridică, lecție de viață.

Trimite email
marți, 9 decembrie 2025 la 17:32:46 Ora standard a Europei de Est