Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Bucuria de a dărui

Proiectul „Dăruind vei dobândi”

Bucuria de a dărui

Cotele alarmante ale agresivității fizice, verbale, din rândul populaţiei şcolare, arată că este nevoie să vedem cum putem modela caractere care să valorizeze bunătatea, blândeţea, facerea de bine. Trăim într-o societate care ne-a învăţat multe, am ajuns să avem capete mari, dar adeseori inimi mici.

Poate mai mult ca oricând în zilele noastre, noi în calitate de cadre didactice ar trebui să fim preocupați în a dezvolta anumite trăsături de caracter în elevii noștri. Lumea are nevoie de efortul nostru în acest sens, trebuie doar să ai ochi să vezi nevoile celor din jur și să fii dispus să acționezi.
Pornind de la aceste gânduri ne-am dorit prin proiectul educativ „Dăruind vei dobândi" să sensibilizăm copiii la nevoile celorlalți, să îi conștientizăm că există oameni care suferă, să formăm atitudini de compasiune, milă, dragoste față de semeni și să motivăm la implicare. În acest sens am stabilit un parteneriat cu Școala Gimnazială Nr.1 din Husasău de Tinca și ne-am propus să sprijinim activitatea instructiv educativă desfășurată acolo de către colegii noștri învățători, prin oferirea de rechizite și alte instrumente de lucru.
Proiectul s-a derulat pe parcursul a trei luni și a presupus mai multe activități: vizite, activități de cunoaștere, activități practice, ateliere de lucru, jocuri. Copiii au reușit să interacționeze foarte plăcut unii cu alții și au avut ocazia să povestească, să lucreze împreună și să stabilească prietenii. Elevii școlii noastre „au dobândit" o nouă perspectivă asupra situației lor personale, însoțită de o atitudine de mulțumire. Mulți au fost impresionați de nevoile celor de acolo și au mărturisit că realizează cât de binecuvântați sunt ei prin familiile lor. De aceea, considerăm ca realizate cele mai importante obiective ale proiectului și anume: dezvoltarea personalității elevilor, formarea unor trăsături morale de caracter precum: bunătatea, compasiunea, dărnicia, atitudinea de mulțumire și recunoștința.
Prin dărnicia elevilor și a părinților am reușit pe parcursul celor trei luni să oferim elevilor de la Husasău de Tinca rechizite, hăinuțe, dulciuri, jucării, iar cadrelor didactice trei computere și două imprimante color.
În ultima noastră vizită la Școala de la Husasău de Tinca, am dus copiilor jucării dăruite cu mult drag de către elevii noștri ca semn al prieteniei care s-a legat între ei. De asemenea am reușit să ducem și ultimele două computere achiziționate din donațiile elevilor. Am împărtășit cu elevii și cadrele didactice de acolo impresii și ne-am bucurat de primirea caldă a copiilor. Doamna prof. Camelia Chișe ne-a povestit cât de bucuroși s-au întors elevii de la întâlnirea din decembrie și cât de mult au povestit despre activitățile desfășurate la liceul nostru. De asemenea, din ianuarie au început să folosească la clasă computerul primit și imprimanta color, astfel activitățile devenind mult mai atractive pentru elevi.
Credem că dascălii care sunt în aceste instituții din mediul rural trebuie sprijiniți deoarece fac o muncă excepțională în ciuda faptului că uneori nu au resursele materiale necesare și adeseori nici o colaborare foarte bună cu familiile elevilor. Situațiile financiare precare ale unora dintre aceștia favorizând abandonul școlar.
La final de proiect, putem spune că ne-am realizat obiectivele și suntem mulțumitori lui Dumnezeu pentru rezultatele frumoase obținute. Am dăruit dar am și primit și am înțeles încă o dată că bucuria de a dărui este mai consistentă decât aceea de a primi.
Prof. Ardelean Anca
 
Felicitări, Anca!
Felicitări copiilor și cadrelor didactice de la Liceul Teologic Baptist ,,Emanuel" din Oradea și pentru acest proiect educativ caritabil, cu valențe instructiv-educative multiple, cu valoare umanitară deosebită!
Dumnezeu să vă călăuzească și să vă ajute și în derularea altor proiecte, să vă răsplătească, așa cum numai El știe să o facă, pentru tot ceea ce înfăptuiți nobil pentru copii și comunitate, ca exemple de bune practici în învățământul bihorean!
Moise-Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Bucuria de a dărui.

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 07:57:09 Ora de vară a Europei de Est