Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2,

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În perioada 12-16 martie 2018, în cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2, ,,Our story true story", număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4 s-a desfășurat la Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, reuniunea transnațională a partenerilor de proiect.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost reprezentat de coordonator proiect, prof. Erdeli Elena și Șipoș Lăcrimioara.
Pe parcursul șederii noastre în Germania am avut oportunitatea de a cunoaște câțiva reprezentanți ai oficialităților locale dintre care amintim: reprezentantul administrației locale, reprezentantul inspectoratului școlar de la nivelul regiunii, directorul instituției și nu în ultimul rând d-l primar al localității Scheuerfeld care ni s-a alăturat atât în cadrul activităților de la școală, la programul de bun venit și care mai apoi ne-a găzduit în sediul Primăriei invitându-ne să scriem câteva cuvinte în cartea de onoare a instituției.
În cadrul proiectului ,,Our story true story" s-au realizat următoarele activități: crearea logo-ului proiectului, realizarea unor activități educative extracurriculare pentru copii, vizitarea Librăriei Humanitas Oradea, a Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Oradea, a Tipografiei Treira, vizitarea Cetății Oradea, participarea elevilor cuprinși în proiect la activități de povestire a unor legende românești (locale, regionale și naționale), ilustrarea prin desene de către elevi a unor legendelor citite, repovestirea conținutului legendelor, editarea a nouă cărți care cuprind cele treizeci și șase de legende selectate la nivelul celor nouă parteneri de proiect, înregistrarea celor treizeci și șase de legende.  
Programul reuniunii a cuprins următoarele activități: vizitarea școlii partenere din Scheuerfeld, ședințe de proiect în cadrul cărora fiecare partener a prezentat activitățile realizate, s-au pus bazele și termenele următoarelor activități și s-au purtat discuții legate de partea financiară a proiectului; workshop creativ pentru realizarea unor produse finale ale reuniunii de către toți participanții; turul localității Sassenroth, vizitarea Muzeului industriei miniere și a altor obiective asociate cu legendele locale; vizitarea Catedralei din Cologne și a locurilor asociate cu legendele regionale; vizitarea localității Koblenz, a obiectivului turistic ,,Deutsches Eck" și a altor locuri asociate cu legende locale.
Alături de delegația din România la reuniunea transnațională din Germania au participat reprezentanții celorlalte opt țări partenere de proiect: Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice, Polonia, Stredni skola, Zakladni skola a Materska skola, Frydek-Mistek, prispevkova organizace, Frýdek-Místek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi ve Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1. speciala internatpamatskola - attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale" A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.
În urma participării la această reuniune transnațională, personal îmi exprim mulțumirea pentru felul în care am fost găzduiți de partenerii din Germania și în același timp admirația pentru disciplină, organizare, curățenie și implicarea tuturor (elevi, părinți, profesori, reprezentanți ai comunității locale) în viața și problemele școlii. În același timp nădăjduiesc și sper ca în urma multiplelor reforme și transformări pe care le suferă educația în România, școala mea și toate instituțiile de învățământ special din țară să se apropie de standardele și modelul școlii Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy din Germania.
Prof. Erdeli Elena
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune transnațională de proiect în Germania.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 00:03:32 Ora de vară a Europei de Est