Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2,

Reuniune transnațională de proiect în Germania

În perioada 12-16 martie 2018, în cadrul prteneriatului strategic Erasmus+ KA 2, ,,Our story true story", număr de referință 2016-1-PL01-KA219-026660_4 s-a desfășurat la Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, reuniunea transnațională a partenerilor de proiect.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost reprezentat de coordonator proiect, prof. Erdeli Elena și Șipoș Lăcrimioara.
Pe parcursul șederii noastre în Germania am avut oportunitatea de a cunoaște câțiva reprezentanți ai oficialităților locale dintre care amintim: reprezentantul administrației locale, reprezentantul inspectoratului școlar de la nivelul regiunii, directorul instituției și nu în ultimul rând d-l primar al localității Scheuerfeld care ni s-a alăturat atât în cadrul activităților de la școală, la programul de bun venit și care mai apoi ne-a găzduit în sediul Primăriei invitându-ne să scriem câteva cuvinte în cartea de onoare a instituției.
În cadrul proiectului ,,Our story true story" s-au realizat următoarele activități: crearea logo-ului proiectului, realizarea unor activități educative extracurriculare pentru copii, vizitarea Librăriei Humanitas Oradea, a Bibliotecii Județene ,,Gheorghe Șincai" Oradea, a Tipografiei Treira, vizitarea Cetății Oradea, participarea elevilor cuprinși în proiect la activități de povestire a unor legende românești (locale, regionale și naționale), ilustrarea prin desene de către elevi a unor legendelor citite, repovestirea conținutului legendelor, editarea a nouă cărți care cuprind cele treizeci și șase de legende selectate la nivelul celor nouă parteneri de proiect, înregistrarea celor treizeci și șase de legende.  
Programul reuniunii a cuprins următoarele activități: vizitarea școlii partenere din Scheuerfeld, ședințe de proiect în cadrul cărora fiecare partener a prezentat activitățile realizate, s-au pus bazele și termenele următoarelor activități și s-au purtat discuții legate de partea financiară a proiectului; workshop creativ pentru realizarea unor produse finale ale reuniunii de către toți participanții; turul localității Sassenroth, vizitarea Muzeului industriei miniere și a altor obiective asociate cu legendele locale; vizitarea Catedralei din Cologne și a locurilor asociate cu legendele regionale; vizitarea localității Koblenz, a obiectivului turistic ,,Deutsches Eck" și a altor locuri asociate cu legende locale.
Alături de delegația din România la reuniunea transnațională din Germania au participat reprezentanții celorlalte opt țări partenere de proiect: Zespół Szkół Specjalnych im. Juliana Tuwima w Krapkowicach, Krapkowice, Polonia, Stredni skola, Zakladni skola a Materska skola, Frydek-Mistek, prispevkova organizace, Frýdek-Místek, Cehia, Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy, Germania, Ilipinar Reha Midilli Ozel Egitim Uygulama Merkezi ve Ozel Egitim Is Uygulama Merkezi, Foça, Izmir, Turcia, Rigas 1. speciala internatpamatskola - attistibas centrs, Riga, Letonia, Circolo Didattico Statale" A.De Gasperi", Noicattaro, Italia, Agrupamento de Escolas de Castro Marim, Castro Marim, Portugalia și Oli Zordumis, Kumanovo, Macedonia.
În urma participării la această reuniune transnațională, personal îmi exprim mulțumirea pentru felul în care am fost găzduiți de partenerii din Germania și în același timp admirația pentru disciplină, organizare, curățenie și implicarea tuturor (elevi, părinți, profesori, reprezentanți ai comunității locale) în viața și problemele școlii. În același timp nădăjduiesc și sper ca în urma multiplelor reforme și transformări pe care le suferă educația în România, școala mea și toate instituțiile de învățământ special din țară să se apropie de standardele și modelul școlii Maximilian-Kolbe-Schule Schule mit dem Förderschwerpunkt Lernen, Scheuerfeld, Niemcy din Germania.
Prof. Erdeli Elena
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune transnațională de proiect în Germania.

Trimite email
joi, 18 decembrie 2025 la 08:26:35 Ora standard a Europei de Est