Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

„Ziua Psihologului Școlar” la Liceul „Don Orione”

Mâine, miercuri,

„Ziua Psihologului Școlar” la Liceul „Don Orione”

În 28 martie 2018, Liceul „Don Orione" Oradea este gazda unui eveniment intitulat „Ziua Psihologului Școlar".

Printr-un maraton de opt ore de activități, dedicate pe rând elevilor, specialiștilor în domeniul psihologiei, cadrelor didactice, studenților și nu în ultimul rând părinților, o echipă formată din patru psihologi școlari (Ioana Drugaș, Mihaela Levai, Cristina Hegeduș și Ana Cernea-Radu) doresc să prezinte care este menirea lor în cadrul școlii.
Scopul acestui eveniment este de face cunoscută complexitatea și dificultatea activității psihologilor școlari, evidențiind bucuriile trăite de aceștia în momentul în care pot aduce un zâmbet pe fața copiilor sau tinerilor care le calcă pragul cabinetului de consiliere. Este foarte dificil să se cunoască sau să se identifice eficiența psihologului școlar, mai ales de cei care nu cunosc menirea acestor specialiști în școală. „Psihologii școlari sunt acei specialiști din domeniul psihologiei educaționale care militează, în cadrul unităților de învățământ, pentru starea de bine a elevilor pe plan academic, comportamental și socio-emoțional. Ei nu pot face acest lucru singuri, decât în colaborare cu alți agenți educativi" (Ioana Drugaș). Maratonul de opt ore include: activități de dezvoltare personală pentru elevi, o dezbatere pe tema „Umanizarea psihologiei școlare. Ce se evaluează în reușita psihologului școlar?" workshop-uri pentru studenți, cadre didactice și psihologi școlari (Folosind lupa sistemică în intervențiile psihologului școlar, Tehnici de lucru în psihodramă cu preadolescenți, Devino curajos, depășește-ți frica! Climatul școlar - evaluarea și eficientizarea sa de către psihologul școlar) dar și un atelier pentru părinți (Empatia, mijloc de eficientizare a relației părinte/copil). „La dezbaterea din cadrul acestui eveniment vor participa atât reprezentanți ai elevilor și părinților, cât și colaboratori din domeniul psihiatriei infantile, a practicii private în psihoterapie, a asistenței sociale etc." (director, prof. Alexandru Stoica). Evenimentul este organizat în parteneriat cu Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor și Departamentul de Psihologie (Universitatea din Oradea), Liceul „Don Orione".
Alexandru Stoica

Trimite email
sâmbătă, 13 decembrie 2025 la 20:30:17 Ora standard a Europei de Est