Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

,,Drum deschis către o formare profesională de succes’ în Cipru

Elevi ai Colegiului Tehnic ,,Alexandru Roman’' din Aleșd au, de-acum,

,,Drum deschis către o formare profesională de succes’ în Cipru

Elevii de la Colegiul Tehnic ,,Alexandru Roman'' din Aleșd au revenit din prima mobilitate în Cypru din cadrul proiectului Erasmus + ,,Drum deschis către o formare profesională de succes'' (OPEN ROAD TO A SUCCESSFUL TRAINING!- 2017-1-RO01-KA102-036786).

Prima mobilitate în cadrul proiectului s-a desfășurat în perioada  9-24 martie 2018,  la care au participat 10 elevi de nivelul 3, specializarea mecanic - auto și 14 elevi de nivelul 4, specializarea tehnician electrotehnist, clasa a XI-a în orașul Paphos -Cypru;Profesorii însoțitori au fost doamna prof. Valeria Vasile și doamna prof. Moți Tatiana, iar pentru procedura de monitorizare a fost desemnată doamna profesor Laura Bradea.
Partenerul extern P. Kousios Electrical LTD  Cypru, pentru modulul Circuite Electronice a facilitat realizarea stagiului de instruire practică pentru cei 14 elevi de la specializarea tehnician electrotehnist nivel 4 de calificare. De asemenea, elevii au învățat de la tutorele de practică Petros Kousios și câteva soluții pentru antreprenoriat posibil la absolvirea liceului în domeniile: securitate - sisteme de supraveghere audio-video; pompe de piscină/spa, panouri de control pentru aer condiționat - service, reparații și instalări; pompe de presiune; sisteme electronice de detectare a avariilor, depanări și reparații; cablaj electrocasnice și electronice; realizarea parcurilor fotovoltaice, pompe solare.
Auto Clinic Garage LTD Paphos este un service auto care oferă servicii de înaltă calitate, complexe, stand la dispoziția clienților, având o gamă variată de servicii pentru autoturisme și autoutilitare de diferite mărci din Paphos. Dotările tehnice permit efectuarea reparațiilor autoturismelor la un nivel ridicat de calitate, timp și promptitudine. A fost firma de stagiu unde au realizat instruirea practică cei 10 elevi având specializarea mecanic-auto. Operațiunile de reparații și întreținere fiind efectuate de personal specializat care au o bogată experiență ce a condus la îmbogățirea cunoștințelor, realizarea competențelor specifice la diagnosticarea funcționării automobilelor. Organizația intermediară care ne-a facilitat derularea întregului proiect  Organization for Promotion of European Issues din Paphos - Cypru, organizație specializată în managementul proiectelor europene, a gestionat masa, cazarea toate, aproape de stația de autobuz și de plajă, servicii de catering și tot ceea ce este necesar pentru un sejur confortabil în Paphos. Validarea și recunoașterea stagiului s-au realizat pe baza rezultatelor consemnate în fișa de evaluare post stagiu prin  compararea competențelor înscrise în Certificatul Europass Mobility și în Learning Agreement cu unitățile de competență specificate de Standardele de Pregătire Profesională pentru cele două calificări și obținerea Certificatului European de Recunoaștere eliberat de firma de stagiu. Toate aceste documente vor crea oportunități de angajare mult mai repede a viitorilor absolvenți atât la nivel național cât și european.
Doamna director Vasile Valeria care este și coordonatorul proiectului a declarat: ,,Competențele și experiențele dobândite în urma derulării proiectului vor fi utilizate în dezvoltarea ulterioară a școlii, astfel: se va îmbunătăți nivelul de cunoaștere și utilizare a limbilor străine, atât la nivelul cadrelor didactice, cât și al elevilor, deoarece vor fi motivați să învețe o limbă străină pentru a putea participa și ei în viitor la astfel de proiecte; se va îmbunătăți nivelul de pregătire profesională inițială, prin conectarea școlii și a profesorilor de specialitate la cerințele de pe piața muncii europene; se vor folosi instrumentele europene ECVET și Europass care vor conferi o dimensiune europeană pregătirii profesionale a elevilor și vor spori mobilitatea acestora; se vor utiliza platforme de colaborare între elevii din diferite țări și adulții implicați în educație; se vor îmbogăți competențele profesorilor în ceea ce privește managementul proiectelor europene; se va schimba politica managerială a instituției prin orientarea către parteneri europeni cu ajutorul cărora să dezvolte proiecte creative și stimulative pentru cei implicați în actul educațional; va crește nivelul de pregătire culturală a elevilor și profesorilor implicați, se vor produce modificări de mentalitate referitoare la unele probleme europene. Toate aceste experiențe și competențe dobândite vor contribui la satisfacerea nevoilor cuprinse în Planul de dezvoltare european.
De asemenea, elevii au participat la programe culturale, excursii în zona peșterilor de la malul mării, vizite la site-urile UNESCO, mormintele regilor, castele, tururi ghidate în zona Limasol, amfiteatrul Kourion, băile Afroditei, seara cipriotă, îmbinând formarea profesională cu informarea culturală. A fost o experiență unică și nimic nu poate fi mai înălțător pentru un dascăl decât mulțumirea și bucuria citită pe chipul elevilor săi", a mai spus doamna director Valeria Vasile, coordonatorul de proiect. (Ov.D.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: ,,Drum deschis către o formare profesională de succes’’ în Cipru. 

Trimite email
joi, 25 aprilie 2024, 22:16:38 Ora de vară a Europei de Est