Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Vineri, copiii Grădiniței Nr. 47 - „Amicii” au marcat Ziua Pământului

În parteneriat cu copiii de la Creșa Nr. 1 „Dumbrava Minunată”,

Vineri, copiii Grădiniței Nr. 47 - „Amicii” au marcat Ziua Pământului

„Dragi copii, și mici și mari/ Haideți să fim gospodari!/ Să-ngrijim și pom și floare/ S-ocrotim păsări, izvoare,/ Munți și mare și pădure/ Tot ce e frumos în lume./ Să iubim planeta noastră,/ Minunata floare-albastră!" (Planeta Albastră, de Ilinca Neacșu)

Vineri, 20.04.2018, copiii Grădiniței Nr. 47 - „Amicii" din Oradea (structură a Școlii Gimnaziale „Oltea Doamna") au marcat, în parteneriat cu copiii de la Creșa Nr. 1 - „Dumbrava Minunată", Ziua planetei Pământ, activitate prezentată de prof. Adriana Nicorici, sub coordonarea prof. Biro Sara și Lăcrimioara Heciu - coordonator creşă.
Scurt istoric
În fiecare an, în 22 aprilie, se sărbătorește Ziua Pământului, ziua când s-a născut mișcarea pentru protejarea mediului înconjurător. Această mișcare s-a născut în SUA într-o perioadă când au avut loc mai multe evenimente deosebite, printre care poluarea naturii ca urmare a dezvoltării industriale. Ziua Pământului a fost fondată de senatorul american Gaylord Nelson în anul 1970, cu scopul de a trezi clasa politică din dezinteresul pe care îl are față de mediu. Ziua Pământului a fost celebrată în primul an de circa 20 de milioane de cetățeni americani, în marea lor majoritate tineri și foarte tineri. După două decenii, în anul 1990, peste 200 de milioane de oameni din 141 de țări au transformat Ziua Pământului într-o manifestare de amploare în istoria omenirii, prin alăturarea lor în dorința de a milita pentru un viitor mai bun al planetei noastre. În anul 2009, Organizația Națiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ și expresie comună a dorinței tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat și mai verde.
Activitățile amicilor de Ziua Pământului
Despre mediul înconjurător a început să se vorbească din ce în ce mai des și în societatea noastră, așa că, ne-am hotărât să marcăm și să promovăm semnificația și importanța acestei zile printr-o serie de activități menite a încuraja pe cei mai mici dintre noi să respecte mediul înconjurător și să-l prețuiască la adevărata sa valoare.
Dintre activitățile desfășurate vineri la Grădinița ,,Amicii" amintim:
Conturul planetei Pământ (desen pe asfalt)
Copiii îndrumați de cadrelor didactice Anna Racz și Mirela Joja au realizat conturul planetei Pământ; la începutul activității, copiii au fost grupați în cele patru puncte cardinale, fiecare ținând în mâini câte o floare în ghiveci; florile au fost așezate apoi pe conturul desenului;
Imaginea planetei noastre
Copiii din grupa coordonată de prof. Maria Gabor și Nicoleta Mureșan au pregătit diverse obiecte pentru a crea cât mai frumos imaginea planetei din materiale RRR (reciclabile, refolosibile, reutilizabile) - baloane, hârtie creponată, pietre, cuburi, flori, cu care au încercat să reprezinte cât mai bine continentele, cu mări și oceane și cu cei doi poli ai Pământului;
Planeta Albastră (poezie și dans)
Copiii, împreună cu educatoarele Manuela Moale și Simona Cata, au recitat poezia ,,Planeta Albastră", de Ilinca Neacșu, după care, împreună cu profesoara de dans Paula Iano, au dansat în jurul globului pământesc creat. 
În semn de recunoștință, fiecare copil a primit câte un medalion cu sigla planetei Pământ și data sărbătoririi.
Pentru o curte mai curată și mai frumoasă
În încheierea activităților, copiii, împreună cu cadrele didactice și îngrijitoarele, au desfășurat o activitate practică în curtea grădiniței: curățarea curții, din respect pentru natură, iar pentru a înfrumuseța mediul în care pășesc și trăiesc zi de zi, au plantat florile aduse de fiecare dintre ei. 
Felicităm copiii și cadrele didactice pentru activitățile desfășurate, mulțumim părinților pentru sprijinul acordat!
Prof. Adriana Nicorici
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Vineri, copiii Grădiniței Nr. 47 - „Amicii” au marcat Ziua Pământului.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 17:06:06 Ora de vară a Europei de Est