Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șezătoare – serbare de Crăciun

Ieri, la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” din Oradea

Șezătoare – serbare de Crăciun

„Bună sara, gazde bune!
Ne-adunăm la șezătoare/ Să arătăm tuturor/ Obiceiuri din Bihor/ Obiceiuri minunate/ De la strămoși adunate./ Ne-am gândit să-mpodobim/ Cât mai bine grupa noastră/ Să vedeți cât vă iubim!/ Noi, cei din grupa mare,/ Vă poftim la șezătoare!...”

Așa au reușit să ne vrăjească și să ne ademenească, ieri (marți, 16 decembrie 2008), Raul și Denisa, Maria și Cristina, Diana și Oana, Delia, Ariana, Nadin și Ioana..., preșcolarii grupei mari „B” (îndrumați de educatoarele Cornelia Blaga și Olga Mușet), protagoniștii unei șezători cât se poate de serioase, tratată cu multă responsabilitate și dăruire. Îmbrăcați în costume populare autentice, copiii s-au comportat ca niște maturi, mândri de portul și obiceiul strămoșesc. Au ales și au tors lână, au sfărmat porumb, au cântat și au recitat...
Alături de ei au colindat și invitații (preotul părinte Gheorghe Dindelegan, prof. Eugenia Pop, directorul grădiniței, dna educatoare Livia Lascu - cea care i-a și ajutat foarte mult, alte educatoare și părinți). Invitații speciali la șezătoare au fost elevii Ioana Pașcalău, Emilia Pantiș și Sorin Paina (din clasa a XII-a A, de la Liceul de Artă, secția canto clasic), însoțiți de prof. Florina Burdaș, care au prezentat un recital de colinde. „Colindele sunt expresia naturii perfecte ce ne duc cu gândul că ele au răsărit așa cum răsar florile câmpului scăldate de razele binecuvântate ale soarelui. Glasurile celor trei tineri artiști (Ioana, Emilia și Sorin) vor răsuna în valuri sonore și joi, la ora 12, în sala Protopopiatului Ortodox Român din Oradea”, după cum ne-a spus profesoara celor trei artiștilor, Florina Burdaș.
„Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”
Șezătoarea copiilor de la Grădinița nr. 45 – „Ion Creangă” este, în fapt, rodul final al proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”, derulat de educatoarele grupei mari „B” (Cornelia Blaga și Olga Mușet) pe o perioadă de trei săptămâni, în care activitățile s-au desfășurat pe trei sectoare: artă (desen – Scrisoare către Moș Crăciun, decorare – ulciorul și costumul popular, modelaj – clopoței, steluțe, brăduleți, confecționare – cadouri pentru cei dragi); în sectorul bibliotecă – citire de imagini despre obiceiuri și datini românești, precum și memorare de versuri – Plugușorul și Sorcova; în sectorul construcții – ieslea în care s-a născut Iisus, căsuța bunicilor și sania lui Moș Crăciun. „Nu vă puteți imagina cu cât drag au lucrat copiii în cadrul atelierelor, iar zilnic, m-au ajutat să împodobim sala de grupă, încât, la final, arată după cum se vede, ca o sală de muzeu, ne-a declarat educatoarea Cornelia Blaga. Tot în cadrul proiectului, vineri, 19 decembrie, vom face o vizită la casele de tip familial „Casa ciupercuțelor” și „Casa iepurașilor”, prilej cu care vom duce cadouri copiilor și vom cânta colinde. Tot pentru un recital de colinde, vom merge și la Biserica „Acoperământul Maicii Domnului”.    
Atmosfera specifică apropiatelor sărbători domnește peste tot în grădiniță, iar spiritul Crăciunului i-a însuflețit pe toți copiii, după cum aveam să aflăm și de la doamna directoare, Eugenia Pop: „Ca-n fiecare an, în Ajunul Sfintelor Sărbători de Crăciun, grădinița noastră, cu toți piticii preșcolari, îmbracă haine de sărbătoare, și, prin minunatele colinde, cântece de iarnă și scenete dedicate Nașterii Pruncului Iisus, așteaptă cu sufletul și cu zâmbetul deschis sosirea lui Moș Crăciun, care, încărcat cu daruri, le răsplătește efortul și emoțiile micilor vlăstare. În acest context, se integrează și activitatea de astăzi, de la grupa mare „B”, prezentată în lumina proiectului tematic „Tradiții și obiceiuri de iarnă din zona Bihorului”. (Ov. DAN)

Trimite email
miercuri, 24 aprilie 2024, 00:37:56 Ora de vară a Europei de Est