Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Peste 250 de orădeni au participat la primele dezbateri publice ale proiectelor înscrise în cadrul bugetării participative

Cetățenii votează

Peste 250 de orădeni au participat la primele dezbateri publice ale proiectelor înscrise în cadrul bugetării participative

Miercuri, 18 aprilie, au început dezbaterile publice în cartierele din Oradea, în cadrul etapei a doua a proiectului de bugetare participativă.

Primele două astfel de întâniri au avut loc în cartierul Nufărul, la Grădiniţa 56 (Strada Liszt Ferenc) și la Liceul Onisifor Ghibu.
Peste 250 de orădeni au luat parte la aceste întâlniri organizate de municipalitate pentru etapa votului cu urna al proiectelor de bugetare participativă pe care cetățenii le doresc a fi implementate în oraş.
Viceprimarul Florin Birta și directorul Eduard Florea le-au prezentat participanților cele mai importante proiecte care privesc cartierul Nufărul, dar au explicat că la vot vor putea alege din toate cele 42 de proiecte care au trecut de votul online. S-a votat cu ajutorul buletinelor de vot și a urnelor, iar cetățenii au avut posibilitatea să voteze câte un proiect pentru fiecare categorie din cele opt pentru care au fost depuse propuneri.
,,Pentru cartierul Nufărul au fost făcute şase propuneri. Acestea se referă la acoperirea cu material elastic a liniilor de tramvai pentru atenuarea şocurilor la traversarea cu maşina sau bicicleta, amenajarea unui loc de joacă pe Str. Onisifor Ghibu 26, construirea unei pasarele pietonale peste Peţa în zona OTL din Strada Atelierelor, amenajarea unui loc de joacă în parcul Salca 2, amenajarea unei piste pentru alergare din tartan în aceeaşi zonă şi amenajarea parcului etnografic Onisifor Ghibu. Dumneavoastră veţi putea consulta pe aceste planşe toate cele 42 de proiecte şi le veţi putea vota pe oricare dintre ele", le-a spus viceprimarul Florin Birta celor prezenţi.
Buletinele de vot au cuprins rubrici în care este obligatorie menţionarea numelui, adresei şi codului numeric personal al celui care l-a completat pentru evitarea votului multiplu. Calendarul întâlnirilor următoare este:
1.Oncea Şcoala Gimnazială ,,Ion Bogdan" Oradea Luni, 23.04.2018 ora 18
2.Centru Primăria Municipiului Oradea - Sala Mare Marți, 24.04.2018 ora 18
3.Ioșia Liceul Don Orione - Sala de sport Miercuri, 25.04.2018 ora 18
4.Rogerius Liceul Teologic Ortodox Episcop Roman Ciorogariu - Sala Festivă Vineri 27.04.2018 ora 18
5.Rogerius Orășelul Copiilor Miercuri, 2.05.2018 ora 18
6.Rogerius Școala Gimnazială Nr. 16 - Sala de sport Joi, 3.05.2018 ora 18
7.Episcopia Cămin Multifuncţional Episcopia „Bocskai Istvan" Vineri, 4.05.2018 ora 18
8.Podgoria Hotel Terra Str. Făcliei, Nr. 29 Luni, 7.05.2018 ora 18
După finalizarea întâlnirilor cu cetățenii din cartiere, municipalitatea va organiza întâlniri în incinta primilor 10 angajatori din Oradea, unde angajații vor putea și ei vota proiectele din cadrul bugetării participative.
Pentru selecția finală a celor 10 proiecte, 50% va reprezenta ponderea votului online iar 50% votul din cadrul dezbaterilor publice.
Cele 10 proiecte care obțin cel mai mare punctaj în urma votului online și a dezbaterii publice urmează să fie cuprinse în bugetul Primăriei Municipiului Oradea pentru anul în curs.
Valoarea bugetului propus, începând cu anul bugetar 2018, în cadrul procesului de bugetare participativă este de 1.500.000 euro/an bugetar. Valoarea estimată pentru un proiect propus trebuie să se încadreze în suma maximă 200.000 euro, inclusiv TVA. (B.P.)
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Peste 250 de orădeni au participat la primele dezbateri publice ale proiectelor înscrise în cadrul bugetării participative.

Trimite email
miercuri, 17 aprilie 2024, 02:42:34 Ora de vară a Europei de Est