Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
31 octombrie 2025

Pe 1 noiembrie are loc cel mai amplu eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație:
Finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025 (P)
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025, are loc la Palatul ASE din București, Piata Romana 6, finala Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025. Noutatea acestei ediții este că elevii vor expune proiectele lor pentru public pe durata întregii zile, oferind vizitatorilor ocazia să descopere inovațiile lor în mod direct.
Concursul este organizat de Asociația ,,Clubul Informaticii Economice – CyberKnowledgeClub” (CKC), fondată de cadre didactice ale Facultății de Cibernetică, Statistică și Informatică Economică, ASE București, în parteneriat cu Colegiul Național ,,Sf. Sava” din București. Banca Comercială Română este sponsor principal la nivel național al acestui program, alături de care contribuie și compania SAP România si EdAstra Tech.
Sprijinul logistic este oferit de start-up-ul Nextlab.tech.
Nextlab.tech este cel mai mare concurs de robotică din România și este înregistrat în calendarul Ministerului Educației și Cercetării.
La acest eveniment educațional de robotică din România, dedicat elevilor pasionați de tehnologie, programare și inovație sunt așteptați sute de tineri din întreaga țară care își vor prezenta creațiile în cadrul probelor de Robotică Creativă, Robotică Sustenabilă și Verde, Line Follower și Labirint.
Participanții vor avea în continuare ocazia să își testeze roboții și să participe la sesiuni de jurizare organizate de specialiști din domeniul IT și educațional. Punctajele vor fi anunțate la finalul zilei, iar festivitatea de premiere se va desfășura a doua zi în format hibrid.
Vizitatorii sunt bineveniți să participe și să exploreze lumea fascinantă a roboticii educaționale.
Agenda finalei Concursului Național de Robotică Nextlab.tech 2025
Data: 1 – 2 noiembrie 2025
Locația: Academia de Studii Economice din București (ASE) – Piața Romană 6, et. 3-4, București 010552
Sâmbătă, 1 noiembrie 2025
8:00 –9:00 – Acces invitați și participanți / Deschiderea înscrierilor
9:00 – 9:30 – Festivitatea de deschidere (în AMFITEATRU I din clădirea Ion N Angelescu ASE)
9:30 – 10:00 – Pregătirea proiectelor pentru prezentare în zonele alocate de organizatori
10:00 – 13:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
13:00 – 13:30 – Pauză de masă
13:30 – 17:00 – Jurizarea proiectelor (program specific în funcție de probă)
17:15 – Termen limită pentru depunerea contestațiilor

18:00 – Afișarea rezultatelor parțiale (la probele concursului)
18:00 – 18:45 – Organizarea și desfășurarea probelor de baraj
Duminică, 2 noiembrie 2025
10:00 – Afișarea rezultatelor finale pe site-ul oficial al concursului:
12:00 – Premierea participanților în format hibrid.
Vă așteptăm să fiți alături de tinerii inovatori care modelează viitorul roboticii în România!

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Polițiști, liceeni și profesori, ,,Împreună împotriva violenței!”

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Marți, 24 aprilie 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a desfășurat cea de-a XI-a ediție a concursului (devenit, de doi ani, regional) cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".

Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În acelaşi context, elevii şi profesorii participanţi au dezbătut cu poliţiştii de prevenire bihoreni subiecte precum siguranţa în mediul virtual, hărţuirea online sau importanţa protejării datelor cu caracter personal pentru a preveni victimizarea.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 140 de elevi și profesori organizaţi în 14 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv din municipiul Oradea, Ștei, Beiuș, Salonta, Aleșd, Vadu Crișului, Șuncuiuș și Dobrești din judeţul Bihor, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştințele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar, concursul adresându-se distinct, elevilor din clasele IX - XII.
Astfel, în competiție s-au înscris elevi de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta (echipajul din Salonta nu s-a prezentat la concurs din motive de sănătate a doi dintre elevi), Liceul Teoretic „Constantin Șerban" Aleșd, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și de la Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje au abordat problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi față de comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care cyberbulling-ul şi violenţa la școală, în familie, pe stradă, le au asupra adolescenţilor. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de-a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
,,Le mulțumim polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile cu care vin în întâmpinarea pregătirii voastre pentru viață"
În cuvântul său, doamna inspector școlar Daniela Sopota a mulțumit polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile pe care le organizează în permanență cu elevii din toate ciclurile de învățământ pentru pregătirea lor pentru viață, precizând că ,,Școala fără violență" a câștigat în renume; v-a plăcut de la început, este un concurs de echipă și probabil că asta v-a atras, fapt care ne-a determinat, într-adevăr, să-l externalizăm, să-l facem un concurs regional. Așadar suntem la a doua ediție, în acest an, în care ,,Școala fără violență" intră în Calendarul activităţilor regionale, interjudeţene. Voi participați acum la o etapă județeană. Categoric, cei mai buni vor accede la etapa regională. Cu siguranță, toți sunteți câștigători pentru că vă aflați astăzi aici"...
Mulțumirile doamnei inspector s-au îndreptat, deopotrivă, și spre profesorii coordonatori și membrii echipajelor, dar și spre gazdele competiției, care de 11 ani se străduiesc să organizeze exemplar acest concurs îndrăgit.
,,Școala noastră a fost de la început partener datorită a trei profesori"
În calitate de gazdă mare, domnul director Iulius Timar a mulțumit partenerilor de proiect, dar și echipei sale responsabile, celor trei profesori (Ionela Belbe, Daniela Marinău și Camelia Timofte), care de 11 ani fac tot posibilul ca fiecare ediție să fie o competiție județeană reușită. Domnia sa a lansat apoi chemarea (invitația) ca toate școlile (liceele, colegiile) să participe la cele două competiții care se desfășoară anual, una pentru elevii de gimnaziu, iar cealaltă pentru liceeni. ,,Ne dorim ca pe viitor toate liceele să fie implicate...", a conchis domnul director.
Câștigătorii celei de-a XI-a ediții
Concursul a fost evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai Palatului Copiilor din municipiul Oradea... Mesaje precum „Nu fi indiferent, un gest poate salva o viață!" „Împreună împotriva violenței!" „Violența virtuală, arma celor slabi!" „Transformă suferința în putere și stăpânește-ți destinul!" „Respectă-i pe ceilalți și te respecți pe tine!", „Rupe tăcerea, frânge spirala violenței!" ,,Fii schimbarea în bine pe care o vrei în lume!", „Gândește, apoi acționează, violența nu este o opțiune!", „Stop violenței!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost obținut de echipajul Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei, locul al II-lea a fost ocupat de echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, iar echipajul de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate două mențiuni, echipajelor de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, precum și trei premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", elevilor Colegiului Național „Iosif Vulcan" Oradea, premiul pentru „Cel mai bun moment artistic", elevilor Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș și premiul pentru „Cea mai bună interpretare," elevilor Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea.
Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene (regionale) al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Ocupantele primelor cinci locuri vor participa la cea de-a doua etapă regională a acestui concurs, care va fi organizată în Municipiul Oradea, în cursul lunii mai a.c.
Alina Dinu & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a).

Trimite email
duminică, 9 noiembrie 2025, 12:45:47 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Invitaţie BestMusic

Concert Bosquito la Hard Rock Café, București
miercuri, 19 noiembrie 2025, ora 21.00