Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Polițiști, liceeni și profesori, ,,Împreună împotriva violenței!”

Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a)

Marți, 24 aprilie 2018, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" din Oradea s-a desfășurat cea de-a XI-a ediție a concursului (devenit, de doi ani, regional) cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor şi ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu".

Prin intermediul acestui proiect educaţional organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. Liceenii participanţi s-au implicat activ în elaborarea unor piese de teatru cu mesaj preventiv, pe care, ulterior, le-au transpus pe scenă, în spectacole destinate propriilor colegi. În acelaşi context, elevii şi profesorii participanţi au dezbătut cu poliţiştii de prevenire bihoreni subiecte precum siguranţa în mediul virtual, hărţuirea online sau importanţa protejării datelor cu caracter personal pentru a preveni victimizarea.
În cadrul concursului „Şcoala fără violenţă", elevii au avut posibilitatea să abordeze într-un mod original recomandările poliţiştilor, prin combinarea educaţiei cu arta teatrală, pentru a transmite un mesaj de impact vizavi de prevenirea manifestărilor violente.
Peste 140 de elevi și profesori organizaţi în 14 echipaje din cadrul unor instituţii de învăţământ liceale din judeţul Bihor, respectiv din municipiul Oradea, Ștei, Beiuș, Salonta, Aleșd, Vadu Crișului, Șuncuiuș și Dobrești din judeţul Bihor, au concurat pentru a-şi dovedi cunoştințele în materie de prevenire a violenţei în mediul şcolar, concursul adresându-se distinct, elevilor din clasele IX - XII.
Astfel, în competiție s-au înscris elevi de la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea, Colegiul Național „Iosif Vulcan" Oradea, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși" Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia" Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Colegiul Național „Teodor Neș" Salonta (echipajul din Salonta nu s-a prezentat la concurs din motive de sănătate a doi dintre elevi), Liceul Teoretic „Constantin Șerban" Aleșd, Liceul Tehnologic Nr. 1 Șuncuiuș, Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd și de la Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului.
În cadrul concursului, elevii, constituiți în echipaje au abordat problematici specifice propriei generaţii, devenind astfel mai conştienţi şi mai responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi față de comportamentul colegilor sau prietenilor lor, fiind capabili să discearnă şi, astfel, să evite anumite riscuri.
Competiţia a constat în parcurgerea a două probe, respectiv un moment artistic și realizarea unui eseu cu teme din domeniul prevenirii criminalității.
Prima probă, momentul artistic, a constat în demonstraţii de dans, muzică, sport sau scurte scenete, care au surprins efectele nocive pe care cyberbulling-ul şi violenţa la școală, în familie, pe stradă, le au asupra adolescenţilor. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Expresivitatea, originalitatea, legătura conţinutului cu tema, precum şi alte asemenea criterii, i-au animat pe elevi într-o strânsă luptă pentru locurile fruntaşe. Emoționați, nerăbdători să urce pe scenă, dar și îmbrăcați spectaculos, elevii au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței, utilizând și fond muzical adecvat, astfel încât să încânte auditoriul.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de-a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerea cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia constituind adevărate lecţii pentru colegii lor.
,,Le mulțumim polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile cu care vin în întâmpinarea pregătirii voastre pentru viață"
În cuvântul său, doamna inspector școlar Daniela Sopota a mulțumit polițiștilor bihoreni pentru toate activitățile pe care le organizează în permanență cu elevii din toate ciclurile de învățământ pentru pregătirea lor pentru viață, precizând că ,,Școala fără violență" a câștigat în renume; v-a plăcut de la început, este un concurs de echipă și probabil că asta v-a atras, fapt care ne-a determinat, într-adevăr, să-l externalizăm, să-l facem un concurs regional. Așadar suntem la a doua ediție, în acest an, în care ,,Școala fără violență" intră în Calendarul activităţilor regionale, interjudeţene. Voi participați acum la o etapă județeană. Categoric, cei mai buni vor accede la etapa regională. Cu siguranță, toți sunteți câștigători pentru că vă aflați astăzi aici"...
Mulțumirile doamnei inspector s-au îndreptat, deopotrivă, și spre profesorii coordonatori și membrii echipajelor, dar și spre gazdele competiției, care de 11 ani se străduiesc să organizeze exemplar acest concurs îndrăgit.
,,Școala noastră a fost de la început partener datorită a trei profesori"
În calitate de gazdă mare, domnul director Iulius Timar a mulțumit partenerilor de proiect, dar și echipei sale responsabile, celor trei profesori (Ionela Belbe, Daniela Marinău și Camelia Timofte), care de 11 ani fac tot posibilul ca fiecare ediție să fie o competiție județeană reușită. Domnia sa a lansat apoi chemarea (invitația) ca toate școlile (liceele, colegiile) să participe la cele două competiții care se desfășoară anual, una pentru elevii de gimnaziu, iar cealaltă pentru liceeni. ,,Ne dorim ca pe viitor toate liceele să fie implicate...", a conchis domnul director.
Câștigătorii celei de-a XI-a ediții
Concursul a fost evaluat de un juriu format din psihologi, coregrafi, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai Palatului Copiilor din municipiul Oradea... Mesaje precum „Nu fi indiferent, un gest poate salva o viață!" „Împreună împotriva violenței!" „Violența virtuală, arma celor slabi!" „Transformă suferința în putere și stăpânește-ți destinul!" „Respectă-i pe ceilalți și te respecți pe tine!", „Rupe tăcerea, frânge spirala violenței!" ,,Fii schimbarea în bine pe care o vrei în lume!", „Gândește, apoi acționează, violența nu este o opțiune!", „Stop violenței!" au fost promovate de elevi în cadrul concursului.
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost obținut de echipajul Colegiului Național „Avram Iancu" Ștei, locul al II-lea a fost ocupat de echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, iar echipajul de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș s-a clasat pe locul al III-lea.
De asemenea, au fost acordate două mențiuni, echipajelor de la Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd şi Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, precum și trei premii speciale, pentru „Cel mai bun eseu", elevilor Colegiului Național „Iosif Vulcan" Oradea, premiul pentru „Cel mai bun moment artistic", elevilor Liceului Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș și premiul pentru „Cea mai bună interpretare," elevilor Liceului Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu" Oradea.
Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene (regionale) al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Ocupantele primelor cinci locuri vor participa la cea de-a doua etapă regională a acestui concurs, care va fi organizată în Municipiul Oradea, în cursul lunii mai a.c.
Alina Dinu & Ovidiu Dan
Pentru mai multe poze (63 de poze), accesați Galeria foto: Mesaje emoționante antiviolență, transmise de elevii bihoreni sub îndrumarea polițiștilor de prevenire, în cadrul concursului regional „Şcoala fără violenţă” (ed. a II-a).

Trimite email
vineri, 29 martie 2024, 17:55:30 Ora standard a Europei de Est