Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
19 noiembrie 2025

Sindicatul din educație avertizează profesorii:
Nu semnați actele adiționale propuse de școli la contractele de muncă, este o tentativă de diminuare a veniturilor

Sindicatul Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” avertizează că școlile, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. SIPA Muntenia transmite profesorilor, printre altele, să nu semneze actele adiționale propuse și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.
„Conducerile unităților de învățământ, la presiunea factorului politic, intenționează să modifice unilateral contractele individuale de muncă, schimbând baza de calcul a sporului de suprasolicitare neuropsihică, fapt ce duce la diminuarea salariului”, se arată în comunicat.

Conform sursei citate, această modificare este ilegală, deoarece decizia ICCJ nr. 7/2021 stabilește că gradația de merit, dirigenția, învățământul simultan / special, indemnizațiile specifice (contabili) sunt majorări ale salariului de bază, iar sporul neuropsihic se calculează la salariul de bază majorat, nu la salariul din grilă.

Sindicatul transmite profesorilor să nu semneze actele adiționale propuse, să nu accepte diminuarea bazei de calcul a sporului neuropsihic și să nu permită modificarea unilaterală a Contractului de muncă.

„Orice presiune sau amenințare din partea angajatorilor trebuie comunicată imediat sindicatului”, conform informării SIPA Muntenia.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 noiembrie 2025

Dacă înveți 20 de tipuri de exerciții, poți lua peste 9 la Evaluarea Națională, la Matematică – analiză

Evaluarea Națională continuă să dirijeze învățarea în România, asta arată noile modele de subiecte publicate pentru 2026 de Ministerul Educației și Cercetării. Analiza Edupedu.ro asupra itemilor care construiesc testul arată același tip de șablon cu probleme repetitive și previzibile. Asta deși toți specialiștii și practicienii – de la profesori, la cercetători, până la OCDE – avertizează de ani de zile că Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a în forma actuală întreținută deliberat de Centrul Național de Curriculum și Evaluare și Ministerul Educației și Cercetării menține aceleași rutine care duc elevii doar spre memorare, algoritmi, pregătire pentru notă, nu pentru înțelegere.
Reamintim, Evaluarea Națională pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII) reprezintă modalitatea de evaluare externă sumativă a competențelor dobândite pe parcursul învățământului gimnazial. Examenul se desfășoară, anual, într-o singură sesiune, iar în ultimul an a existat și o sesiune specială. Atât candidații proveniți din învățământul de stat, cât și cei din învățământul particular au dreptul să susțină examenul fără taxă, potrivit Ministerului Educației.
O analiză comparativă făcută de Edupedu.ro asupra subiectelor oficiale date la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VIII-a între anii 2022–2025, în care am inclus și modelul publicat de minister pe 3 noiembrie pentru EN 2026, arată că fiecare exercițiu din testul propus este o reluare fidelă a unuia anterior. În cinci ani, examenul nu a introdus niciun tip nou de problemă, nicio cerință de gândire, nicio situație aplicată. Practic, cine identifică și rezolvă intensiv aceste câteva tipuri de exerciții poate lua lejer o notă peste 9, potrivit analizei Edupedu.ro.

Mii de premii pentru elevii talentați din București și din 15 orașe ale țării

De Crăciun, Carrefour România a oferit

Mii de premii pentru elevii talentați din București și din 15 orașe ale țării

De Crăciun, Carrefour România a organizat concursul de desene, a XIV-a ediție în București, și a pregătit cu această ocazie mii de premii pentru elevii talentați din clasele I – VIII de la școlile bucureștene, precum și din alte 15 orașe ale țării: Ploiești, Pitești, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Brăila, Galați, Focșani, Suceava, Botoșani, Oradea, Buzău, Sibiu și Arad.

 Premiile sunt oferite de Carrefour, în colaborare cu: Apollo Mod Distribution, Astra Plus, BIC, Coca-Cola Hellenic România, Colgate, Eurosport DHS, ICO Lianora’s Pen, Facos S.A Suceava, Genco Trade (care a oferit premii marca Samsung), General Management Trade&Distribution, Herlitz România, Kraft, Noriel România, Orange, Procter&Gamble, Total Office trading.
Cele mai mari premii, la care au visat toți copiii, cele 15 excursii la Disneyland, sunt oferite de Disneyland Resort Paris și au fost împărțite în fiecare oraș în care există un hypermarket Carrefour. Zborul în Franța este asigurat și oferit copiilor câștigători de Blue Air.
Ediția de Crăciun a concursului a adus copiilor o nouă provocare și totodată un îndemn: “Să respecte mediul înconjurător”. Concursul a fost structurat, ca de obicei, pe două secțiuni. Pentru elevii din clasele I-IV, am organizat un concurs de colorat, pe machete special realizate, iar pentru cei din clasele V-VIII, desen liber. Micii artiști au fost invitați să coloreze, respectiv să deseneze o “Poveste verde” care să exprime viziunea lor despre respectul pentru mediul înconjurător și despre lumea Disneyland.
Încă de la începutul anului, Carrefour și-a intensificat activitatea, atât în domeniul social, cât și în cel al responsabilizării sociale față de mediul înconjurător. Carrefour a participat activ ca sponsor la conferințe, dar și întreprinzând acțiuni concrete care vizează protecția mediului înconjurător direct, prin încurajarea utilizării pungilor refolosibile și din 2009 a pungilor ecologice, biodegradabile sau prin parteneriate cu companii care colectează deseuri poluante cum sunt echipamentele electrice și electronice, baterii și acumulatori.
Urmând același scop, Carrefour extinde acțiunea de responsabilizare și în rândul celor mici organizând cea de-a XIV-a ediție a concursului de desene în București cu tematica ECO care îndeamnă copiii să se gândească la mediul înconjurător și cum poate fi protejat acesta. Tradiția este continuată și în țară, incluzând de asemenea și noi orașe: Arad, Pitești, Focșani, Oradea, Buzău și Sibiu.
La concurs au participat aproximativ 348.000 de elevi, clasele I-VIII, din peste 1.000 de școli care au primit machete de colorat și planșe în cele 16 orașe:
București: 115.300 de elevi din 476 de școli, Brașov: 21.000 de elevi din 55 de școli, Constanța: 13.500 de elevi din 27 de școli, Ploiești: 11.300 de elevi din 30 de școli, Iași: 18.300 de elevi din 42 de școli,
Cluj-Napoca: 24.770 de elevi din 60 de școli, Brăila și Galați: 35.500 de elevi din 105 școli, Suceava și Botoșani: 24.100 de elevi din 79 de școli, Pitești: 16.800 de elevi din 30 de școli, Focșani: 5.400 de elevi din nouă școli, Oradea:13.600 de elevi din 30 de școli, Buzău: 13.460 de elevi din 49 de școli, Sibiu: 10.100 de elevi din 28 de școli și Arad: 25.000 de elevi din 22 de școli.
Desenele sunt expuse în hypermarketurile Carrefour până la sfârșitul lunii decembrie.
Premiile:
Premiul I - 15 excursii de un week-end, pentru câștigători și familiile lor (doi copii și doi adulți) la Disneyland Resort Paris, oferite de Disneyland Resort Paris și împărțite în fiecare oraș unde există un hypermarket Carrefour; zborul în Franța va fi oferit de compania Blue Air.
Premiul II – 19 pachete informatice (unitate + monitor + tastatură + mouse), 17 oferite de Carrefour, și câte unul din partea General Management Trade&Distribution și Facos S.A Suceava.
Premiul III – 21 Ipod-uri oferite de Procter&Gamble.
Mențiuni clasele I-IV – 21 MP3 playere Samsung oferite de Genco.
Mențiuni clasele V-VIII – 15 biciclete oferite de Eurosport DHS, patru biciclete din partea Facos S.A Suceava.
Premiile pentru cele mai bune desene – 10 cupoane de cumpărături Carrefour în valoare de 100 de lei pentru București și câte 10 cupoane de cumpărături pentru cele mai bune 10 desene din Ploiești, Pitești, Brașov, Constanța, Cluj-Napoca, Iași, Brăila, Galați, Focșani, Suceava, Botoșani, Oradea, Buzău, Sibiu, Arad.
Premii de participare: peste 20.000 de premii de participare oferite elevilor din clasele câștigătoare.
“Suntem mândri de faptul că am reușit să transformăm acest concurs într-o manifestare tradițională, de acum și în șase noi orașe și să fim o dată în plus, alături de toți acești copii talentați. La această ediție, îi îndemnăm pe tinerii artiști să respecte mediul înconjurător pentru o lume mai bună și-i premiem pe măsură: excursii în lumea de vis a Disneyland Resort Paris. Carrefour, prin miile de premii pe care le oferă, cu sprijinul partenerilor săi, își propune să-i încurajeze pe cei mici, cărora le mulțtumim că ne-au împodobit magazinele cu superbele lor desene în perioada Sărbătorilor de iarnă!” a declarat Andreea Mihai, director marketing Carrefour România.

Trimite email
vineri, 19 decembrie 2025 la 07:13:27 Ora standard a Europei de Est