Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sâmbătă, peste 100 de liceeni şi profesori din şapte judeţe au participat la etapa regională

„Violenţa este argumentul celor lipsiți de argument!”

Sâmbătă, peste 100 de liceeni şi profesori din şapte judeţe au participat la etapa regională

Peste 100 de liceeni şi profesori din şapte judeţe au îmbinat educația preventivă cu arta teatrală, în cadrul unui amplu concurs de prevenire, desfășurat în Oradea la sfârşit de săptămână, sub genericul „Şcoala fără violenţă".

Sâmbătă, 19 mai a.c., începând cu ora 9.00, la Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" din Municipiul Oradea s-a desfășurat etapa regională a concursului cu tematică preventivă „Şcoala fără violenţă", adresat elevilor de liceu, organizat de poliţiştii Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bihor în colaborare cu reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, cu cei ai Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu"  și ai Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" din Municipiul Oradea. Competiţia este înscrisă în Calendarul activităţilor educative interjudeţene şi regionale al Ministerului Educaţiei Naţionale.
Prin intermediul acestui proiect educaţional, organizatorii şi-au propus să sporească nivelul de siguranţă a elevilor în spaţiul public şi privat, provocându-i să înveţe în mod creativ. În competiție au fost angrenați peste 100 de elevi și profesori din șapte județe din nord - vestul țării, respectiv din Bihor, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Arad, Hunedoara și Alba, din cadrul următoarelor instituţii de învăţământ liceale: Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu" Oradea, Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș,  Colegiul Tehnic „Alexandru Roman" Aleșd, Colegiul Național „George Barițiu" din municipiul Cluj-Napoca, județul Cluj, Colegiul Național „Mihai Eminescu" din municipiul Baia Mare, județul Maramureș, Colegiul Național „Doamna Stanca" din municipiul Satu Mare, județul Satu Mare, Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" din municipiul Alba Iulia, județul Alba, Liceul Tehnologic „Crișan" din localitatea Crișcior, județul Hunedoara, Liceul Teoretic „Mihai Veliciu din Chișineu Criș, județul Arad.
În cadrul concursului, adolescenții au abordat problematici specifice propriei generaţii, dovedind că sunt conştienţi şi responsabili, atât faţă de propria conduită, cât şi în ce privește comportamentul colegilor sau prietenilor lor, că sunt capabili să discearnă şi să evite anumite riscuri.
Participanții, constituiți în echipaje a câte șapte elevi, maximum, au avut de parcurs trei probe: realizarea unei scenete pe teme de prevenire a violenței în școală, în familie sau pe stradă, compunerea unui eseu și susținerea unei probe de teorie cu întrebări din domeniul juridic.
Mesajul antiviolență a fost transmis într-un mod original de echipajele participante, care au îmbinat armonios arta teatrală cu cunoștințele preventive dobândite de-a lungul anilor de la polițiști. Liceenii participanți au reușit să transmită prin scenetele create și interpretate cu talent și implicare, mesaje de impact privind prevenirea manifestărilor violente.
Prima probă, momentul artistic, a constat în interpretarea unor scurte scenete, demonstraţii de dans și muzică, care au surprins efectele nocive ale violenţei asupra adolescenţilor, indiferent de formele sale manifestare. Cu multă creativitate, liceenii participanţi au identificat metode şi soluţii de a contracara aceste manifestări, atât în mediul virtual, cât şi în viaţa de zi cu zi.
Emoționați și nerăbdători să urce pe scenă, asumându-și cu seriozitate rolurile interpretate, adolescenții au folosit atât limbajul verbal, cât și cel nonverbal pentru a-și transmite cât mai eficient mesajele de prevenire a violenței. Fondul muzical a fost adecvat, iar fiecare dintre echipele participante a încercat să dovedească expresivitate, originalitate, conţinutul scenetelor fiind adaptat la tema dată.
Realizarea unui eseu preventiv a fost cea de-a doua probă în care au fost implicați elevii de liceu. În cadrul celei de a doua probe, liceenii au avut ocazia să îşi exprime în mod creativ părerile cu privire la formele de manifestare a violenţei, au reliefat cauzele producerii acestui fenomen şi au încercat să ofere soluţii, eseurile realizate de aceştia fiind consistente și educative.
Cea de-a treia probă, proba teoretică, a curprins un set de 10 întrebări formulate din Ghidul practic de prevenire a criminalităţii şi victimizării pentru orele de dirigenţie „Mesajul meu antiviolență!", editat în 2017 de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Bihor. Elevii au fost testaţi cu privire la modalitatea de a face faţă unor situaţii de risc, cunoaşterea unor reguli de comportament pe stradă, acasă şi la şcoală, s-au confruntat cu întrebări cu privire la prevederile Codului Penal referitoare la vârsta răspunderii penale a minorilor şi sancţiunile care se aplică minorilor în cazul săvârşirii de fapte penale.
Concursul a fost urmărit şi evaluat de un juriu format din reprezentanți ai Institutului de Cercetare și Prevenire a Criminalității din cadrul Inspectoratului General al Poliției Române,  profesori, psihologi, actori, reprezentanţi ai Inspectoratului Școlar Județean Bihor, Palatului Copiilor din municipiul Oradea și reprezentanţi ai unor O.N.G. - uri din OradeaManifestarea s-a bucurat de prezența și susținerea polițiștilor din cadrul structurilor de prevenire a criminalității din toate județele implicate în concurs.
Câștigătorii etapei regionale
În urma parcurgerii probelor din concurs, premiul I a fost adjudecat de echipa Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei, locul al II-lea a revenit echipajului format din elevii Liceul Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea, iar echipajul de la Liceul Vocațional Pedagogic „Nicolae Bolcaș" Beiuș s-a clasat pe locul al III-lea. Pe locul al patrulea, la egalitate, s-au clasat echipajul Liceului Teoretic „Onisifor Ghibu" din municipiul Oradea și cel al Colegiul Economic „Dionisie Pop Marțian" din municipiul Alba Iulia, iar celelalte echipe au obținut mențiuni. Totodată, au fost acordate două premii speciale pentru „Cel mai bun eseu", obţinute de echipajul Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea și de echipajul Colegiul Național „George Barițiu" din municipiul Cluj Napoca.  Alte două premii speciale au fost acordate pentru Cea mai bună interpretare", fiind obținute de elevul Fericean Răzvan, de la Colegiul Național „Avram Iancu" Ștei și de eleva Hagău Andreea, de la Colegiul Național „Doamna Stanca" din municipiul Satu Mare, județul Satu Mare. De asemenea, a fost acordat premiul pentru „Cea mai bună scenetă" elevilor Liceului Teoretic „Aurel Lazăr" Oradea. Câștigătorii au fost răsplătiți de organizatori cu diplome, premii și cupe personalizate și cu binemeritate aplauze din partea publicului.
Comisar-şef de poliţie Ioana Indrieş,
Compartimentul de Analiză şi Prevenire a Criminalității
Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sâmbătă, peste 100 de liceeni şi profesori din şapte judeţe au participat la etapa regională.

Trimite email
vineri, 26 aprilie 2024, 06:05:17 Ora de vară a Europei de Est